×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

سردار عبدالله  پور - بسیج به دنبال گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی است | از نخبگان گیلانی حمایت می کنیم -

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بسیج به منزله روح جاری در همه سازمان هاست و کار خاص نمی کند، یادآور شد: سازمان بسیج در مرحله اول به دنبال این است که اقتصاد مقاومتی تبدیل به گفتمان ملی شود.

سردار محمد عبدالله پور در گفت وگو با ایسنا – منطقه گیلان، با اشاره به تقارن هفته بسیج با پیروزی های بزرگ جبهه مقاومت، اظهار کرد: مقام معظم رهبری جوانان را اصل و اساس جمهوری اسلامی ایران معرفی می کنند.

وی با بیان اینکه بسیج از همه اقشار مردم تشکیل شده است، افزود: دانش آموزان، دانشجویان، فرهنگیان، اساتید دانشگاه، حقوقدانان، روحانیون و طلاب، مهندسین در بخش های مختلف اعم از کشاورزی، صنعت، معماری و…، پزشکان و پرستاران، نخبگان، ورزشکاران، کارمندان، هنرمندان و کارگران اقشار بسیج را تشکیل می دهند لذا سازمان بسیج به دنبال هماهنگ سازی و هم افزایی است.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان، یکی از دلایل موفقیت بسیج را قدرت نهفته ای دانست که در ملت وجود دارد و تصریح کرد: در حادثه زلزله کرمانشاه، ۵ هزار و ۸۰۰ نفر از سپاه و بسیج در منطقه حاضر هستند و در امداد و نجات و اسکان موقت زلزله زدگان نقش آفرینی کردند، زیرا بیش از یک هزار و ۹۰۰ روستا آسیب دیده است. بسیج با پراکندگی اقشار به راحتی به انجام ماموریت ها می پردازد و مردم شاهد قدرت بسیج هستند.

سردار عبدالله پور، با اشاره به اقتدار بسیج در عرصه های دفاعی و بین المللی، گفت: دو شهید اخیر گیلانی مدافع حرم، یکی از پاسداران بازنشسته استان و دیگری دانشجو بود لذا این نشان دهنده قدرت بسیج است که می‌تواند از یک دانشجو و یک پاسدار با تجربه در کنار هم استفاده کند.

وی پیروزی های انقلاب و نظام را مدیون جوانان دانست و عنوان کرد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، بصیرت و دشمن شناسی دو رکن اساسی بسیج است. در این راستا، برنامه های مختلف آموزشی برای افراد و خانواده ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی برگزار می کنیم، زیرا دشمنان در بخش های فرهنگی و اجتماعی برای جوانان ما مشکلات فراوانی اعم از اعتیاد و بی بند و باری ایجاد کرده اند.

فرمانده سپاه قدس گیلان، با اشاره به اجرای طرح جوادالائمه در مناطق حاشیه نشین شهرهای استان، اضافه کرد: با آموزش های خاص خانواده ها را از اهداف دشمن برای نابودی انقلاب از طریق هجمه فرهنگی و فساد آگاه می کنیم. همچنین شبکه روشنگری بسیج از طریق مساجد، محافل و حلقات صالحین در کل استان فعال است و در صورت پیچیده شدن توطئه دشمن به توجیه کردن جامعه می پردازد.

وی با بیان اینکه گیلان جزو استان های ممتاز کشور در برگزاری یادواره های شهداست، افزود: باید به وسیله یادواره های شهدا روش مقابله با دشمن را برای جوانان الگوسازی کنیم. اجرای راهیان نور یکی دیگر از اقدامات فرهنگی است که به جوانان و نوجوانان نشان می دهد، آمریکا دشمن شماره یک ماست و هشت سال جنگ را از طریق عراق بر ملت ما تحمیل کردند لذا نسل جوان باید با این ترفندهای دشمن آشنا شود.

