شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • در حوزه بهداشت و درمان گیلان هر کس، هر جا و هر جور که دلش می‌خواهد امور را پیش می‌برد!
    07 آذر 1396 - 10:39
    شناسه : 107891
    0

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف مبنی بر اینکه در حوزه بهداشت و درمان گیلان هر کس، هر جا و هر جور که دلش می‌خواهد امور را پیش می‌برد، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان صدها میلیارد تومان بدهی بالا آورده است و پزشکان، متخصصین، کارکنان، کادر درمانی، تجهیزات پزشکی، […]

    پ
    پ

    نماینده لاهیجان - در حوزه بهداشت و درمان گیلان هر کس، هر جا و هر جور که دلش می‌خواهد امور را پیش می‌برد! - ذبیح نیکفر

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف مبنی بر اینکه در حوزه بهداشت و درمان گیلان هر کس، هر جا و هر جور که دلش می‌خواهد امور را پیش می‌برد، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان صدها میلیارد تومان بدهی بالا آورده است و پزشکان، متخصصین، کارکنان، کادر درمانی، تجهیزات پزشکی، داروخانه‌ها و غیره از دانشگاه طلبکار هستند.

    به گزارش «بامردم»، ذبیح نیکفر  در واکنش به افزایش ده برابری داروهای داخلی کشور اظهار کرد: افزایش چندین برابری داروهای داخلی همچون سایر خدماتی که بی‌دلیل در کشور افزایش می‌یابند، دلیل خاصی ندارد.

    وی افزود: مگر برای سایر خدماتی که در کشور گران ارائه می‌شوند دلیلی وجود دارد که اکنون برای افزایش قیمت چند برابری دارو دلیلی وجود داشته باشد؟

    نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی به‌ضرورت شدت نظارت‌ها از سوی مجلس در حوزه دوا و درمان تاکید کرد و گفت: نظارت مجلس در رابطه با افزایش قیمت داروها باید بیشتر باشد کما اینکه این نظارت‌ها اکنون نیز وجود دارد.

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به فقدان مدیریت صحیح در حوزه بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: ما مدیریت منابع انسانی و اقتصادی در حوزه سلامت من‌جمله در استان گیلان نداریم.

    نیکفر با ابراز تأسف مبنی بر اینکه در حوزه بهداشت و درمان گیلان هر کس، هر جا و هر جور که دلش می‌خواهد امور را پیش می‌برد، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان صدها میلیارد تومان بدهی بالا آورده است و پزشکان، متخصصین، کارکنان، کادر درمانی، تجهیزات پزشکی، داروخانه‌ها و غیره از دانشگاه طلبکار هستند.

    عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اشاره به بدهی قابل‌توجه دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: بدهی که اکنون دانشگاه گیلان دارد می‌توانست با مدیریت صحیح و با نظارت به حداقل ممکن برسد.

    وی با مقایسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با سایر دانشگاه‌های هم‌تراز در کشور گفت: چرا سایر دانشگاه‌های کشور که هم‌تراز با دانشگاه علوم پزشکی گیلان هستند حتی امکاناتی کمتر از ما دارند کمتر بدهکار هستند و اداره مراکز درمانی آن‌ها خیلی بهتر از گیلان است؟

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مشکلات دانشگاه علوم پزشکی گیلان ناشی از سوء مدیریت است و باید در اجرای سیاست‌های دانشگاه تجدیدنظر شود، تصریح کرد: مرکزی که ناکارآمد باشد در هر قسمت و معاونتی ناکارآمد است و جابه‌جایی شخصی از یک معاونت به معاونت دیگر کارساز نیست.

    نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی همچنین اشاراتی به افزایش دو برابری تعرفه خدمات در مراکز درمانی استان اشاره کرد و گفت: چون منابع کافی برای درمان در طرح تحول سلامت وجود ندارد مجدداً دانشگاه علوم پزشکی به حالت اولیه خود برگشته و همچون گذشته تعرفه‌ها را اعمال می‌کند.

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تذکر مجلس به مقام عالی وزارت بهداشت و ارائه توضیح درباره طرح تحول سلامت و افزایش دو برابری خدمات درمانی در مراکز دولتی خبر داد و گفت: تذکراتی را نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قالب سؤال، تذکر و سؤال از وزیر مطرح کرده‌اند و خواسته‌اند در این راستا توضیحاتی را ارائه کنند و باید منتظر ماند تا ببینیم چه توضیحاتی را در این راستا ارائه می کنند.

    منبع: فارس

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.