سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41414 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تاملی بر اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان + اسناد
    07 آذر 1396 - 10:26
    شناسه : 107884
    0

    مگر نه اینکه شرکت فروشنده مجوز واردات و توزیع را نداشته پس چگونه دوباره از همان شرکت خواسته می شود تا مجددا اقلام دیگری برای دانشگاه علوم پزشکی ارسال کند؟! به گزارش «بامردم»، چندی پیش بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگو با خبرنگار خزرآنلاین و در پاسخ به برخی حواشی پیرامون این […]

    پ
    پ

    زاده - تاملی بر اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان + اسناد -

    مگر نه اینکه شرکت فروشنده مجوز واردات و توزیع را نداشته پس چگونه دوباره از همان شرکت خواسته می شود تا مجددا اقلام دیگری برای دانشگاه علوم پزشکی ارسال کند؟!

    به گزارش «بامردم»، چندی پیش بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگو با خبرنگار خزرآنلاین و در پاسخ به برخی حواشی پیرامون این دانشگاه، با اشاره به قرارداد خرید اقلام پزشکی از شرکت سرمایه گذاری بیمه خدمات درمانی علت این کار را نیاز مبرم دانشگاه به مایع دیالیز و استنت دانست و گفت: مسئله اصلی این بود که بیماران ما در آستانه مرگ بودند و یا به شدت تهدید به مرگ میشدند، در چنین شرایطی وقتی شرکتی برای تهیه اقلام اعلام آمادگی کرد، نجات جان بیماران اولویت اول بنده بود.

    دکتر یوسف زاده در قسمت دیگری از اظهارات خود به دو ایراد نهادهای بازرسی نسبت به این موضوع اشاره کرده و گفت: نتیجه بررسی این شد که چیزی در حدود 2 میلیارد تومان از اجناس دارای ایراداتی هستند و گفتند که مثلا ما مطمئن نیستیم که اینها لیزر خوره اند یا جنس قاچاق محسوب می شوند که باید بررسی شوند. ایراد دیگر این بود که قیمت برخی از این اجناس خریداری شده مقداری بالاتر از قیمت واقعی آن ها بوده است با این حال بعداً با شرکت فروشنده نشست هایی داشتیم و اجناس خریداری شده را عودت دادیم و به آن ها گفتیم برایمان استنت و مایع دیالیز تهیه کنند که الحمدالله این مساله هم حل شد.

    در خصوص این قسمت از اظهارات دکتر یوسف زاده باید گفت:

    اولاً اجناس خریداری شده از شرکتی بوده که در زمان انعقاد قرارداد، در سامانه الکترونیک اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی برای خرید و فروش و توزیع تجهیزات و ملزومات پزشکی به ثبت نرسیده و عملاً مجاز به خرید، فروش و توزیع ملزومات پزشکی نبوده است. لذا مطابق ماده 27 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اصلاحیه های سال 1394 آن، باید پرسید آیا این کالاها قاچاق محسوب نمی شده اند؟ اگرچه دکتر یوسف زاده در پاسخ به این موضوع در گفت و گوی خود به این موضوع اشاره کرده است که اولویت اول وی حفظ جان بیمارانی بوده که به علت نیاز مبرم به مایع دیالیز و استنت در آستانه مرگ بودند و یا به شدت تهدید به مرگ میشدند.

    دوماً اگرچه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تایید خرید بخشی از این اقلام به قیمت بالاتر، می گوید که طی نشست هایی با شرکت فروشنده اجناس خریداری شده را عودت داده و در مقابل از آن ها خواسته تا مایع دیالیز و استنت برای دانشگاه تهیه کنند اما خود در قسمت دیگری از اظهاراتش از قول مسئولین نهادهای نظارتی می گوید که آن ها گفتند دست نگه دارید تا بررسی شود این اجناس لیزر خورده اند یا جنس قاچاق محسوب می شوند؟ مگر نه اینکه شرکت فروشنده مجوز واردات و توزیع را نداشته پس چگونه دوباره از همان شرکت خواسته می شود تا مجددا اقلام دیگری برای دانشگاه علوم پزشکی ارسال کند؟!

