جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • هیچ چیز برای آینده گیلان، فاجعه‌آورتر از بی توجهی به محیط‌ زیست نیست
    10 آذر 1396 - 18:29
    شناسه : 108286
    0

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: هیچ چیز برای آینده استان، فاجعه‌آورتر از بی توجهی به محیط‌ زیست نیست و باید به این مهم، توجه شود. به گزارش روابط‌ عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان به ایرنا، کیوان محمدی در کارگاه‌های تخصصی آمایش با موضوعات محیط ‌زیست و فرهنگی و گردشگری استان در […]

    پ
    پ

    و هفتمین نشست تخصصی توسعه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان 30 - هیچ چیز برای آینده گیلان، فاجعه‌آورتر از بی توجهی به محیط‌ زیست نیست -

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: هیچ چیز برای آینده استان، فاجعه‌آورتر از بی توجهی به محیط‌ زیست نیست و باید به این مهم، توجه شود.

    به گزارش روابط‌ عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان به ایرنا، کیوان محمدی در کارگاه‌های تخصصی آمایش با موضوعات محیط ‌زیست و فرهنگی و گردشگری استان در رشت، به اهمیت آمایش سرزمینی در آینده استان اشاره کرد و افزود: با توجه به بازدیدهای انجام شده از مناطق اشکورات، دیلمان و سیاهکل، معتقدم ظرفیت‌های بالقوه‌ای در این مناطق وجود دارد که می‌بایست گروه مطالعات آمایش در این خصوص بازنگری داشته باشند تا در طرح آمایش دیده شود.

    وی با انتقاد از ساخت و ساز بی‌رویه ویلا‌سازی در مناطق بکر اظهار داشت: می‌طلبد در طرح آمایش بر روی مکان‌هایی در مناطق مختلف کوهپایه‌ای، جنگلی و ساحلی که امکان ساخت ویلا وجود دارد، مطالعه و بررسی صورت گیرد تا دولت با همکاری بخش خصوصی، بتواند اقدام به محیط ویژه ویلاسازی مانند دهکده ساحلی انزلی کند و نیز جلوی ساخت و ساز بی‌رویه ویلاسازی‌های شخصی گرفته شود.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان در ادامه سخنانش محیط ‌زیست و منابع‌طبیعی را از دستگاه‌های مهم استان در امر خدمت‌رسانی به آینده گیلان ذکر و خاطرنشان کرد: هیچ چیز برای آینده گیلان، فاجعه‌آورتر از بحران محیط ‌زیست و بی توجهی به آن نیست.

    وی ادامه داد: مشکل بیکاری را می‌توان با برنامه‌ریزی مدون حل کرد ، ولی محیط زیست موضوعی نیست که براحتی قابل حل باشد و به مانند دریاچه ارومیه چندین دهه طول خواهد کشید تا به مرحله عادی بازگردد.

    محمدی با تأکید براینکه گیلان از لحاظ اکوسیستمی و طبیعی، استانی حساس است، به مشکل پسماندها در منطقه سراوان رشت اشاره و اضافه کرد: باید برنامه‌ریزی‌ها به سمتی برود که این وضعیت به مراتب بهتر شود؛ در این بین ممکن است برخی سازمان‌ها مورد نقد بیشتر قرار گیرند و اتفاقاً حسن کار اینجاست که با جدیت و پایمردی، بتوانیم چالش‌ها را پشت سر بگذاریم تا به جمع‌بندی مناسب در آمایش سرزمینی برسیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.