×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

n82738063 72005327 - افزون بر 15 میلیارد ریال سهم لاهیجان از تسهیلات مشاغل خانگی -

فرماندار شهرستان لاهیجان گفت: سهم استانی شهرستان لاهیجان از تسهیلات مشاغل خانگی ۱۵میلیارد و ۷۵۰میلیون ریال است .

سیدمحمد احمدی عصر روز سه شنبه در جلسه کمیسیون اشتغال شهرستان لاهیجان خاطرنشان کرد: پرداخت این تسهیلات از سوی استاندار ابلاغ شده است و چهار دستگاه اجرایی صنعت ، معدن و تجارت ، جهادکشاورزی ، میراث فرهنگی و گردشگری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به عنوان مسوولان اجرایی این طرح و سه بانک عامل تجارت ، بانک ملی و رفاه نحوه اجرای آن را بر عهده دارند.
وی با بیان این که سهم بانک رفاه از این تسهیلات هشت میلیارد و ۹۵۰میلیون ریال ، بانک ملی دو میلیارد و ۸۵۰میلیون ریال و بانک تجارت نیز سه میلیارد و ۹۵۰میلیون ریال است افزود: در مجموع ۳۱۵نفر برای دریافت این تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده بودند که این میزان به ۳۰۸نفر کاهش یافت و این افراد هم اکنون تشکیل پرونده داده و در مراحل دریافت تسهیلات می باشند.
وی اظهارداشت: ایجاد اشتغال برای شهرستان بسیار مهم است و یکی از دغدغه های مدیران و مسوولان به شمار می رود و اجرایی هر طرحی در شهرستان باید به هدفش اشتغال پیگیری شود.
وی تصریح کرد:جلسات مستمر رفع موانع تولید نیز در این شهرستان بطور مجزا تشکیل می شود که براساس قانون ایجاد اشتغال به دستگاه متناظر و بانک ها و دستگاههایی اجرایی سپرده شده است .
فرماندار لاهیجان گفت: افزایش اختیارات مدیران شهرستان بر اساس قانون خواسته ماست و بعضی از اختیارات از استان با هدف تمرکز زدایی باید به شهرستان ها تفویض شود.
وی افزود : با توجه به فضای جدیدی که در استان ایجاد شده است امیدوارم به این سمت حرکت کنیم که مدیران شهرستانی اختیارات و نظارت های بیشتری داشته باشند.
احمدی یادآورشد: بانک ها نباید خود را جدا از تشکیلات اداری دولت بدانند و باید همراه سیاست های دولت باشند بخصوص در بخش اشتغال که دغدغه اصلی همه مسوولان کشور است .
وی ادامه داد: اشتغال امر مهمی است و هم دغدغه نظام و هم دغدغه رهبری نظام و هم رییس جمهوری و تمام ارکان نظام است و هر کاری که می توانیم در راستای وظیفه خود انجام می دهیم تا منجر به اشتغال شود باید به آن عمل کنیم .
جلسه کمیسیون اشتغال شهرستان لاهیجان با هدف بررسی مشکلات و پیگیری طرح های اشتعال خانگی با شرکت مدیران بانک های عامل و مسوولان ادارات ذیربط و به ریاست فرماندار شهرستان لاهیجان عصر سه شنبه در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد .
شهرستان لاهیجان با ۱۶۷هزار و ۵۴۴هزارنفر جمعیت با وجود ظرفیت های گردشگری ، صنعتی و کشاورزی همانند دیگر شهرستان های گیلان با مشکل اشتغال و بیکاری جوانان مواجه است .

ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.