شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پدر اهورا: تا خودم طناب دار را گردن متهم نیندازم آرام نمی شوم | عدم حضور مادر اهورا در جلسه دادرسی | متهم: کودک آزاری را قبول ندارم | سر کودک در اثر از دست دادن تعادل به دیوار خورد!
    08 آذر 1396 - 12:22
    شناسه : 108050
    0

    گیل خبر نوشت: ناپدری اهورا به رابطه خوب بین خود و اهورا و دخترش اشاره می کند و می گوید من با این وزنم چگونه می توانم به کودک تجاوز کنم ؟ کودک آسیب خواهد دید . پدر اهورا سیاه پوش به همراه وکیلش راس ساعت ۱۰:۰۵دقیقه وارد دادگاه می شود ، گرد سپیدی بر […]

    پ
    پ

    اهورا 3ساله - پدر اهورا: تا خودم طناب دار را گردن متهم نیندازم آرام نمی شوم | عدم حضور مادر اهورا در جلسه دادرسی | متهم: کودک آزاری را قبول ندارم | سر کودک در اثر از دست دادن تعادل به دیوار خورد! -

    گیل خبر نوشت: ناپدری اهورا به رابطه خوب بین خود و اهورا و دخترش اشاره می کند و می گوید من با این وزنم چگونه می توانم به کودک تجاوز کنم ؟ کودک آسیب خواهد دید .

    پدر اهورا سیاه پوش به همراه وکیلش راس ساعت ۱۰:۰۵دقیقه وارد دادگاه می شود ، گرد سپیدی بر موهای کناری سرش نشسته و در جوانی پیر شده است . بعد از چند دقیقه متهم را با دستبند های گره خورده به دست و پایش کشان کشان می آورند اما خبری از مادر اهورا نیست و تنها وکیل او و به نظر پدربزرگ کودک در اولین جلسه دادگاه حاضر شده اند.
    ۴۶روز پیش ، خبری از قتل و تجاوز به پسر بچه ای ۳ ساله به نام اهورا در خیابان لاکانی رشت توسط ناپدریش اذهان عمومی را مکدر و جریحه دار کرد این حادثه که پس از کودک آزاری های سریالی چون آتنا ،بنیتا و پریا اتفاق می افتاد ، واکنش های زیادی از سوی هنرمندان ، فرهیختگان و عموم جامعه را به دنبال داشت.

    * تا خودم طناب دار را گردن متهم نیندازم آرام نمی شوم
    پس از قرائت متن کیفر خواست توسط نماینده دادستان ، پدر اهورا که اندوه از دست دادن فرزند را به خوبی می شد در چهره او دید از دادگاه تقاضای قصاص می کند و می گوید :«تا خودم طناب دار را گردنش نیندازم آرام نمی شوم و چیزی جز این نمی خواهم»
    او ادامه می دهد : با رئیس ساختمان برای پیگیری وضعیت اهورا در ارتباط بودم . ایشان حدود ساعت ۳:۳۰ با من تماس گرفتند و گفتند کجایی ؟ اهورا حالت خوبی ندارد . من خارج از انزلی بودم و خودم را به بیمارستان رساندم که پزشکان گفتند چنین اتفاقی برای اهورا افتاده است.
    وی ادامه می دهد : من تعجبم از مادر اوست که می گوید هیچ شکایتی ندارم . همسایه ها به من گفتند که صدای جیغ بچه را شنیدند و هنگامی که در آپارتمان را شکستند با بدن عریان اهورا مواجه شدند که از دهان و مقعد خونریزی داشته و ادرار بر کف زمین ریخته و با دست جمع شده بود. یکی از همسایه ها اظهار کرده که به او تنفس داده است و اهورا نفس می کشید ، سپس خانوم های همسایه بچه را شستند و او را به بیمارستان انتقال دادند .
    وی می گوید : پزشکان بیمارستان گفتند که کودک ریه ندارد و از ناحیه قفسه سینه آسیب دیده است .

    * عدم حضور مادر اهورا در نخستین جلسه بررسی پرونده قتل اهورا
    مادر اهورا در دادگاه حضور ندارد و این موضوع حتی موجب تعجب رییس دادگاه می شود ، پس از چند دقیقه وکیل مادر اهورا فرا خوانده می شود و او نیز از دادگاه به نمایندگی از سوی موکلش ، قصاص متهم را درخواست می کند.

    * دفاعیات متهم به قتل اهورا
    پس از لحظاتی (م. ق) متهم به قتل عمدی و کودک آزاری اهورا و همچنین مرتکب به شرب خمر به دفاع از خود می پردازد او اظهار می کندکه اعترافات پیشین او تحت شکنجه از او گرفته شده است .
    ناپدری اهورا ادامه می دهد : چگونه ممکن است طی مدت دو هفته هم دست اهورا را بسوزانم و هم به او تجاوز کنم ؟ یعنی از انسانیت هیچی نفهمیده ام ؟ به غیر از من کسی دیگری در آن خانه نبوده ؟ چرا مادر او متوجه این رفتارها نشده است ؟
    او در پاسخ به قاضی دادگاه می گوید که کودک آزاری را قبول ندارد و خود صاحب دختر کوچکی است اما شرب خمر را قبول دارد .

