×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

حسنروحانیرئیسجمهور - وقوع حوادثی طبیعی میز محاکمه نیست | بنیاد مسکن مسئول اصلی ‌ترمیم و بازسازی ساختمان‌ها است -

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت با اشاره به وقوع زلزله در منطقه غرب کشور و کرمانشاه، گفت: زلزله شدیدی که با قدرت و بزرگی ۷٫۳ ریشتر در کرمانشاه بوقوع پیوسته کمتر سابقه داشته است. وقوع چنین زلزله‌ای در هر کشوری خطرناک بوده و مشکلات زیادی به همراه دارد و در کشورمان نیز این زلزله خسارات زیادی بخصوص در روستاها به همراه داشته است.

رییس جمهور ، پیشگیری و مقابله با خطرات ناشی از زلزله را وظیفه همگانی توصیف کرد و گفت: اینکه خانه ساخته خود مردم در منطقه سرپل ذهاب سالم مانده و در مقابل یک ساختمان دولتی فرو ریخته، نشان‌دهنده وقوع فساد در این زمینه است و مشخص است که در بخش پیمانکاری ساخت و ساز فساد وجود داشته است.

دکتر روحانی تصریح کرد: حوادثی مانند زلزله درسی برای همه ماست که چگونه همدیگر را یاری کرده و با همدیگر باشیم.

رییس جمهور با قدردانی از همدردی و کمک‌های خودجوش ملت ایران به هموطنان زلزله زده خود، گفت: در چنین مواقعی بسیار مهم است که روحیه برادری و اخوت و عشق به وطن و اسلام را بیش از پیش نمایان سازیم و در این راستا مردم غیور، قهرمان، شجاع و پهلوان استان کرمانشاه پیشگام بودند.

دکتر روحانی همچنین با تشکر از تلاش‌ها و فداکاری همه دستگاه‌های دولتی و نظامی که به صحنه امداد و کمک‌رسانی وارد شدند، گفت: دیروز در جریان بازدید از مناطق زلزله زده صحنه‌هایی از ایثار و فداکاری دیدم که بسیار دلگرم کننده بود و در یک نمونه در بیمارستان آیت‌الله طالقانی در دو روز گذشته حدود ۳۰۰ عمل جراحی انجام شده و از چهره پزشکان و پرستاران کاملاً مشخص بود که شبانه‌روز و بدون استراحت مشغول امدادرسانی بودند و این بسیار ارزشمند است.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه تلاش همه بر این است که کاری کنیم که آلام مردم کاهش پیدا کند، اظهار داشت: امروز در جلسه هیأت دولت تصمیمات لازم در زمینه نحوه کمک‌رسانی از جمله ارایه کمک‌های بلاعوض و وام و نیز چگونگی اسکان موقت و اضطراری آسیب‌دیدگان، اتخاذ خواهد شد.

دکتر روحانی با اشاره به نیاز حدود ۳۰ هزار خانه شهری و روستایی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه برای بازسازی و ترمیم ، گفت: همه باید در این زمینه کمک کنند. اما مسئولیت اصلی در استقرار موقت و دائمی مردم زلزله‌زده، بنیاد مسکن است و خواهش می‌کنم که کارهای موازی در این زمینه صورت نگیرد و هر کسی که قصد کمک دارد، آن را در اختیار بنیاد مسکن قرار دهد.

رییس جمهور افزود: در زمینه کمک‌های دیگر نیز بهتر است هلال احمر مرجع باشد و در حوزه اطلاع‌رسانی با توجه به اینکه در چنین مواقعی اخبار و شایعات کذب و گسترده‌ای، گفته می‌شود، مرجع اصلی مردم برای اطلاع از امور، بایستی صدا و سیما باشد.

دکتر روحانی با اشاره به خواسته‌های ساکنان مناطق زلزله زده از مسئولین گفت: دیروز مردم با صبر، متانت و ادب و بسیار منطقی خواسته‌های اولیه خود را مطرح کردند و وظیفه داریم که به مسئولیت خود در این زمینه عمل کنیم.

رییس جمهور با اشاره به حضور و بازدید مسئولین مختلف از مناطق زلزله‌زده، تصریح کرد: این اتفاق یک آزمایش الهی برای همه ماست و باید تلاش کنیم هم در پیشگاه تاریخ و وجدان خود و هم در پیشگاه خداوند، سربلند باشیم.

دکتر روحانی همچنین با تجلیل از هوانیروز و امداد هوایی در رسیدگی به آسیب‌دیدگان گفت: در مواقعی مانند زلزله که جاده‌ها مسدود می‌شوند امداد هوایی جایگاه بسیار ارزشمندی دارد و از همه کسانی که در این زمینه تلاش کردند، و تمام نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه ، صمیمانه تشکر می‌کنم.

رییس جمهور همچنین با قدردانی از بیانات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه رسیدگی به آسیب‌دیدگان، گفت: دولت با تمام وجود تأکیدات ایشان را مورد توجه قرار خواهد داد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.