شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • متاسفانه بدن کارگران در کارخانجات و شرکت ها از فولاد نیست!
    08 آبان 1396 - 22:35
    شناسه : 101606
    0

    جنایت خاموشی توسط بعضی از واحدان صنعتی و کارخانجات به جهت عدم توجه به سلامت کارکنان و محیط زیست در حال رخ دادن است. مهندس محمدعلیزاده کارشناس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در گفتگو با پایگاه سراسری خبری زیست بوم در خصوص مشکلات کارکنان در واحدهای صنعتی و کارخانجات اظهار داشت: […]

    پ
    پ

    - متاسفانه بدن کارگران در کارخانجات و شرکت ها از فولاد نیست! -
    جنایت خاموشی توسط بعضی از واحدان صنعتی و کارخانجات به جهت عدم توجه به سلامت کارکنان و محیط زیست در حال رخ دادن است.

    مهندس محمدعلیزاده کارشناس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در گفتگو با پایگاه سراسری خبری زیست بوم در خصوص مشکلات کارکنان در واحدهای صنعتی و کارخانجات اظهار داشت: طی مشاهدات بسیار در بعضی از واحدهای صنعتی و کارخانجات، مسائلی عجیب به چشم می خورد که گوئی صاحبان آن واحدها کوچکترین مسئولیت در خود احساس نمی کنند یا مقاومت بدن کارکنان را فولاد تلقی می کنند! بارها دیده شد که نه چیزی به نام بهداشت وجود دارد نه چیزی شبیه ایمنی! که قطعاً وقتی کسی به این دو امر بسیار اساسی و انسانی توجه نمی کند، به خطرات حاصله از واحد خود برای انسان ومحیط زیست هم اعتنایی نمی کند.

    علیزاده افزود: بنده معتقدم آنچه که باید مسئولین ذیربط بیش از پیش به واحدهای صنعتی و کارخانجات متذکر شوند حق و حقوق اولیه کارکنان یعنی توجه به همان بهداشت فردی ومحیط و ایمنی محل کار و بعداً آلودگی های حاصله از صنعت شان می باشد و تفهیم کنند که در صورت عدم توجه و وقوع حوادث باید متقبل خسارت وجریمه شوند.

    وی در ادامه اضافه کرد: البته نام جریمه وخسارت را به این جهت ذکر کرده ام که چون غالباً بعضی از کارفرمایان که راس نگاه آنها به پول و سود است، به خاطر هزینه و ضرر خود هم که شده این موضوع را جدی بگیرند.

    کارشناس روابط عمومی محیط زیست در خصوص وظایف اولیه مالکان واحدهای صنعتی اشاره کرد: حداقل کاری که می توانند صاحبان صنعت و کارخانه داران انجام دهند آموزش های بهداشت فردی در رابطه با محیط کارشان است و تهیه لوازم ایمنی اعم از کلاه، عینک، پوتین و امثالهم برای کارکنان زحمت کش و چک کردن سلامتی آنها در هر سه ماه یکبار برای بیماری هایی از قبیل بیماری های قلبی، تنگی نفس و…. است.

    مهندس علیزاده گفت: اینگونه می توان اثرات نامطلوب محیط کار بر کارکنان را کاهش داد که البته بعضی از واحدها برای بستن دهان دستگاههای مرتبط و خاموش کردن آن اندک وجدان بیدار خود، لوازم ایمنی تهیه می کنند. اما همان لوازم دردسر ساز می شوند مثلاً با پوتین کار جنس نامرغوب با وزن بالا یا عینک ها با شیشه های غیراستاندار کارکنان را تجهیز می کنند که این امر خودش مشکلات دیگری طی فرآیند زمانی کوتاه بوجود می آورد.

    محمدعلیزاده کارشناس روابط عمومی حفاظت محیط زیست در پایان اظهار کرد: در آخر باید بگویم که درست است همیشه مسئولین ذیربط مثل محیط زیست، اداره کار، بهداشت، صنعت معدن تجارت و … در تلاش برای هدایت هرچه بیشتر صاحبان صنعت برای رعایت مسائل ایمنی، بهداشت و مسائل محیط زیستی و حق و حقوق کارکنان بوده اند. اما باید قانون گذاران، قوانین در این حوزه ها را سخت تر و محکم تر کنند تا کمتر شاهد این اقدامات غیرمسئولانه از بعضی از واحدهای صنتعتی و کارخانجات و شرکت ها باشیم.
    (((محمدعلیزاده کارشناسی مهندسی فناوری محیط زیست-کنترل آلاینده ها و دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت HSE)))

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.