چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41421 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • میرزا کوچک‌خان جنگلی اسوه فتوت و الگوی مبارزه با استبداد است
    11 آذر 1396 - 11:29
    شناسه : 108358
    0

    میرزا کوچک‌خان جنگلی شجاعانه در برابر زور و ظلم طاغوت زمان خود ایستاد و در راه تحقق حکومت اسلامی مبارزه کرد و با آزادگی و شرافت خود هویت اسلامی ملت ایران را احیاء نمود و با تقدیم هستی خود به خداوند متعال، به جوانان ایرانی درس شهامت و غیرت داد . به گزارش «بامردم»، حجت الاسلام […]

    پ
    پ

    والمسلمین مجتبی اشجری - میرزا کوچک‌خان جنگلی اسوه فتوت و الگوی مبارزه با استبداد است -

    میرزا کوچک‌خان جنگلی شجاعانه در برابر زور و ظلم طاغوت زمان خود ایستاد و در راه تحقق حکومت اسلامی مبارزه کرد و با آزادگی و شرافت خود هویت اسلامی ملت ایران را احیاء نمود و با تقدیم هستی خود به خداوند متعال، به جوانان ایرانی درس شهامت و غیرت داد .

    به گزارش «بامردم»، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری در گفت و گو با ایسنا منطقه گیلان، با اشاره به یازدهم آذر، سالروز شهادت روحانی مبارز «میرزا کوچک‌خان جنگلی»، اظهار کرد: میرزا کوچک‌خان جنگلی نماد غیرت و شجاعت، اسوه فتوت، رشادت و الگوی مبارزه با استبداد و استعمار جهانی است.

    وی با بیان اینکه میرزا کوچک‌خان جنگلی، مجاهدی آزاده که فریاد استبدادستیزی مردم مسلمان ایران را از عمق جنگل‌های سرسبز و کوه‌های سر به فلک کشیده گیلان به گوش جهانیان رساند، گفت: میرزا کوچک‌خان جنگلی رادمردی که از حوزۀ علمیه برخاست و با تجربیات گرانبهای انقلاب مشروطه، نهضت اسلامی جنگل را بنا نهاد و سرانجام با تاسی از اباعبدالله ‏الحسین(علیه السلام) جان خود را در راه پاسداری از عزت و شرف مردم ایران تقدیم کرد.

    رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، سردار جنگل را مجاهدی نستوه و مبارزی دلیر معرفی کرد و گفت: میرزا کوچک‌خان جنگلی شجاعانه در برابر زور و ظلم طاغوت زمان خود ایستاد و در راه تحقق حکومت اسلامی مبارزه کرد و با آزادگی و شرافت خود هویت اسلامی ملت ایران را احیاء نمود و با تقدیم هستی خود به خداوند متعال، به جوانان ایرانی درس شهامت و غیرت داد .

    حجت الاسلام اشجری، ادامه داد: سردار شهید میرزا کوچک‌خان جنگلی نماد غیرت، شجاعت و مجاهدت مردم گیلان است که با قیام در راه اسلام، اقامۀ دین و مقابله با طاغوت و استکبار جهانی ثابت کرد که گیلانی غیور همواره پرچمدار مبارزه با استعمار و استبداد بوده‌ و هرگز در مقابل زور و ظلم جباران زمان کوتاه نیامده و سر تعظیم فرود نخواهد آورد.

    وی، تصریح کرد: سردار جنگل نیم قرن قبل از ظهور انقلاب اسلامی، قیامی پرشور و شعور اسلامی و مردمی را رهبری کرد و با ایستادگی و مقاومت، پیشنهادات انحرافی قدرت‌های بزرگ دنیا را رد کرد و با نمایش روحیۀ حق‌طلبی و استکبارستیزی خود به یک نسل هویت و شخصیت انقلابی بخشید و نام خود را در تاریخ و یاد خود را در دل مسلمانان آزادی‌خواه جهان جاودانه ساخت. او با نهضت جنگل پرچم عزت و افتخار گیلانیان را در عصر خفقان و ظلمت بر دوش کشید و چراغ راهی شد تا انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) در بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی برسد .

    وی، میرزا کوچک‌خان جنگلی را قهرمان مردم گیلان و ملت ایران دانست و گفت: میرزا کوچک‌خان جنگلی شهید والامقامی است که ستاره پرفروغ آسمان شهادت استان گیلان شد و امروز نام او در کنار ۸ هزار شهید انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم می‌درخشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.