×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

فراخوان هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان برای برگزاری در شهریورماه امسال انتشار یافت.

82152707-70870976

به گزارش بامردم، شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با توجه به اهمیت کار فرهنگی، تلاش برای پاسداری از ارزش های جامعه و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی؛ هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند را با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری و چشم انداز روشن برای جامعه سالم، شهر پاک و آرام با مشارکت شهروندان، هنرمندان و نهادها و سازمان های شهر لاهیجان برگزار می کند.
اهداف جشنواره حفظ ریشه های فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی، ارتقای سطح دانش شهروندی، بهبود زندگی شهری، استحکام پیوند شهروندی و مشارکت در ساختن شهر سالم و پاک عنوان شده است.
موضوعات جشنواره نیز شهروند ، فرهنگ ایثار و شهادت – شهروند، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل – شهروند، فرهنگ دینی و اسلامی – شهروند، آگاهی از حقوق شهروندی – شهروند، آسیب های اجتماعی، شهروند، محیط زیست (چالش ها ، مخاطرات ، راهکارها ) – شهروند، مشارکت مسئولانه در صرفه جویی منابع انرژی، حفظ فضای سبز، اموال عمومی، مدیریت زباله و پسماند، ترافیک و … ذکر شده است.
این گزارش با اعلام اینکه متقاضیان باید نسخه تصویری با کیفیت از اجرای نمایش با موضوعات یاد شده در فراخوان را به همراه مدارک مورد نیاز در زمان مقرر به دبیرخانه ارسال کنند، افزوده: به آثار راه یافته به جشنواره تا سقف ۲۰ میلیون ریال کمک هزینه تعلق می گیرد ضمن اینکه اسکان و پذیرایی گروه های منتخب به عهده جشنواره می باشد.
در ادامه این گزارش آمده: نمایش شرکت کننده باید تولید سال ۹۵ بوده و قبلاً در جشنواره های معتبر شرکت نکرده باشد و چنانچه خلاف این امر در هر مرحله برای ستاد برگزاری جشنواره محرز شود، از ادامه حضور گروه در جشنواره جلوگیری خواهد شد.
در گزارش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان به ایرنا گفته شده: نمایش ها باید به زبان فارسی باشد و از هر کارگردان، فقط دو اثر پذیرش می شود و به برترین های هر بخش بر اساس آراء هیأت داوران جوایزی اهدا خواهد شد.
همچنین مهلت ارسال لوح فشرده و مدارک به دبیرخانه ۲۵ مردادماه، اعلام فهرست آثار پذیرفته شده ششم شهریور و زمان برگزاری جشنواره نیمه دوم شهریورماه خواهد بود.
ضمن اینکه نشانی پستی برای ارسال مدارک لاهیجان، خیابان امام خمینی(ره)، روبروی بیمارستان ۲۲ آبان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان، انجمن هنرهای نمایشی اعلام شده است.
شهرستان لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

انتهای پیام /

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.