×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

 n82731587 71993061 - همه برای به صفر رساندن آمار بازماندگان از تحصیل همکاری کنند -

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت به صفر رساندن آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل در این استان گفت: همه دستگاه های مربوطه بایستی برای به صفر رساندن در گیلان همکاری داشته باشند.

مصطفی سالاری روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با اشاره به آمار یک هزار و ۷۲۴ دانش آموز بازمانده از تحصیل استان در گروه سنی شش تا ۱۰ سال افزود: هر چه می توانیم بایستی برای کاهش آمار بازماندگان از تحصیل در استان و جلوگیری از ترک تحصیل تلاش کنیم.
وی در ادامه توجه به طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان را مهم دانست و اظهار کرد: در این راستا کمیته تقویت بنیه علمی با اعضای چهار یا پنج نفره تشکیل شود و برنامه های اولویت دار، تدوین برنامه ها، اجرا و نظارت آنها را بر عهده گیرند.
استاندار گیلان بیان داشت: برگزاری آزمون های پیشرفت تحصیلی نیز کار خوبی است اما بایستی برای تحلیل این آزمون ها اقدام شود، به عنوان مثال وضعیت درس ریاضی سال اول متوسطه در بین همه مناطق استان مورد تحلیل قرار گیرد.
وی با تاکید بر ضرورت تشویق دانش آموزان و مدیران برتر به منظور ایجاد انگیزه و فرهنگ سازی خاطر نشان کرد: هر چه مردمی تر کردن این تشویق ها، بایستی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان این که شهرداری ها و دهیاری ها در تشویق دانش آموزان ممتاز و برتر هر منطقه بایستی اهتمام داشته باشند، تصریح کرد: فرهنگ سازی و آموزش عمومی از جمله کارهای دهیاری ها و شهرداری ها است بنابراین بایستی در برنامه های آموزش و پرورش مشارکت جدی داشته باشند.
سالاری ، تشویق های محیطی دانش آموزان را نیز بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: شهرداری ها و دهیارها می توانند در تشویق دانش آموزان ممتاز و برتر با نصب بنر در خیابان ها و کوچه ها در سطح شهر و روستا اقدام کنند.
وی هدایت دانش آموزان به سمت رشته های کاربردی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: هدایت دانش آموزان به رشته های دانشگاه دارای بازار کار بایستی در مجموعه آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.
سالاری در بخش دیگری از سخنانش در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور با هدف آشنایی آنان با مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در اردوهای راهیان نور به کیفیت اعزام ها و سلامت دانش آموزان توجه جدی شود.
وی در ادامه ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه زلزله غرب کشور اظهار داشت: در سال های گذشته زلزله ای در ابعاد گسترده تر در رودبار و منجیل گیلان اتفاق افتاد و همه کشور برای کمک به زلزله زدگان این استان شتافتند.
استاندار گیلان بیان داشت: گیلانی ها نیز همگام با سراسر کشور به وظیفه انسانی خود در قبال زلزله زدگان غرب کشور عمل کرده و با کمک های خود به یاری آنان می شتابند.
بیش از ۳۷۰ هزار دانش آموز در استان گیلان مشغول هستند.

ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.