×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

طاهره اجتماعی - در بندر کیاشهر هیچ‌گونه حمایتی از ورزشکاران صورت نمی‌گیرد | کیاشهر به امکانات و تجهیزات ورزش‌های عمومی نیازمند است - اجتماعی

نایب‌رئیس شورای شهر بندر کیاشهر در جلسه هم‌اندیشی هیات های ورزشی با نماینده مجلس، بخشدار، شهردار و اعضای شورای شهر، ورزش به‌ویژه ورزش‌های تیمی را مهم‌ترین عامل ایجاد اتحاد و ترویج فرهنگ کار تیمی و سلامتی جسم و روح و شادابی و نشاط جامعه برشمرد و بر لزوم حمایت همه دستگاه‌های دولتی و عمومی و بخش خصوصی از ورزش تاکید کرد.

طاهره اجتماعی حسن کیاده با بیان اینکه اساس ورزش سلامتی و شادابی جسم و روح و تعادل سیستم متابولیک بدن و حفظ تناسب‌اندام است، اظهار داشت: ورزش‌های تیمی و شهروندی علاوه بر سلامتی جسم به ایجاد و تقویت اتحاد و روحیه کار تیمی و مشارکت برای نیل به یک هدف کمک می‌کند ازاین‌رو در جوامع توسعه‌یافته برای ورزش و ورزشکار اهمیت بسیاری قائل بوده و از ورزش حمایت جدی می‌کنند.

وی در ادامه گفت: متاسفانه در کشور ما به‌خصوص در شهرهای کوچک مانند بندر کیاشهر حوزه ورزش و ورزشکاران با محدودیت‌های فراوانی مواجه‌اند و به‌ویژه این محدودیت‌ها برای ورزشکاران بانوان بیشتر است اساساً نگاه برخی به ورزش بانوان نگاه عصر قجری است. در حالی که وقتی سخن از ورزش باشد تفاوتی میان زن و مرد وجود ندارد و حتی زنان بیشتر از مردان احتیاج به ورزش دارند .

این عضو شورای شهر بندر کیاشهر افزود؛ کسب مدال‎های متعدد بانوان ورزشکار ایرانی در مسابقات مختلف از جمله میادین برون‎مرزی نشان‎ از توانمندی  ورزش بانوان دارد و  در ورزش بانوان علاوه بر حمایت مالی باید حمایت معنوی هم داشته باشیم.

اجتماعی اضافه کرد: انتخاب رئیس و نایب‌رئیس هیات های ورزشی از بانوان برای حمایت از ورزش بانوان ضروری است.

وی در ادامه بر لزوم حمایت جدی از ورزش بندر کیاشهر تاکید و تصریح کرد:  به جرات می‌توان گفت در شهر بندر کیاشهر هیچ‌گونه حمایتی از ورزشکاران صورت نمی‌گیرد و اگر شاهد هستیم جوانان و ورزشکاران بندر کیاشهر در عرصه‌های مختلف ورزشی به افتخاراتی دست می یابند صرفاً بر پایه تلاش و همت خودشان و حمایت‌های مالی خانواده و مردم عزیز و ورزش دوست کیاشهر است.

photo 2017 10 29 20 26 10 - در بندر کیاشهر هیچ‌گونه حمایتی از ورزشکاران صورت نمی‌گیرد | کیاشهر به امکانات و تجهیزات ورزش‌های عمومی نیازمند است - اجتماعی

بندر کیاشهر ازلحاظ امکانات و تجهیزات ورزشی عمومی بسیار فقیر است

رئیس کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی شورای شهر بندر کیاشهر در ادامه با اشاره به اینکه بندر کیاشهر ازلحاظ امکانات و تجهیزات ورزشی عمومی بسیار فقیر است خاطرنشان کرد: باکمال تاسف بندر کیاشهر از حیث امکانات ورزشی حتی از استانداردهای داخلی هم در رتبه پایین‌تری قرارگرفته است. و ضروری است تا مسئولان تربیت‌بدنی به عنوان متولیان امر در این خصوص برنامه‌ریزی و اقدام عملی صورت دهند.