    جالب آن که یک منبع مطلع در این خصوص به خبرنگار خزر می گوید: هیچ جنسی پس فرستاده نشده و مابقی اجناس در انبار لاکان نگهداری می شود. وی با بیان اینکه این اقلام عودت داده نشده است، افزود: شرکت فروشنده به هیچ عنوان درخواست پس گرفتن اجناس را نپذیرفته است!

    bj2y photo 2017 11 27 09 44 19 - تاملی بر اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان + اسناد -

    xjuw photo 2017 11 27 09 44 24 - تاملی بر اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان + اسناد -

    دکتر یوسف زاده در قسمت دیگری از این گفت و گو با اشاره به قرارداد مشاوره مطالعاتی ساخت بیمارستان 1000 تختخوابی با یک شرکت خصوصی به کمبود بیمارستان جنرال در رشت اشاره کرده و گفت: شش ماه مطالعه و کار کارشناسی برای ارائه یک نقشه جامع درمان صورت گرفته و نتیجه کار این شد که در یک زمین 200 هکتاری در سایت لاکان، دانشکده داروسازی، دانشکده دندانپزشکی و پزشکی احداث شود که البته دانشکده دارو سازی و دندانپزشکی احداث شده و دانشکده پزشکی هم در حال ساخت است. همچنین تصمیم گرفتیم در آن جا یک بیمارستان 1000 تخت خوابی از طریق فاینانس ایجاد کنیم. طبیعتاً برای این کار مطالعاتی هم صورت گرفت. با این همه مساله اصلی این است که قرادادی منعقد نشده اما در سایت خزرآنلاین ذکر شده بود که این قرارداد بسته شده و مبلغ کلانی هم در این میان رد و بدل شده است. درست است که این قرارداد امضا شده بود اما ما جلوی آن را گرفتیم و اجازه ندادیم که ادامه پیدا کند.

    در خصوص این قسمت از اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم باید گفت:

    اگرچه احداث یک بیمارستان جنرال و 1000 تختخوابی می تواند یکی از موثرترین و بهترین اقدامات حوزه درمان باشد و نیاز به ساخت و بهره برداری یک بیمارستان جنرال در شهر رشت و استان گیلان بر کسی پوشیده نیست اما وقتی می توان وعده احداث بیمارستان 1000 تختخوابی داد که توانایی احداث بخش 10 تخته مراقبتهای ویژه برای بیمارستان ها وجود داشته باشد. بی شک سخن گفتن درباره راهبرد و نقشه جامع درمان کار ساده ای است. باید پرسید برای تحقق آن چه اقداماتی صورت گرفته است؟ مثلاً چه بر سر بودجه احداث مراجع غربالگری سرطان آمد، جذب یا حذف؟! در خصوص استنت های قلبی که بی کیفیت بودن آن از طریق مدیر گروه قلب به اطلاع رئیس دانشگاه رسید، چه اقداماتی صورت گرفت؟

    uxwc photo 2017 11 27 08 17 34 - تاملی بر اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان + اسناد -

    در بین اسناد، پیش فاکتور 6 عدد دستگاه تصفیه هوا به قیمت مجموع یک میلیارد و صد و هفتاد و هفت میلیون تومان به چشم می خورد. آیا قیمت واقعی این دستگاه به ازای هر واحد 180 میلیون تومان است؟ آیا نیازسنجی اولیه برای خرید این دستگاه ها توسط دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته و در صورت خرید این دستگاه ها، قرار بوده آن ها در کدام قسمت نصب شوند؟

    t8td 1 - تاملی بر اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان + اسناد -

    قیمت واقعی پمپ های سرم و سرنگ چقدر بوده و در صورت خرید، آیا آن چه در این پیش فاکتور آمده با قیمت واقعی تطابق دارد؟

    b6o 3 - تاملی بر اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان + اسناد -

    آیا قیمت مواد ضد عفونی کننده خارجی که نمونه های مشابه داخلی آن ها موجود است، با قیمت واقعی آن اختلاف چشمگیر ندارد؟

    jmtf 4 - تاملی بر اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان + اسناد -

    در خصوص محصولات دیالیز چطور؟ در صورت خرید، این محصولات نمونه مشابه تولید داخل نداشتند؟

    - تاملی بر اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان + اسناد -

    luv4 8 - تاملی بر اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان + اسناد -

    در پایان اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم حمایت از تولید داخلی ضروری به نظر می رسد.

    مقام معظم رهبری پیش تر در فرمایشاتی بارها بر حمایت از تولید داخل تاکیداتی داشته اند. ایشان در سخنانی در جمع مردم و مسئولان فرموده اند: ما تکیه میکنیم روی تولید داخلی. بنده این‌همه تکیه کرده‌ام بر روی مصرف تولیدات داخلی. الان هم دارم به شما میگویم، به مردم عزیز کشورمان میگویم، بروید سراغ مصرف تولید داخلی، کارگر ایرانی را ترویج کنید، کار ایرانی را ترویج کنید.

    رهبر معظم انقلاب همچنین فرموده اند: دولتمردان ما باید خرید کالاهای وارداتی که شبیه آن در کشور تولید می‌شود را بر خود حرام کنند.

    hr84 5 - تاملی بر اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان + اسناد -

    bqaq 6 - تاملی بر اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان + اسناد -

    منبع: خزر

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.