جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • زلزله پدیده‌ای علمی است و ربط دادن آن به گناه مردم صحیح نیست
    07 آذر 1396 - 21:20
    شناسه : 107941
    0

    ساختمان‌هایی که در زلزله اخیر کرمانشاه حداقل‌های مهندسی را رعایت کرده‌اند، سالم مانده اند.ابتدا باید تدابیری اتخاذ کرد که در روز بحران اقدامات به‌جا و به‌اندازه اعمال شود و ثانیاً باید توجه داشت که ساختمان‌هایی که اکنون در حال ساخت‌وساز هستند از مقاومت بالایی برخوردار باشند. به گزارش «بامردم»، مهرداد بائوچ لاهوتی امروز در واکنش […]

    پ
    پ

    نماینده لنگرود 4 - زلزله پدیده‌ای علمی است و ربط دادن آن به گناه مردم صحیح نیست -

    ساختمان‌هایی که در زلزله اخیر کرمانشاه حداقل‌های مهندسی را رعایت کرده‌اند، سالم مانده اند.ابتدا باید تدابیری اتخاذ کرد که در روز بحران اقدامات به‌جا و به‌اندازه اعمال شود و ثانیاً باید توجه داشت که ساختمان‌هایی که اکنون در حال ساخت‌وساز هستند از مقاومت بالایی برخوردار باشند.

    به گزارش «بامردم»، مهرداد بائوچ لاهوتی امروز در واکنش به اظهارنظرهایی که منجربه ناراحتی مردم مناطق زلزله‌زده شد اظهار کرد: زلزله پدیده‌ای طبیعی و علمی است و ربط دادن آن به گناه کردن مردمی منطقه‌ای خاص صحیح نیست.

    وی افزود: زلزله یک مبحث علمی است و هم‌اکنون بیش از ۷۰درصد کشور ایران در حال لرزیدن است اما این لرزش‌ها بسیار خفیف هستند و ما احساس نمی‌کنیم.

    نماینده مردم شهرستان لنگرود بابیان اینکه گسل‌های زمین پیوسته در حال جابه‌جا شدن هستند و یا بر روی یکدیگر می‌لرزند، افزود: هر علت دیگری به‌جز مباحث علمی به زلزله و پیدایش آن مطرح شود قابل‌قبول نیست و مردم نیز نباید چنین اظهارنظری را قبول کنند.

    عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی همچنین به‌ضرورت مقاوم‌سازی مسکن شهری و روستایی تاکید کرد و گفت: ایران باید در مقاوم‌سازی مسکن حرکت جدی‌تری را داشته باشد و از کشورهایی همچون ژاپن در این زمینه الگوبرداری کند.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمین‌لرزه هشت ریشتری و بلکه بالاتر در کشور ژاپن و مقاوم ماندن خانه ها در برابر آن، تصریح کرد: ایران نیز باید آیتم هایی را که در نظام ساختمان سازی رعایت می شود را رایت کند تا میزان خسارت ها به مسکن در مواقع بحران کاهش پیدا کند.

    لاهوتی با اشاره به اینکه ساختمان‌هایی که در زلزله اخیر کرمانشاه حداقل‌های مهندسی را رعایت کرده‌اند، سالم مانده، خاطرنشان کرد: ایران کشوری است که گسل‌های بسیار قوی و مستعد زمین‌لرزه دارد و باید ساختمان‌های آن از مقاوم‌سازی بالایی برخوردار باشند.

    وی با اشاره به گسل‌های فعال و مستعد زلزله در تهران بیان کرد: باید اقداماتی اندیشیده شود که اگر بحرانی در تهران به وجود بیاید چگونه در مقابل آن مقاومت کنیم.

    عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت، مطرح کرد: ابتدا باید تدابیری اتخاذ کرد که در روز بحران اقدامات به‌جا و به‌اندازه اعمال شود و ثانیاً باید توجه داشت که ساختمان‌هایی که اکنون در حال ساخت‌وساز هستند از مقاومت بالایی برخوردار باشند.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس با تاکید بر تقویت نظارت‌ها از سوی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان و شهرداری‌ها، افزود: باید سیستم نظارت بر ساخت‌وسازها تقویت شود تا در مواقع بحرانی دچار تلفات سنگین نشویم.

    لاهوتی با اشاره به فاصله زیاد کانون زلزله با شهر و روستاهای در معرض تخریب کرمانشاه گفت: زیاد بودن فاصله کانون زلزله با روستاها و شهرها از شانس‌های بزرگی بود که در زلزله اخیر با آن روبرو بودیم وگرنه حجم تلفات جانی و مالی بیش از این مقداری بود که شاهد آن بودیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.