×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

سارا خادم شطرنج1 753x498 - تفریح با همسر یا رقابت جهانی شطرنج؟ | سقوط آزاد سارا خادم‌الشریعه در ایتالیا -

سارا سادات خادم الشریعه که با همسر خود در رقابت‌های شطرنج قهرمانی جوانان جهان حاضر شد نتواست عنوان قبلی خود یعنی نایب قهرمانی را تکرار کند و بیستم شد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، سارا سادات خادم الشریعه با ریتینگ ۲۴۱۹ و قرارگیری در رده دوم زیر ۲۰ سال جهان، توانست سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان را کسب کند. او یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال در این رویداد مهم بود تا جایی که حتی پهلوان زاده، رییس فدراسیون شطرنج نیز در ابتدای این مسابقات به این موضوع صحه گذاشت و گفت‌:” از نظر رنکینگ سارا خادم الشریعه، رده دوم جدول زیر ۲۰ سال جهان قرار دارد و من فکر می‌کنم که احتمال این که مدال بیاورد زیاد باشد. من امیدوارم که مدال خوبی بگیرد و حتی امیدوارم که قهرمان دختران زیر ۲۰ سال جهان شود.”

خادم الشریعه در مسابقات قهرمانی جوانان جهان هند در سال ۲۰۱۴، نایب قهرمان شده بود و کسب مدال انتظاری بود که جامعه شطرنج از او داشت. سارا حتی در دورهای ابتدایی این رقابت‌ها، شروع خوبی برابر حریفانی از مالدیو، لهستان و آمریکا داشت و همچنان در رده دوم بود، اما از دور چهارم این مسابقات و با شروع ناکامی‌ها به رده‌های پایین تر سقوط کرد و حتی به رده ۳۶ رسید. او در دور پایانی در رده بیستم قرار گرفت.

نکته قابل توجه در مسابقات جهانی حضور اردشیر احمدی همسر این ملی‌پوش شطرنج در ایتالیا بود و در حالی که مسابقات جهانی در جریان بود، خادم الشریعه در صفحه مجازی خود عکس‌هایی را از لحظات تفریح با همسر خود در ایتالیا ثبت می‌کرد و این در حالی بود که خادم الشریعه در مسابقات شکست می خورد و روز به روز در رده بندی سقوط می‌کرد.

سارا خادم شریعه - تفریح با همسر یا رقابت جهانی شطرنج؟ | سقوط آزاد سارا خادم‌الشریعه در ایتالیا -

مسابقات قهرمانی جوانان جهان از جمله رویدادهای مهم در هر رشته ورزشی است و ملی‌پوشان باید در این رقابت ها، تمام تمرکز خود را بر روی مسابقات بگذارند و دغدغه‌ای جز حضور مقابل رقیبان خود نداشته باشند اما ظاهرا این موضوع توسط خادم الشریعه جدی گرفته نشد و او به همراه همسرش راهی ایتالیا شد. فدراسیون شطرنج هم مدیریت درستی در این باره نداشته است و مشخص نیست چرا اهمیت مسابقات جهانی از سوی فدراسیون شطرنج به درستی درک نشده و اجازه داده یک شطرنج‌باز جوان به همراه همسرش که به تازگی ازدواج کرده‌اند، در مسابقات جهانی حاضر شوند.

از طرف دیگر حضور نمایندگان ایران در اردوها و رویدادهای مهم نیازمند رعایت قوانینی است و ملی پوشان باید در چارچوب ضوابط تیم‌ ‌ملی به مسابقات اعزام شوند تا تمرکز سایر ملی‌پوشان نیز از بین نرود اما ضعف مدیریتی فدراسیون شطرنج و عدم کنترل بر روی ملی پوشان در این مسابقات نمایان شد.

مسابقات جهانی جوانان تمام شد و خادم الشریعه از نایب قهرمانی در دور گذشته به رتبه بیستم سقوط کرد. مشخص نیست حرفه‌ای‌گری نزد این شطرنج باز جوان و همچنین مدیران فدراسیون کجاست که چنین مسائلی برایشان کم اهمیت بوده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.