×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

photo 2017 11 24 13 57 24 - انتقاد شدید فرماندار آستارا از برداشتهای غیر اصولی از معدن روستای گیلده -

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا از برداشت های غیر اصولی شن و ماسه از معدن روستای گیلده این شهرستان انتقاد کرد.

یونس رنجکش در پی درخواست و مکاتبه اعضای شورای اسلامی و دهیاری و جمعی از مردم منطقه گیلده آستارا در خصوص برداشت بی رویه و غیر اصولی از معدن این روستا با حضور در منطقه از نزدیک وضعیت برداشت این معدن را ارزیابی و آن را نگران کننده توصیف کرد .

وی ضمن انتقاد شدید از نوع برداشت از این معدن و عدم نظارت های کافی افزود: اینگونه شیوه های برداشت که چندین سال است انجام میگیرد، موجب خسارت به محیط زیست منابع طبیعی و تهدید امنیت مردم منطقه شده است.

وی اضافه کرد: از اینکه دستگاه‌های اجرایی مسئول تاکنون در این زمینه سکوت اختیار کرده‌اند جای سوال دارد و باید پاسخگو باشند .

وی ادامه داد: مردم انتظار دارند که هر گونه برداشت از منابع حوزه جغرافیای سکونت آنان موجب رشد و توسعه یافتگی منطقه و ایجاد فرصت های جدید برای کیفیت بخشی به زندگی آنان شود اما منفعت طلبی های برخی از بهره برداران خسارت های جبران ناپذیری را برای مردم به ارمغان می آورد.

فرماندار آستارا ضمن تشکر از مدیر کل جدیدصنعت، معدن و تجارت گیلان در خصوص برنامه ریزی ها برای ساماندهی برداشت های غیر اصولی از معادن در گفت و گوی تلفنی با فرهاد دلق پوش خواستار عدم صدور تمدید مجوز برای معدن در این منطقه شد.

رنجکش همچنین در این بازدید در گفتگو های تلفنی جداگانه با مدیران کل محیط زیست و منابع طبیعی استان گیلان خواستار اعزام گروه‌های کارشناسی جهت ارزیابی و بررسی وضعیت برداشت از این معدن و جلوگیری از ادامه تخریب ها در منطقه شد.

فرماندار آستارا همچنین تاکید کرد: منطقه توریستی گیلده با جاذبه های زیبای طبیعی آن و جاده ای که منتهی به آب گرم علی داشی می‌شود یکی از مناطق بی نظیر طبیعت گردی است و تردد گردشگران را به همراه دارد و تخریب جاده مسیر تردد این منطقه به دلیل کارکردهای غیر اصولی برداشت معدن زیانهای را به توسعه گردشگری آستارا وارد می کند.

وی همچنین خواستار نظارت های بیشتر دستگاه های نظارتی در این زمینه و پاسخگویی دستگاه های مسئول شد.

رنجکش اضافه کرد: با توجه به مشاهدات انجام شده مکاتباتی نیز با دستگاههای اجرایی مرتبط انجام خواهد گرفت تا نظارت ها در برداشت از معادن در شهرستان بیشتر شود.

در این بازدید ساکنان منطقه و اعضای شورای اسلامی ضمن تشکر از فرماندار آستارا در خصوص پیگیری های انجام گرفته خواستار توقف در خصوص ادامه برداشت از این معدن شدند. آنان اظهار داشتند که ۱۵ سال است از این معدن برداشت می شود و به خاطر مخاطرات زیست محیطی و تخریب های آن چندین سال است مکاتبات مختلفی با مراجع مربوطه داشته اند اما تاکنون کسی پاسخگو نبوده است.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.