جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • شهرستان لاهیجان از لحاظ امنیتی در جایگاه خیلی خوبی قرار دارد/ مردم ولی نعمت ما هستند/ بیش از هشت هزار تماس از ابتدای سال با 110 برقرار شده است
    02 مرداد 1395 - 23:02
    شناسه : 10684
    0

    فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان: شهرستان لاهیجان از لحاظ امنیتی در جایگاه خیلی خوبی قرار دارد/ مردم ولی نعمت ما هستند/ بیش از هشت هزار تماس از ابتدای سال با 110 برقرار شده است/ رسانه‌ها باید امانت‌دار باشند/ از مردم می‌خواهم تا هشدارهای پلیس را جدی گرفته و مراقب مال و اموال خود باشند اختصاصی بامردم […]

    پ
    پ

    سرهنگ محمود قاسمی فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان (1)

    فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان:

    شهرستان لاهیجان از لحاظ امنیتی در جایگاه خیلی خوبی قرار دارد/ مردم ولی نعمت ما هستند/ بیش از هشت هزار تماس از ابتدای سال با 110 برقرار شده است/ رسانه‌ها باید امانت‌دار باشند/ از مردم می‌خواهم تا هشدارهای پلیس را جدی گرفته و مراقب مال و اموال خود باشند


    اختصاصی بامردم – علیرضا پرندوش:

    لاهیجان  یکی از شهرهای ایران و دارای لقب پایتخت گردشگری جهان اسلام است، مرکز شهرستان لاهیجان، بزرگترین شهر شرق استان گیلان و نود و پنجمین شهر پرجمعیت ایران است.

    شهرستان لاهیجان یکی از شهرستان های مهم استان گیلان به شمار می‌آید و به دلیل  وجود جاذبه های گردشگری فراوان در طول سال شاهد حضور مسافران بسیاری می‌باشد که همه این موارد آرامش و امنیت خوب و مطلوبی را در این شهر می‌طلبد.

     

    مصاحبه ذیل گفتگوی اختصاصی بامردم با سرهنگ محمود قاسمی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نمونه گردشگری جهان اسلام«لاهیجان» است…

    بامردم: لطفا خودتان را معرفی فرمایید؟

    با نام یاد خداوند مهربان، سرهنگ پاسدار محمود قاسمی فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان هستم.

    بامردم: وضعیت عمومی امنیت در شهرستان لاهیجان به چه صورتی است؟

    به حمدا… با عنایت پروردگار و پشتوانه مردم و همت همکاران، وضعیت امنیت در شهرستان خیلی خوب است.

    بامردم: شاخص‌های عمده در تعیین میزان امنیت چیست؟

    در واقع بهترین افرادی که می‌توانند وضعیت امنیت را در یک دیار، شهر و روستا تشخیص دهند خود مردم هستند، مردم بهترین داوران و قضاوت کنندگانند.

    به لطف خدا و با همدلی و همیاری تمامی مسئولان ادارات، نهادهای امنیتی و همچنین حضور همیشگی همکاران بنده این نیروهای ولایت مدار و پرتلاش انتظامی باعث شده تا شهرستان لاهیجان که یکی از شهرستان های مهم استان گیلان است از لحاظ امنیتی در جایگاه خوبی قرار بگیرد.

    سرهنگ محمود قاسمی فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان (2)

    بامردم: با توجه به مهمان‌پذیر بودن شهرستان لاهیجان، چه تدابیری را در این خصوص اندیشیده اید؟

    شهرستان لاهیجان به دلیل  وجود جاذبه های گردشگری فراوان در طول سال شاهد حضور مسافران بسیاری می‌باشد و نیروی انتظامی با حضور و ایجاد امنیت در تمامی نقاط باعث می‌شود تا مسافران و گردشگران احساس امنیت و آرامش کرده و در شهرستان اسکان پیدا کنند که طبق اعلام مسئولین مربوطه حضور این مسافران موجب رونق بازار در شهرستان شده است.

