×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

مجتمع پتروشیمی 689x498 - موافقت محیط زیست با ساخت مجتمع پتروشیمی در گیلان و مازندران -

به نظر می‌رسد این اقدام در راستای صورتجلسه مجمع نمایندگان استان گیلان با وزیر نفت قبل از برگزایر جلسه رای اعتماد در مردادماه سال جاری باشد.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت طی نامه‌ای به رئیس سازمان محیط زیست خواستار ساخت مجتمع پتروشیمی در دو استان شمالی کشور شد.

در متن این نامه آمده است: «پیرو توضیحات حضوری، به استحضار می‌رساند که به اتکای رشد فناوری در صنعت پتروشیمی، این وزارتخانه احداث چندین واحد عظیم پتروشیمیایی برای تولید پروپیلن از گاز طبیعی و واحدهای پایین دستی آن را، برای تامین مصارف داخلی، در دست برنامه‌ریزی دارد. با توجه به نیاز این واحدها به حجم قابل ملاحظه آب خنک‌کن، احداث دو واحد از موارد یاد شده در ساحل دریای خزر پیش‌بینی شده، چنانکه که به سادگی امکان دستری به دریا برای برداشت آب و بازگرداندن آن به دریا داشته باشند. احداث واحد نخست، در منطقه عمومی امیرآباد مازندران و واحد دوم در منطقه عمومی رودسر(سایت موجود نفت خزر) پیش‌بینی شده است. به طور طبیعی در طراحی و بهره‌برداری واحدهای یاد شده استانداردهای زیست‌محیطی رعایت خواهد شد. با توجه به موارد یاد شده، خواهشمند است دستور فرمایید موافقت اصولی آن سازمان محترم را با احداث این واحدها در مناطق یاد شده اعلام فرمایند، تا در پی آن فرآیند تهیه گزارش‌های توجیه فنی، مالی و اقتصادی طرح‌ها و نیز طراحی واحدها و تهیه گزارش‌های مشروح به منظور اخذ مجوزهای زیست محیطی به انجام برسد».

گفتنی است عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست نیز بلافاصله، در شانزدهم آبان سال‌جاری در نامه‌ای به معاون محیط زیست انسانی خود دستور داد:« با توجه به عدم توسعه در استان گیلان و مازندران و تفاهم‌های اولیه که تمامی ضوابط زیست محیطی را رعایت خواهند کرد اقدام نمایید».

photo 2017 11 14 11 15 08 768x576 664x498 - موافقت محیط زیست با ساخت مجتمع پتروشیمی در گیلان و مازندران -

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.