×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

نماز جمعه لاهیجان 6 - حتی خود بسیجی ها نیز از عظمت خود با خبر نیستند | در ارسال کمک به زلزله‌زدگان مدیریت شود + تصاویر - امام جمعه لاهیجان

امام جمعه لاهیجان گفت: بسیج یک موهبت الهی است، قدر بسیج را نمی دانیم حتی خود بسیجی ها نیز از عظمت خود با خبر نیستند، باید قدر بسیج را بدانیم و برای آن بیش از پیش ارزش قائل شویم.

اختصاصی «بامردم»، حجت الاسلام مهدی صدیق در خطبه های نماز جمعه این هفته لاهیجان با تسلیت ایام رحلت جانسوز پیامبر اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع)، ویژگی ها، رفتار و صفات برجسته پیامبر اکرم (ص) را معرفی کرد، گفت: یکی از ویژگی های ارزنده پیامبر زبان نرم، سخن مهربانانه گفتن، مهریانی و خوشرویی بود.

وی با بیان اینکه «شنیدن صدا و نظرات مردم از دیگر ویژگی های برجسته پیامبر اسلام بود»، خطاب به قضات عنوان کرد: بنده خواهش می کنم دقایقی به حرف های مردم گوش دهید، برخی مردم نمی توانند حرف های خود را خوب برسانند چرا که طرف مقابل قدرت و وکیل توانا دارد اما برخی بندگان خدا حتی پول این را ندارند که وکیل بگیرند و از حق خود به درستی دفاع بکنند، باید به حرف این مردم گوش داد و حرف هایشان را شنید.

حجت الاسلام صدیق همدردی با مردم را از دیگر ویژگی های پیامبر دانست و خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم در مشکلات و حوادث در کنار مردم بود، مقام معظم رهبری نیز در حادثه زلزله اخیر مدبرانه و دلسوزانه از همه مسئولین، نهاد ها و … خواست تا به کمک مردم بیایند.

خطیب جمعه لاهیجان اضافه کرد: دریادلی و تحمل سختی ها نیز از ویژگی های اصلی پیامبر است، ایشان سختی ها و دشواری های بسیار زیادی را در آن زمان تحمل کردند.

او با اشاره به شروع دهه وقف و گرامیداشت این دهه، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص)، تصریح کرد: ایشان فرمودند اگر انسان بمیرد پرونده وی بسته می شود، مگر این که سه عمل «باقی گذاشتن صدقه جاریه، تولید و ترویج علم و پرورش فرزند شایسته»  انجام دهد، کسی که این اعمال را انجام دهد حتی اگر دو هزار سال پیش مرده باشد پرونده اش باز می ماند و از ثمرات آن بهره مند می شود.

صدیق با اشاره به اهمیت وقف عنوان کرد: کسانی که می توانند وقف کنند تا هم به نیازمندان و جامعه کمک کنند و هم از ثمرات آن بهره مند شوند.

وی گفت: پیامبر اسلام (ص) در یکی از بیاناتشان فرمودند همه مردم تا وقتی که سه کار امر به معروف، نهی از منکر و کمک کار یکدیگر بودن در خوبی ها و تقوا را انجام دهند در سعادت و خوشبختی و عاقبت به خیری خواهد بود.

حجت الاسلام صدیق با اشاره به حادثه زلزله اخیر و ابراز تسلیت، عنوان کرد: یک نمونه از کمک و پشتیبانی در کار نیک را در زلزله اخیر مشاهده کردیم که چگونه مردم به کمک یک دیگر آمدند.

امام جمعه لاهیجان عنوان کرد: مردم در زلزله اخیر به قدری کمک کردند که اعلام شد دیگر نیازی به آذوقه وجود ندارد و برخی اقلام دیگر همچون پلاستیک، چادر، پتو و … مورد نیاز است، دستتان درد نکند که کمک کردید اما خوب است که مدیریت داشته باشیم، هرکسی یک ماشین نبرد و موجب بروز مشکلاتی نشود، کمک های مردم باید با مدیریت و مشخصات باشد.

وی با اشاره به در پی بودن هفته بسیج عنوان کرد: بسیج یک موهبت الهی است، قدر بسیج را نمی دانیم حتی خود بسیجی ها نیز از عظمت خود با خبر نیستند، باید قدر بسیج را بدانیم و برای آن بیش از پیش ارزش قائل شویم.

نماز جمعه لاهیجان 1 1 - حتی خود بسیجی ها نیز از عظمت خود با خبر نیستند | در ارسال کمک به زلزله‌زدگان مدیریت شود + تصاویر - امام جمعه لاهیجان نماز جمعه لاهیجان 5 - حتی خود بسیجی ها نیز از عظمت خود با خبر نیستند | در ارسال کمک به زلزله‌زدگان مدیریت شود + تصاویر - امام جمعه لاهیجان نماز جمعه لاهیجان 4 - حتی خود بسیجی ها نیز از عظمت خود با خبر نیستند | در ارسال کمک به زلزله‌زدگان مدیریت شود + تصاویر - امام جمعه لاهیجان نماز جمعه لاهیجان 3 - حتی خود بسیجی ها نیز از عظمت خود با خبر نیستند | در ارسال کمک به زلزله‌زدگان مدیریت شود + تصاویر - امام جمعه لاهیجان نماز جمعه لاهیجان 2 1 - حتی خود بسیجی ها نیز از عظمت خود با خبر نیستند | در ارسال کمک به زلزله‌زدگان مدیریت شود + تصاویر - امام جمعه لاهیجان نماز جمعه لاهیجان 9 - حتی خود بسیجی ها نیز از عظمت خود با خبر نیستند | در ارسال کمک به زلزله‌زدگان مدیریت شود + تصاویر - امام جمعه لاهیجان نماز جمعه لاهیجان 10 - حتی خود بسیجی ها نیز از عظمت خود با خبر نیستند | در ارسال کمک به زلزله‌زدگان مدیریت شود + تصاویر - امام جمعه لاهیجان نماز جمعه لاهیجان 7 - حتی خود بسیجی ها نیز از عظمت خود با خبر نیستند | در ارسال کمک به زلزله‌زدگان مدیریت شود + تصاویر - امام جمعه لاهیجان نماز جمعه لاهیجان 8 - حتی خود بسیجی ها نیز از عظمت خود با خبر نیستند | در ارسال کمک به زلزله‌زدگان مدیریت شود + تصاویر - امام جمعه لاهیجان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.