وی ادامه داد: باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه و سیاست‌گذاری دقیق و مدون برای حمایت و توسعه ورزش بندر کیاشهر  تلاش کنیم و نباید انتظار داشت تا تمام بار حمایت از ورزش را مردم و شهرداری و شورای شهر و یا یک دستگاه بر دوش بگیرند. برای داشتن یک جامعه سالم و بانشاط و بدون آسیب‌های اجتماعی همه باید از فعالیت‌های ورزشی حمایت کنیم.

نباید انتظار داشت با یک سالن قدیمی بدون امکانات می‌توان در ورزش موفق بود

وی افزود: اولویت بعدی تخصصی نمودن امکانات و زیرساخت‌هاست نمی‌توان انتظار داشت که با یک سالن قدیمی بدون امکانات و استانداردهای روز و اختصاص آن برای همه رشته‌های ورزشی ، در عرصه ورزش قهرمانی موفق بود. بندر کیاشهر با توجه به استعدادهای ورزشی‌اش به خانه کشتی و سالن‌ها و مجموعه‌های  تخصصی والیبال، فوتبال و… نیاز دارد. خوشبختانه نماینده محترم شهرستان در خصوص جذب اعتبار برای احداث سالن ورزشی کوی امام و خانه کشتی  قول مساعد و پیگیری‌هایی نیز انجام دادند و انتظار می‌رود تا از همه ظرفیت‌ها برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی بندر کیاشهر استفاده شود.

مردم بندر کیاشهراز دستگاه‌های دولتی جلوتر هستند

عضو شورای شهرستان آستانه اشرفیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت : بررسی وضعیت فعلی ورزش بندر کیاشهر حاکی از آن است که مردم در این بخش نیز از  دستگاه‌های دولتی جلوتر هستند به عنوان مثال در تابستان امسال باهمت چند نفر از جوانان ورزشکار کوی شهید رجایی بندر کیاشهر یک دوره مسابقه والیبال با حضور تیم هایی از شهرها و روستاهای همجوار بدون حمایت مالی دستگاه دولتی برگزار شد.  برگزاری مسابقات دوستانه فوتبال بین تیم های پیشکسوتان بندر کیاشهر با تیم های شهرهای همجوار و موارد دیگر بدون حمایت مالی بیانگر عدم حمایت جدی از ورزش بندر کیاشهر است.

چرا خانم جهانچی سرمربی تیم ملی دختران نباید در شهر خود امکان فعالیت داشته باشد؟

وی با تقدیر از ورزشکاران بندر کیاشهر جهت حضور و افتخارآفرینی در میادین ورزشی استانی، ملی و بین‌المللی گفت: من هر زمانی که اسم خانم جهانچی سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان زیر ۱۴ سال ایران را می‌شنوم به عنوان یک همشهری و یک خانم به ایشان افتخار می‌کنم ولی متاسف می‌شوم که چرا به دلیل فقدان امکانات و حمایت ایشان مجبور می‌شوند در شهرهای دیگر به ورزش بپردازند و نمی‌توانند در شهر خود فعالیت کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر بندر کیاشهر در بخش پایانی سخنان خود در خصوص برنامه‌های این شورا برای حمایت از بخش ورزش گفت: بنده و همکارانم در شورا به‌ویژه کمیسیون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی تلاش می کنیم تا با تدوین یک برنامه جامع عملیاتی و تخصیص و تحقق بودجه ورزش شهرداری و نیز پیگیری حمایت جدی مسولین و دیگر دستگاه‌های دولتی به‌خصوص دستگاه متولی برای توسعه و اعتلای ورزش بندر کیاشهر گام برداریم و قطعاً در این مسیر به حمایت و مشورت مردم و ورزشکاران و بخش خصوصی نیاز داریم.

photo 2017 10 29 20 26 16 - در بندر کیاشهر هیچ‌گونه حمایتی از ورزشکاران صورت نمی‌گیرد | کیاشهر به امکانات و تجهیزات ورزش‌های عمومی نیازمند است - اجتماعی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.