    همسر موقت مادر اهورا درباره چگونگی حادثه ادامه می دهد : جای رد سُر خوردن پای اهورا در دستشویی است اما به من گفتند ساختگی است . قفل مرکزی در آپارتمان نیز خراب بود و من خودم در را برای همسایه ها باز کردم و بدن اهورا خونی نبود و خودم بچه را ابتدا به بیمارستان رازی و بعد پورسینا بردم .
    وی ادامه می دهد: آن خانم به من گفت فرار کن ، میلاد و بابا تو را می کشند. به من در آگاهی گفتند باید قتل را به گردن بگیرم چون خبر آن رسانه ای شده است .
    در حالی که ترس و اضطراب چهره متهم را در برگرفته در ادامه پرسش های قاضی بیان می کند : ۸ شبانه روز من را کتک زدند ، سه روز اول هیچ به من آب ندادند و حتی اجازه ندادند اعتراف را خودم بنویسم و فقط اثر انگشت و امضا از من گرفتند . کف پایم را با لوله میزدند و سپس پای من رادر یک لگن آب سرد می گذاشتند و بعد از آن به من می گفتند راه برو . حتی در صحنه بازسازی در اتاق بغلی من را زدند.
    متهم ادامه می دهد : حتی شاهد دارم که آن خانم به من گفت فرار کن . نمی خواهم گناه کسی را بشویم اما خانم خودش هر روز جلوی نمایشگاه به دنبال من می آمد .
    در ادامه جلسه نماینده دادستان اظهارات متهم را کذب می خواند و دست خط متهم را به رییس دادگاه نشان می دهد که متهم در این مورد اذعان می دارد که با ترس و تحت فشار اعترافات اولیه را نوشته است .
    در ادامه نماینده دادستان، صورت جلسه دیگری را با دست خط متهم ارائه می دهد .

    م.ق در ادامه دفاعیات خود درباره بازجویی روز اول می گوید : خالکوبی های بدن من را دیدند و به من گفتند تو شیطان پرست هستی .

    *پخش فیلم بازسازی صحنه قتل وکودک آزاری
    پس از لحظاتی فیلم بازسازی صحنه قتل پخش می شود ، یکی از اعضای خانواده متهم که در جلسه حضور دارد مدام زیر لب می گوید خدا جای حق نشسته است و دعا می خواند . او هنوز این حادثه هولناک را باور نکرده است . فیلم پخش می شود و قاضی رو به متهم اعلام می کند نشانه هایی از فشار برای اقرار گیری از شما در فیلم دیده نمی شود . متهم دفاع می کند و می گوید شاید خود باز پرس می خواهد با دستگیری من ترفیع درجه بگیرد . قاضی ادامه می دهد می گوید هیچ بازپرسی برای دستگیری شما ترفیع درجه نخواهد گرفت . ادامه فیلم پخش می شود . خانواده متهم همچنان معترض هستند و معتقدند در صحنه بازسازی ، متهم مضطرب بوده و حرف هایی که به او می زدند را فقط تکرار می کند .

    * ادامه دفاعیات متهم
    م.ق در ادامه دفاعیات خود اقرار می کند که ضربه آرامی به اهورا زده و او تعادلش را از دست داده است و از پشت سر به دیوار خورده که همین موضوع منجر به خونریزی مغزی و مرگ او شده است .

    ناپدری اهورا به رابطه خوب بین خود و اهورا و دخترش اشاره می کند و می گوید من با این وزنم چگونه می توانم به کودک تجاوز کنم ؟ کودک آسیب خواهد دید .

    پس از اظهارات وکیل متهم ، تصاویری از آثار ضرب و جرح بر بدن اهورا پخش می شود ، پدر اهورا رویش را برمی گرداند و طاقت دیدن کبودی های بر روی بدن اهورا را ندارد . با این حال خطاب به متهم می گوید: «همین بلا رو سرت میارم»
    م.ق در ادامه دفاعیات خود ، کبودی های بدن اهورا را ناشی از شیطنت های کودکانه او می داند و می گوید : 《یعنی در دو هفته من کودک را اینقدر کتک زدم ؟
    که پدر اهورا خطاب به او می گوید : « تو دو هفته در آن خانه نبودی»
    م.ق همچنین در باره شرب خمر به قاضی دادگاه توضیح می دهد که به همراه خانم و چند نفر دیگر به استعمال مشروبات الکی می پرداختند .
    در ادامه نماینده دادستان با کسب اجازه از دادگاه ، گفته های متهم را متفاوت با آنچه پزشکی قانونی اظهار داشته عنوان می کند و می گوید که طبق گفته پزشکی قانونی ، ضربات شدید منجر به خونریزی و درنهایت قتل او شده است .
    در پایان متهم در خواست تحقیق بیشتر درباره رابطه او و اهورا از همسایه ها را می کند .
    سپس قاضی دادگاه ،ختم دادرسی و ادامه جلسه به صورت غیرعلنی برای بررسی پروند را عمل منافی عفت متهم را صادر کرد. دوباره دستبند ها به دست ها و پای متهم گره می خورند و پدر اهورا خطاب به متهم می گوید : «دیدی نیامد ، دیدی نیامد»

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.