سردار عبدالله پور، با بیان اینکه طرح مسجدمحوری جزو کارهای اساسی سازمان بسیج در سال جاری است، متذکر شد: انقلاب اسلامی از طریق مسجد به پیروزی رسید و تداوم آن نیز از طریق مسجد ممکن می شود لذا لفظ «سنگر» که امام درباره مسجد به کار برد، بسیار دقیق است، زیرا هر کسی در سنگر باشد، از آتش دشمن در امان است. امروز اگر جوانان را به سمت مسجد سوق دهیم، می توانیم جامعه را از نقشه های طراحی شده دشمن حفظ کنیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان، حمایت از نخبگان و اختراعات در بحث تولید علم را یکی دیگر از ماموریت های مهم سازمان بسیج دانست و گفت: تولید علم هم در بعد نظامی و هم در بعد غیر نظامی باید به تجاری سازی منتهی شود تا بتواند ثروت تولید کند. ما از اختراعات و فناوری های روز جوانان استان حمایت مالی و فکری می کنیم.

وی نخبگان گیلانی را بی نظیر دانست و عنوان کرد: یکی از جوانان گیلانی اخیرا لاستیکی اختراع کرده که به هیچ وجه و تحت هر شرایطی پنچر نمی شود و این علم تنها در اختیار آمریکاست لذا واحدهای نظامی سازمان بسیج از این اختراعات اوج بهره را خواهند گرفت. البته حمایت های مادی و معنوی بسیج در بعد اقتصادی نیز شامل حال تولیدکنندگان می شود.

سردار عبدالله پور، با بیان اینکه بسیج به منزله روح جاری در همه سازمان هاست و کار خاص نمی کند، یادآور شد: سازمان بسیج در مرحله اول به دنبال این است که اقتصاد مقاومتی تبدیل به گفتمان ملی شود. با فشارهای دشمن برای همه جا افتاده که راهی جز اقتصاد مقاومتی نداریم و باید اقتصاد خودمان را در مقابل ترفندهای دشمن مقاوم کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در حوزه کار عملی، سال گذشته حدود ۸.۷ میلیارد به ۵۲۲ نفر و امسال ۱.۴ میلیارد به ۱۱۶ نفر در حوزه اقتصاد مقاومتی وام دادیم.

وی با اشاره به اقدامات بسیج استان در حوزه دانش بنیان، اظهار کرد: لارو خاویار را در انزلی به مرحله تولید رساندیم که کار دشوار، اما ثروت بسیار ارزشمندی است. همچنین امسال ۱.۱ میلیارد به ۹۷ نفر در حوزه صنایع تبدیلی وام دادیم، زیرا گیلان استان کشاورزی می باشد و صنایع تبدیلی برای ما مهم است. کار آموزش به کشاورزانی که می توانند از محصولات کشاورزی فرآورده های دیگری تولید کنند نیز توسط متخصصین انجام می گیرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان، با بیان اینکه وجود بسیج برای رفع محرومیت در کشور است، خاطرنشان کرد: گیلان در حادثه اخیر زلزله، جزو استان ها موفق در زمینه محرومیت زدایی بوده و تاکنون توانسته اسکان موقت ۳۹ خانوار را از طریق کانکس اجرایی کند. بسیجیان از اولین لحظات زلزله در منطقه حضور داشتند و کار امداد و نجات و آواربرداری را انجام دادند، زیرا بسیجی هر کجا که احساس کند کاری از دستش برمی آید، حضور خواهد داشت.

سردار عبدالله پور، نیروی کادر بسیج گیلان را حدود ۲۱ هزار نفر دانست و گفت: حدود ۸۰۷ هزار نفر عضو سازمان بسیج استان هستند که ۳۰۴ هزار نفر فعال، ۵۰۳ هزار نفر عادی، ۴۸۰ هزار نفر برادر و ۳۲۷ هزار نفر خواهر در قالب اقشار و محلات سازماندهی شده اند.

وی جوانان و نوجوانان را عصاره بسیج دانست و خاطرنشان کرد: برای جذب بیشتر نسل جوان هشت انجمن هنری اعم از تئاتر و نمایش، فیلم، تجسمی، عکس، خوشنویسی، ادبیات و داستانی، موسیقی و سرود و شعر داریم که زمینه فعالیت های فرهنگی جذاب را فراهم می کنند. همچنین گردان های بیت المقدس، عاشورا، کوثر، الزهرا، امام علی(ع)، امام حسین(ع) و فاتحین داریم که آماده انجام ماموریت هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.