×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

آذری جهرمی - تفاوت‌ تعرفه‌های جدید اینترنت با گذشته از زبان وزیر ارتباطات + جدول -

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود به تشریح تعرفه‌های جدید در طرح اینترنت غیرحجمی پرداخت و بر در نظر گرفتن سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک سند بالادستی در طرح اینترنت غیرحجمی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار جدولی به تفاوت‌های نظام تعرفه‌ای سابق و جدید اشاره کرد و نوشت: در مدل جدید، شرکت‌های ارائه‌دهنده موظف به تضمین سرعت خریداری شده به مشترکین خود هستند. مصرف منصفانه مفهومی است که در سرویس‌های خانگی دنیا مورد استفاده است. سرویس خانگی که صرفا بر اساس سرعت و بدون سقف مصرف منصفانه ارائه شود، همان سرویس اختصاصی است که تعرفه آن اکنون موجود است و استفاده تجاری دارد.

های اینترنت 1 477x498 - تفاوت‌ تعرفه‌های جدید اینترنت با گذشته از زبان وزیر ارتباطات + جدول -

وی گفت: طبعا مسیر حرکتی انتخاب شده ما را به سوی مدل‌های استاندارد جهانی نزدیک‌تر خواهد ساخت. در چند روز اخیر یکی از شرکت‌ها تعرفه‌های خود را اعلام کرده است. مقایسه ساده مصوبه جدید با مصوبه قبلی نشان می‌دهد که در مدل سابق برای سرویس دو مگابیت بر ثانیه با سقف مصرفی ۱۰ گیگابایت بایستی ۳۵ هزار تومان پرداخت می‌شد. اکنون برای سرویس دو مگابیتی با حجم مصرف عادلانه ۲۰ گیگابایتی، ۲۵ هزار تومان پرداخت خواهد شد که عملا سی درصد کاهش در هزینه و صد درصد رشد در میزان مصرف خواهد داشت.

آذری جهرمی همچنین ادامه داد: در سرویس ۱۶ مگابیتی هرچند پرداخت با رشد ۶۰ درصدی مواجه شده اما میزان مصرف رشد ۱۲۰۰ درصدی را نشان می‌دهد. مطالعات بازار حاکی از این است که حدود ۷۰ درصد کاربران، مصرف ۷ تا ۱۰ گیگابایتی را در ماه تجربه می‌کنند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در فضای رقابتی موجود بایستی منتظر اعلام تعرفه سایر شرکت‌ها بود، اظهار کرد: طبیعتا فضای رقابتی بین شرکت‌ها شرایطی مناسب به سود مصرف‌کننده نهایی را رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه سقف مصرف منصفانه برای ترافیک داخلی دو برابر سقف‌های اعلام شده است؛ نوشت: این مهم طبیعتا باعث رشد محتوای محلی به خصوص سرویس‌های ویدیوی آنلاین خواهد شد. این تصمیم براساس اسناد بالادستی به خصوص سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات اخذ شده است.

آذری جهرمی همچنین در پایان این پیام اینستاگرامی خود با بیان اینکه فضای مجازی، فضایی مناسب برای طرح دیدگاه‌ها و انتقادات است و بیان این دیدگاه‌ها در تصمیمات مسئولین موثر است؛ با مخاطب قرار دادن فالوورهای خود در اینستاگرام؛ گفت: نحوه بیان انتقادات در فضای عمومی که توسط بسیاری قابل رویت است بسیار حائز اهمیت است. افرادی برای بیان دیدگاه‌های خود از ادبیاتی بهره می‌گیرند که مناسب این فضا نیست. امیدوارم این رویه اصلاح شود و در فضایی سالم و صمیمی با شما در ارتباط باشم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.