    بامردم: در حال حاضر چه بخش هایی در نیروی انتظامی لاهیجان فعال است ؟

    نیروی انتظامی شهرستان لاهیجان علاوه بر فعالیت‌های انتظامی در بخش‌های خدماتی نیز همچون سایر شهرستان ها فعالیت‌های چشمگیری دارد، به عنوان مثال می‌توان بخش‌های تشخیص هویت، وظیفه عمومی، اماکن، گذرنامه، راهنمایی و رانندگی و مهمتر از همه مرکز فوریت‌های پلیسی 110 که به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به مردم شریف لاهیجان هستند و چند بخش دیگر را نام برد.

    بامردم: عمده ترین جرایم در شهرستان لاهیجان چیست؟

    امروزه پلیس به این نتیجه رسیده است که در ایجاد امنیت مردم هم می بایست دخیل باشند، خوشبختانه در شهرستان اصلا جرایم خشن نداریم و خرده جرایمی که وجود دارد مورد رصد و بررسی دقیق است، به حمد ا… با حمایت مردم و توکل بر خدا شهرستان لاهیجان آرامش و امنیت خوبی دارد و کارهای روزمره و امورات با نظم و آرامش در حال انجام است.

    بامردم: نیروی انتظامی لاهیجان در بخش فرهنگی نیز فعالیت دارد؟

    به کمک عقیدتی سیاسی شهرستان، ما برای پرسنل و خانواده هایشان و نیز سربازان عزیز در کانون قرآنی که جدیدا مورد بهره‌برداری قرار گرفته کلاس‌های قرآنی برگزار می‌کنیم و همچنین در تمامی مراسم‌های ملی و مذهبی، اعیاد و شهادت‌ها نیز مراسم های خوبی برگزار می‌شود؛ با عنایت پروردگار بزرگ و همدلی خود کارکنان، هر هفته برای تقویت روحیه معنوی همکاران مراسم زیارت عاشورا در شهرستان برگزار می‌شود و علاوه بر این موارد حضور همکاران ما در مراسم‌های برگزار شده در شهرستان نیز شایان ذکر می‌باشد.

    بامردم: در برخی شهرستان ها توسط ناجا مراکز مشاوره ایجاد شده است.آیا در لاهیجان نیز وجود دارد؟

    بله ما در کلانتری 11 شهرستان لاهیجان این مرکز مشاوره را داریم که پرونده های بسیاری توسط کارشناس روانشناسی این مرکز رسیدگی می‌شود و و تاکنون نیز موارد زیادی را حل  کرده است.

    بامردم: همکاری مردم در شهرستان لاهیجان با نیروی انتظامی چگونه است؟

    در واقع بر اساس فرمایش حضرت امام (ره)، مردم ولی نعمت ما هستند، در هر جا و مکانی که با پشتوانه مردم حرکت کرده ایم موفق بوده ایم و امروزه نیز اعتقاد راسخ بر حضور و حمایت های مردم در همه مسائل داریم.

    خوشبختانه همکاری مردم خیلی خوب است و در شهرستان لاهیجان مردم همیشه حامی فرزندان خود در نیروی انتظامی بوده اند و وضعیت بهتری نسبت به بسیاری از شهر‌ها داریم.

    بامردم: تعداد تماسهای مرکز 110 چه تعداد بوده است؟

    از ابتدای سال 1395 بیش از هشت هزار و به طور میانگین در روز 80 تماس با مرکز فوریت های پلیس 110 شهرستان لاهیجان برقرار شده است.

    سرهنگ محمود قاسمی فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان (4)

    بامردم: لطفا اگر توصیه و هشدار های ایمنی و امنیتی برای مردم شهرستان دارید بیان کنید؟

    در ابتدا از مردم شریف شهرستان می‌خواهم تا هشدارهای پلیس را جدی گرفته و مراقب مال و اموال خود باشند و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، تخلف و … با شماره تلفن 110 مرکز فوریت‌های شبانه روزی پلیس تماس بگیرند.

