پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • از طرح‌های گردشگری روستایی حمایت می‌شود
    06 آذر 1396 - 20:21
    شناسه : 107808
    0

    فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: از طرح‌های گردشگری روستایی با محوریت بوم گردی در این شهرستان حمایت شود. یونس رنجکش در کمیته گردشگری شهرستان مرزی بندر آستارا اظهار داشت: با توجه به قابلیت‌های بالقوه ای که در مناطق روستایی آستارا وجود دارد این شهرستان می تواند به عنوان یکی از مقاصد گردشگری با محوریت […]

    پ
    پ

    photo 2017 11 26 19 38 42 - از طرح‌های گردشگری روستایی حمایت می‌شود -

    فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: از طرح‌های گردشگری روستایی با محوریت بوم گردی در این شهرستان حمایت شود.

    یونس رنجکش در کمیته گردشگری شهرستان مرزی بندر آستارا اظهار داشت: با توجه به قابلیت‌های بالقوه ای که در مناطق روستایی آستارا وجود دارد این شهرستان می تواند به عنوان یکی از مقاصد گردشگری با محوریت بوم گردی مورد توجه جدی قرار گیرد.

    وی یادآور شد: در مناطق مختلف روستایی آستارا نقاط طبیعی بسیاری نهفته است که با توجه به بافت روستایی آن و زندگی طبیعی و آداب و رسوم رایج و تولیدات و محصولات می تواند جذابیت های بسیاری برای گردشگران داشته باشد.

    وی ادامه داد : شناسایی و معرفی این جاذبه های گردشگری و سوق دادن علاقه مندان به سرمایه گذاری به ویژه ساکنان منطقه که بتوانند از محیط زندگی خود چند منظوره استفاده کنند نقش مهمی در توسعه گردشگری، تکمیل زیرساختهای آن در شهرستان و همچنین اشتغال زایی پایدار در منطقه خواهد داشت.

    فرماندار آستارا با تاکید بر اینکه یکی از ضرورت های اشتغالزایی در شهرستان استفاده از فرصت های موجود می باشد یادآور شد: دولت تسهیلات خوبی در این زمینه در نظر گرفته است و در استان گیلان نیز با توجه به برنامه ریزی های که از سوی استانداری پیش بینی شده است در صورت اجرایی شدن آن این شهرستان میتواند به قطب گردشگری با محوریت بوم گردی تبدیل شود.

    وی یادآور شد: مرزی بودن این شهرستان و در دسترسی آسان به مناطق طبیعی و جاذبه های گردشگری برای کشورهای همسایه شمالی و همچنین حضور سرمایه‌گذارانی که با اهداف تجاری وارده آستارا می شوند در کنار گردشگران داخلی  فرصت بسیار خوبی است تا حوزه گردشگری شهرستان از این ظرفیت ها بهره مند شود.

    وی افزود: با تکمیل زیرساخت ها و سوق دادن افراد جویای کار و اشتغال زمینه‌های توسعه این صنعت نیز در شهرستان فراگیر خواهد شد.

    رنجکش افزود : اشتغال زایی در بخش گردشگری با توجه به نوع میزان هزینه و اعتباری که برای یک شغل پایدار انجام می گیرد به مراتب بیشتر از سایر بخش‌ها به ویژه صنعت است.

    وی از بخشداران و دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان خواست تا ضمن معرفی جاذبه ها و مناطق قابل سرمایه گذاری ساکنان مناطق روستایی را به سمت بهره مندی از تسهیلات و همچنین ایجاد چنین فرصت های شغلی سوق دهد.

    وی در این جلسه همچنین با اشاره به همگرایی دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد فرصت های جدید توسعه در شهرستان از آنان خواست زمینه‌های تحقق اشتغالزایی در شهرستان را بیشتر فراهم و با راهنمایی صحیح سرمایه‌گذاران و متقاضیان ایجاد فرصتهای شغلی جدید دراستفاده صحیح از فرصتهای ایجاد شده همت گمارند.

    فرماندار آستارا با تاکید بر اینکه برای توسعه نیازمند تکمیل زنجیره های خدماتی در شهرستان هستیم از مسئولان فرهنگی و اجتماعی و دستگاههای خدمات دهنده حوزه‌های مختلف خواست تا همکاری های لازم را در مسیر اهداف تعریف شده در بخش اشتغالزایی در شهرستان داشته باشند.

    در این جلسه همچنین با اشاره به مجموعه اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی که برای رونق اقتصادی در شهر آستارا با توجه به حضور سرمایه‌گذارانی که از آنها دعوت به عمل آمده است خواستار مشارکت ها و همکاری های شوراهای اسلامی و شهرداری برای جذب سرمایه گذاران و ایجاد امکانات رفاهی تفریحی و ورزشی در شهر شد.

    رنجکش همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات تیم های ورزشی در شهرستان خواستار مساعدت مسئولان در همکاری و همراهی برای رفع نگرانی ها در این زمینه شد.

    وی گفت: داشتن ورزشکاران حرفه‌ای در کنار اجرای برنامه های ورزشی می تواند نقش مهمی در فرآیند توریست ورزشی در شهرستان داشته باشد و این جاذبه‌ها خود به توسعه گردشگری کمک خواهد کرد.

    فرماندار آستارا همچنین از شهرداری آستارا خواست تا در زمینه رفع مشکلات تیم فوتبال این شهرداری اقدام لازم انجام و ظرف یک ماه آینده نسبت به سیاست‌گذاری‌ها در خصوص حمایت مستقیم یا تغییر شرایط فعلی این تیم اقدام لازم به عمل آورد.

    شناسایی روستاهای نمونه گردشگری و معرفی آنان برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید با محوریت گردشگری از جمله مواردی  بود که در این جلسه به تصویب رسید.

    photo 2017 11 26 19 38 49 - از طرح‌های گردشگری روستایی حمایت می‌شود -

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.