جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اولین رسیتال آواز و پیانو در کرج + تصاویر
    01 مرداد 1395 - 15:19
    شناسه : 10647
    0

    بامردم:  این رسیتال در سالن سیروس صابر کرج با پشتیبانی نمایندگی پیانو سمیک در کرج ( آقای مظفر نبیلی) برگزار گردید. آواز این کنسرت توسط  “آقای دکتر اصغر جنابی  “و پیانوی آن توسط نوازنده مهمان از ارمنستان ” پروفسور مارگریت سرگیسیان اجرا گردید . در این رسیتال قطعاتی از ” رمانس کمیتاس ” ، اپرای […]

    پ
    پ

    بامردم:  این رسیتال در سالن سیروس صابر کرج با پشتیبانی نمایندگی پیانو سمیک در کرج ( آقای مظفر نبیلی) برگزار گردید. آواز این کنسرت توسط  “آقای دکتر اصغر جنابی  “و پیانوی آن توسط نوازنده مهمان از ارمنستان ” پروفسور مارگریت سرگیسیان اجرا گردید . در این رسیتال قطعاتی از ” رمانس کمیتاس ” ، اپرای آنوش ، و همچنین قطعاتی آذری و ایرانی ” و ایتالیایی, ……و در آخر قطعه ” ای ایرا ن “برای بینندگان حاضر در سالن اجرا شد. دکتر جنابی سال 1363 در تبریز متولد شد و موسیقی را از 11 سالگی با ساز «نقاره» آغاز کرد. او سلفژ و مقدمات صداسازی را در محضر استاد خسرونژاد آریا فراگرفت و بعد از گذراندن دوره‌هایی بنا به پیشنهاد ایشان، راهی کنسرواتور کومیتاس در ارمنستان شد و از محضر پروفسور «والری هاروتونیانa یکی از استادان بنام در صداسازی بهره برد. وی  بعد از اتمام دوره‌های لیسانس و فوق‌لیسانس با درجه ممتازی و کسب درجه استادی بعد از 120 ساعت اجرای زنده در یک سال، در همان دانشگاه در دوره دکتری با موضوع تز «موسیقی در شاهنامه» فارغ‌التحصیل شد.

    او همچنین در زمان تحصیل باب آشنایی را با مایسترو پروفسور

     «نودار اندگولاجه  (Maestro Pro.Nodar Andghuladze ‘Tenor Dramatic’) (خواننده مطرح اپرا در دنیا و نماینده مکتب بل‌کانتو در خاورمیانه) در گرجستان گشود که این افتخار زمینه موفقیت‌های دیگر را نیز برای وی به‌همراه داشت. جنابی در مسابقات بین‌المللی ارمنستان بین 11 کشور، مقام دوم را برای کشور عزیزمان به ارمغان آورد و در استان قزوین، مقام اول جشنواره فجر را کسب کرد و همچنین به‌عنوان خواننده برتر شناخته شد. وی در کنار تدریس به تحریر کتاب «زبان آواز» و «زبان موسیقی» مشغول است که به‌زودی منتشر خواهند شد.

     دکتر جنابی در حال حاضر تنها نماینده مکتب بل‌کانتو در ایران است که در این زمینه به تدریس و مشاوره نیز می‌پردازد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت www. asgharjanabi.comمراجعه فرمایید.

    طی مصاحبه ای که با دکتر جنابی انجام  گرفت ایشان اشاره به کمبود استاد تخصصی آواز بویژه در استان البرز و همچنین خالی بودن جای این رشته در دانشگاه نمودند. ایشان اظهار داشتند آواز یا از طریق اساتیدی که خارج از کشور تحصیل کرده اند طبق روشهای آکادمیک در آموزشگاههای خصوصی تدریس میشود که تعداد این اساتید انگشت شمار میباشد  و یاازطریق روش سنتی که همان سینه به سینه میباشد و در آواز کلاسیک این روش کارآیی ندارد و این نقطه ضعفی است برای موسیقی و طالبان هنر آواز در کشور.از دیگر رشته هایی که ایشان به آن اشاره نمودند ” آکومپاین ” به معنی همراهی کننده است که متاسفانه در ایران به علت عدم وجود این رشته در دانشگاه ، این شاخه از موسیقی توسط نوازندگان انجام میگیرد که از نظر ایشان ضعفی است در موسیقی کشور . ایشان امیدوار بودند با کمک و پشتیبانی مسئولین و با استفاده از اساتید کشورهای خارجی بویژه کشورهای همجوار همچون ارمنستان و برگزاری مسابقات سراسری آواز ، افراد مستعد در این رشته شناخته شده و تحت تعلیم صحیح و علمی قرار بگیرند.

    در این اجرا پروفسو سرگیسیان به غیر از اجرای چند قطعه با پیانو ، مسئولیت اکمپاین را نیز عهده دار بودند.

    مارگریت سرگسیان در ایروان متولد شد. او در سال 1987 تحصیلات ابتدایی موسیقی خود را در مدرسه  موسیقی حرفه ایی  چایکوفسکی( T chaikofsky)  در شهر مادری خود به اتمام رسانید . در همان سال  دردپارتمان پیانو در  کنسرواتوار کمیتاس ایروان  وارد شد و در سال 1995 تحت نظرپروفسور ای . جی. هاکوپیان در رشته تخصصی پیانو فارغ التحصیل گردید. درسال 1998 کلاسهای استادی پیانیست های اتریشی و روسی  معروفی چون ایمره روهمن (  imre rohmann)والکساندر ساتز (   alexander satz) را گذراند. در سال 1997 و 1998 در اکادمی  اروپایی موتزارت لهستان بهمراه موزیسین هاوتکخوان ها  و دیگر گروههای موسیقی  مشغول به کار بود.

    خانم مارگریت سرگسیان  همچنان در مسابقات بین المللی اواز  شرکت نمود. او دارای 7 دیپلم بهترین همنوازی می باشد. همچنین در کشورهایی از جمله مجارستان ، ایتالیا و المان ، روسیه ،اتریش، مقدونیه ، جمهوری چک ، کره جنوبی، ارمنستان، استامبول و قبرس  به اجرای کنسرت پرداختند. اجراهای او در رادیو و تلویزوین کشورهایی چون ارمنستان و لهستان و مقدونیه و استامبول پخش گردیده است. او در سال 2013 نوازنده اصلی اپرای بلکانتو در کانادا بود.

    خانم سرگسیان از سال 1992 به عنوان نوازنده در کنسرواتوار کمیتاس ایروان مشغول به کار است.و  از سال 1994  تا کنون در همان کنسرواتوار در دپارتمان مهارتهای نوازندگی در حال تدریس می باشند. پروفسور سرگسیان نویسنده دو کتاب پیش نیازهای آوازی برای خوانندگان دوبسیاری مقالات دیگر  می باشند.

    در این اجرا پروفسو سرگیسیان به غیر از اجرای چند قطعه با پیانو ، مسئولیت اکمپاین را نیز عهده دار بودند.

    تهیه گر گزارش :شیلا شیدفر

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.