پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41445 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • صادرات موفق رونق تولید و اشتغال را در پی خواهد داشت | کمیته‌های تخصصی برای رسیدگی به مشکلات بخش‌های مختلف استان هفته آینده تشکیل می‌شود
    06 آذر 1396 - 10:54
    شناسه : 107774
    0

    استاندار گیلان در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان صادرات موفق را موجب رونق تولید و اشتغال دانست و افزود : با تحقق این مهم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات جامعه کاهش خواهد یافت . به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان دکتر مصطفی سالاری در این نشست که به مناسبت گرامیداشت روز ملی صادرات […]

    پ
    پ

    گیلان سالاری - صادرات موفق رونق تولید و اشتغال را در پی خواهد داشت | کمیته‌های تخصصی برای رسیدگی به مشکلات بخش‌های مختلف استان هفته آینده تشکیل می‌شود -

    استاندار گیلان در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان صادرات موفق را موجب رونق تولید و اشتغال دانست و افزود : با تحقق این مهم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات جامعه کاهش خواهد یافت .

    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان دکتر مصطفی سالاری در این نشست که به مناسبت گرامیداشت روز ملی صادرات و با حضور فعالان عرصه تولید و تجارت در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، حمایت از بخش خصوصی را ازجمله وظایف دولت برشمرد و افزود : البته از بخش خصوصی انتظار داریم راهکارهای موثر در کاهش مشکلات عرصه تولید و صادرات را ارائه کند .

    نماینده عالی دولت در گیلان صادرات موفق را موجب رونق تولید و اشتغال دانست و افزود : با تحقق این مهم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات جامعه کاهش خواهد یافت .

    وی مشکلات موجود در بخش تولید و صادرات را ترکیبی از عملکرد دولت و بخش  خصوصی دانست و افزود : این مشکلات تنها مختص یکی از این بخش‌ها نیست و باید در کنار هم برای حل این مشکلات راهکار دهیم .

    استاندار گیلان مجموعه ناکارآمدی بخش خصوصی و دولتی را باعث حاشیه سود کم و تراز نزدیک به منفی در واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود : زمانی که نارسایی‌ها زیاد شود آن را در عدم پرداخت مالیات و هزینه برق و گاز و غیره واحدهای تولیدی جستجو می‌کنیم درحالی‌که این راه‌حل اساسی نیست .

    نماینده عالی دولت در گیلان  بخشی از مشکلات عرصه تولید را مربوط به بخش دولتی و بخشی دیگر را متوجه بخش خصوصی دانست و افزود : درست است که در فرآیندهای اداری با بروکراسی و در آموزش نیروی انسانی و ده‌ها مسئله دیگر که مربوط به بخش دولتی است و افزایش هزینه تولید را در برداشته با مشکل مواجه هستید اما آیا مدیریت بخش خصوصی و تکنولوژی مورداستفاده بی‌نقص است ؟ آیا هزینه تمام‌شده کالا و بهره‌وری تولید با تمام کشورها یکسان است ؟

    وی بیان و تحلیل خوب مشکلات و عدم ارائه پیشنهاد و راهکار جهت حل آن مشکل را وجه مشترک بخش دولتی و خصوصی عنوان کرد و افزود : به‌خوبی  نقد و گلایه می‌کنیم و البته این نیز خوب است اما راه‌حل‌های آن را بیان نکرده و پیگیر نیستیم .

    استاندار گیلان  بابیان اینکه تمام تلاش ما بر این است تا در تصمیم‌گیری‌ها از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر بهره گیریم در خطاب به فعالان عرصه تولید و تجارت اظهار داشت : کارتان بسیار مهم است .

    دکتر سالاری بابیان اینکه ما دولتی‌ها برای مردم کار می‌کنیم و در هیچ سطحی نباید به مردم نگاه از بالا به پایین داشته باشیم بر ضرورت پاسخگویی به مردم تأکید کرد و افزود : البته این مهم به فرهنگ پاسخگویی ، نحوه مطالبه گری و طرح مسائل ارتباط دارد .

    استاندار گیلان از برگزاری کمیته‌های تخصصی در هفته آتی برای رسیدگی به مشکلات بخش‌های مختلف استان خبر داد و افزود : در این کمیته‌ها از بخش‌های خصوصی دعوت به عمل خواهد آمد تا به‌صورت کارشناسی مسائل را منطبق با ساختار اداری کشور پیشنهاد ودرجلسات بعدی پیگیری شود و انشاء ا… راهگشایی نصیب ما خواهد شد .

    نماینده عالی دولت در گیلان گفت : چنانچه بخش تولیدی تمام نگاه خود را تنها معطوف به بازار داخلی کند قطعاً بخش قابل‌توجهی از آن موفق نخواهد شد و با شکست مواجه می‌شود  .

    در پایان این نشست استاندار گیلان از صادرکنندگان نمونه استان در سال ۹۶ با اهداء لوح  قدردانی کرد

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.