×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر

سید محمد احمدی 1 - دانشجویان از اوضاع کشور، منطقه و جهان آگاه شوند -

فرماندار لاهیجان گفت: دانشجویان باید از اوضاع کشور، منطقه و جهان آگاه شوند و وضعیت بودجه و دیگر مسائل جاری کشور برای دانشجو توسط اساتید مجرب و برجسته ترسیم و تبیین گردد.

سید محمد احمدی در جلسه کمسیون دانشجویی شهرستان لاهیجان، ضمن ارائه محورهای مورد بحث در جلسه، اظهار کرد: در آستانه فرار رسیدن ۱۶ آذرماه، روز دانشجو قرار داریم و باید این روز که به عنوان نماد مبارزات دانشجویی با استبداد در تقویم جمهوری اسلامی ایران آمده است، هرچه باشکوه تر گرامی داشته شود.

فرماندار لاهیجان افزود: روز دانشجو در ایران به ۱۶ آذرماه اطلاق می شود و این روز به یاد سه دانشجو که هنگام اعتراض به سفر رئیس جمهور وقت ایالت متحده آمریکا به ایران و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا در سال ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها و دانشجویان موجب بالندگی کشور می شوند، تصریح کرد: ما باید همواره شان دانشگاه و دانشجو را بالا نگه داریم و دانشگاه ها نیز باید مطابق سیاست های کلی نظام و نیاز جامعه دانشجو تربیت کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: دانشجویان باید طوری تعلیم ببینند که وقتی جذب بازار کار می شوند، به عنوان یک کارشناس به پیشرفت مملکت کمک کنند.

احمدی، با بیان اینکه مشکل مالی دانشگاه نباید عاملی جهت عدم توجه به خواسته دانشجویان باشد، گفت: دانشجویان باید از اوضاع کشور، منطقه و جهان آگاه شوند و وضعیت بودجه و دیگر مسائل جاری کشور برای دانشجو توسط اساتید مجرب و برجسته ترسیم و تبیین گردد.

وی ادامه داد: اگر دانشجو آگاهی خود را نسبت به مسائل کلی کشور کامل کند، نقدهایش هم منصفانه خواهد بود لذا مسئولان در برابر پرسش‌های دانشجویان پاسخگو باشند.

فرماندار لاهیجان، به اهمیت درج ایام الله در تقویم کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: روزهایی مانند ۱۳ آبان، ۱۶ آذر و ۲۲ بهمن برای ما روزهای مقدسی هستند لذا دشمن همیشه سعی دارد مقدسات ما را نشانه بگیرد و بیشترین توطئه را در این ایام برای تضعیف نظام استفاده می کند. جا دارد روسای  دانشگاه ها از بروز هرگونه تنشی جلوگیری کنند و نگذارند موضوعات حاشیه دار شوند.

احمدی، امروز جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران را بر همگان آشکار دانست و یادآور شد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، برطرف کردن مشکلات کلان کشور بر عهده مسئولان عالی رتبه است، اما مطالبه گری دانشجویان اگر با مطالعه و اطلاعات دقیق و درست همراه باشد، قطعا زمینه ساز تلاش بیشتر مسئولان برای حل مشکلات خواهد بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.