چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41424 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • رشد 24 درصدی پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی/ گیلان در بحث مکانیزاسیون در کشور صاحب مقام است
    03 مرداد 1395 - 23:59
    شناسه : 10813
    0

    اختصاصی/سومین شورای کشاورزی استان گیلان در محل پژوهشکده چای لاهیجان  برگزار شد. (برای مشاهده گزارش تصویری مرتبط کلیک کنید) به گزارش بامردم، علیرضا طاهری مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان گیلان در این جلسه با اشاره به رشد 24 درصدی پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی گفت: خوشبختانه امسال در بانک کشاورزی رشد قابل توجه‌ای را نسبت […]

    پ
    پ

    علیرضا طاهری

    اختصاصی/سومین شورای کشاورزی استان گیلان در محل پژوهشکده چای لاهیجان  برگزار شد. (برای مشاهده گزارش تصویری مرتبط کلیک کنید)

    به گزارش بامردم، علیرضا طاهری مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان گیلان در این جلسه با اشاره به رشد 24 درصدی پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی گفت: خوشبختانه امسال در بانک کشاورزی رشد قابل توجه‌ای را نسبت به سال گذشته در پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی داشته ایم.

    وی افزود: مشکلی که ما در بحث پرداخت تسهیلات داریم بحث منابع می‌باشد که در این مورد تلاش‌هایی جهت جذب اعتبارات از صندوق توسعه ملی در حال انجام است و با توجه به اینکه منابع در استان گیلان محدود و تقاضای دریافت تسهیلات زیاد است خواهشمندیم تا نمایندگان، بانک کشاورزی را جهت دریافت سهم بیشتری از صندوق توسعه ملی همیاری کنند و از همینجا صمیمانه از نمایندگان مجلس کمال تشکر را می‌کنیم.

    طاهری خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی ما در بحث بیمه است، سال‌های گذشته بانک کشاورزی غرامت بیمه را خودش پرداخت می‌کرد و به حساب مطالبات از دولت می‌سپرد، در سال جدید قانون‌گذار و دولت اعلام کردند که بانک می‌بایست منابع خودش را در بخش تسهیلات هزینه کند و پرداخت غرامت باید از محل تخصیص بودجه صورت بگیرد.

    وی ادامه داد: پرداخت غرامت بیمه از منابع باعث مشکلات خاص خود می‌شد، نزدیک به 46 میلیارد و 600 میلیون تومان خسارت به کشاورزی استان وارد شده که خوشبختانه با پی‌گیری های استاندار محترم و دکتر نوبخت، از این مزان غرامت پرداخت شده نزدیک به 29 میلیارد و 200 میلیون تومان آن را دریافت کرده‌ایم ولی حدود 17 میلیارد و 400 میلیون تومان آن تاکنون تخصیص نیافته است که تقاضا داریم تا مسئولان در این رابطه ما را را همیاری کنند تا بتوانیم در خدمت‌رسانی به کشاورزان موفق عمل کنیم.

    مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان گیلان در رابطه با بحث اعتبارات مکانیزاسیون گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در رابطه با مکانیزاسیون انجام گرفته، در سال 1392 243 میلیارد تومان، در سال 93 297 میلیارد و در سال 94 322 میلیار تومان تسهیلات با نرخ سه درصد پایین‌تر از مصوبه شورای پول و اعتبار در بخش کشاورزی به مکانیزاسیون اختصاص داده‌ایم.

    وی افزود: با این میزان تسهیلات خوشبختانه توانستیم تعداد قابل توجه ای تراکتور، کمباین، موتور هرس و دروگر و … را در اختیار کشاورزان قرار دهیم و از این بابت استان آمار بسیار خوبی را داشته و در کشور صاحب مقام است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.