    توصیه می‌کنم:

    برای پیشگیری از سرقت منزل در طول مسافرت‌های طولانی تنها به قفل درب منزل بسنده نکنند و حتما به آشنایان مورد اطمینان اطلاع دهند همچنین طلا و جواهرات و اشیاء با ارزش خود را به صندوق امانات تحویل دهند، در زمان تعویض مستاجر نیز حتما توپی قفل درب های منزل را تعویض کنند.

    برای جلوگیری از هرگونه سو استفاده از کارت‌های اعتباری خود حتما در هنگام برداشت وجه نقد و … مراقب باشید تا کسی رمز کارت شما را نبیند، از نوشتن و نگهداری رمز عبور در کنار کارت خودداری کرده و هر چند وقت یک بار نسبت به تعویض رمز عبور خود اقدام کنند.

    برای پیشگیری از هرگونه جعل و کلاهبرداری‌های احتمالی، معاملات و قرارداد های خود را در مراکز رسمی و قانونی انجام داده و ثبت کنند تا از دخل و تصرف در آن جلوگیری شده و معامله تحت حمایت های قانونی قرار گیرد؛ همچنین توصیه می‌شود حتما برای دریافت خدمات بیمه فقط به نمایندگی های مجاز بیمه و برای دریافت وام و تسهیلات فقط به شعب بانک ها مراجعه کنند.

    بامردم: نقش رسانه ها و خصوصاً پایگاههای خبری در حوزه امنیت اجتماعی را چگونه ارزیابی می کنید؟

    با توجه به پیشرفت جوامع بشری امروزه مردم از فضاهای مجازی و رسانه‌های عمومی استفاده بسیاری می‌کنند به همین دلیل  شاید بتوان بزرگترین بازوان و همیاران نیروی انتظامی را همین رسانه ها عنوان کرد که می‌توانند عملکرد ما را بدون اتلاف وقت به مردم برسانند.

    ما از رسانه ها انتظار داریم آنچه را که واقعیت است انتشار دهند و از انتشار مسائل غیر واقعی، شایعه پراکنی و تشویش اذهان عمومی خودداری کنند و در یک جمله بخواهم بگویم رسانه‌ها باید امانت‌دار باشند و در اخبار دست نبرند و از شیطنت های رسانه ای پرهیز کنند.

    الحمدا.. جا دارد تا از رسانه‌های محلی شهرستان لاهیجان به ویژه رسانه خبری تحلیلی بامردم کمال قدردانی و تشکر را کنیم که در همه حال یار و یاور ما بوده اند و عملکرد برادران خودشان در ناجا را به گوش مردم می‌رسانند.

    بامردم: صحبت پایانی اگر دارید بفرمائید؟

    روی هم رفته باید از تمام کسانی که در ایجاد امنیت در شهرستان با ما همکاری می کنند از مسولین ادارات  ، نهاد ها ،مردم  عزیز و رسانه ها که بدون هیچ چشم داشتی خبرهای ما را پوشش می‌دهند و مهم تر از همه پشتوانه مردمی ای که پلیس امروزه دارد می‌بایست کمال تشکر را کرد.

    همچنین از همه همکاران خصوصا خانواده‌های محترمشان کمال تشکر را داریم که در طول شبانه روز، حتی در تعطیلات حضور این عزیزان باعث ایجاد امنیت و آرامش در جامعه می‌شود.

    در پایان یادآور می‌شوم که فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان آماده برقراری هرگونه ارتباط حضوری و تلفنی می‌باشد، بنده همیشه پاسخگوی تمامی تماس‌ها بوده ام و در صورت نیاز مردم شریف شهرستان می‌توانند با شماره تلفن 2185000 تماس حاصل کنند و یا با مراجعه به سایت نیروی انتظامی دیگر شماره های فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان لاهیجان را مشاهده نمایند.

     

    سرهنگ محمود قاسمی فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان (3)

     

     

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.