شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تفکر اعتدالی می تواند این کشور را به جایگاه مناسبی برساند | شباهت زیادی بین دوره میرزا با شرایط کنونی وجود دارد
    13 آذر 1396 - 15:57
    شناسه : 108677
    0

    همایش “میرزا در گذر زمان” روزگذشته به همت سازمان جوانان حزب اعتدال و توسعه تشکیلات گیلان و با سخنرانی دکتر کیوان محمدی استاد دانشگاه و رییس سازمان برنامه و بودجه گیلان و مهندس غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در سالن همایش هتل المپیک رشت برگزار شد. دکتر کیوان محمدی رییس سازمان […]

    پ
    پ

    جعفرزاده - تفکر اعتدالی می تواند این کشور را به جایگاه مناسبی برساند | شباهت زیادی بین دوره میرزا با شرایط کنونی وجود دارد -

    همایش “میرزا در گذر زمان” روزگذشته به همت سازمان جوانان حزب اعتدال و توسعه تشکیلات گیلان و با سخنرانی دکتر کیوان محمدی استاد دانشگاه و رییس سازمان برنامه و بودجه گیلان و مهندس غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در سالن همایش هتل المپیک رشت برگزار شد.

    دکتر کیوان محمدی رییس سازمان برنامه و بودجه گیلان در ابتدای این همایش با اشاره به پیشنهاد دکتر نوبخت برای جمع آوری آثار میرزا کوچک خان از سایر کشور ها گفت: خوشبختانه این وعده عملی شده است و گروهی از دانشگاه گیلان توانسته اند آثار مربوط به میرزا را از کشورهای حوزه قفقاز ارمنستان، گرجستان و آذربایجان جمع آوری کرده و در اختیار پژوهشگران قرار دهند.

    در ادامه این همایش غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و نایب رییس فراکسیون مستقلین به سخنرانی پرداخت. جعفرزاده اظهار داشت: قضاوت در تاریخ خیلی سخت است. قرارگرفتن در شرایط یک مسئله مهم است امروزه نباید قضاوتی صورت بگیرد که کار گذشتگان مطلقاً درست بوده یاخیر زیرا انسان باید در آن محیط و شرایط قرارگیرد و بعد نسبت به آن عمل قضاوت کند.

    وی در ادامه بیان کرد: سه هدف برای استراتژی میرزا مشخص شده .او از بی عدالتی رنج میبرد و به دنبال عدالت بود و دیگری مبارزه باخودکامگی و از تجاوز به خاک متاثر بود. ما گیلانی ها آدمهای ازادی خواهی هستیم ما از نسل میرزا هستیم‌ ما گیلانی ها کیلومتر ها را طی کردیم  تا از مرز خود دفاع کنیم. ماحدود هشت هزار شهید دادیم زیرا تفکری میرزایی داریم ما فرزندان میرزا هستیم زیرا میرزا اجازه تجاوز به سرزمین را نمیداد. شعار ما دران زمان همه ی ایران سرای من است بود با این شعار جوانان ما ازمرزهای ما دفاع کردند.

    جعفرزاده اظهار کرد: میرزا با دو مشکل بزرگ مواجه بود. او در دو جبهه میجنگید. میرزا از طرفی با وطن فروشان داخلی جنگید و از سویی با متجاوزین خارجی. وطن فروشان افرادی بودندکه شعارهای دفاع از میهن را میدادند و میرزا را در مخمصه و عذاب قرار می دادند میرزا شرایط سختی را تحمل کرد و در زمانهایی تصمیماتی گرفت که شاید تصمیماتی اشتباه بود ولی ما در ان شرایط نبوده ایم تا بتوانیم به راحتی قضاوت کنیم.

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: کاش امروزه برای مدیران ما برنامه هایی گذاشته شود و بحث های مدیریت میرزا گفته شود و الگویی برای مدیران‌ صورت گیرد. از ویژگی های میرزا عدالت خواهی، ازادی خواهی، پرهیز از خودکامگی میباشد. امروزه همه ی ما نیاز به وحدت داریم. من ادعا میکنم تفکر اعتدالی میرزا کمک کرد که توانست نهضت جنگل را به وجود بیاورد. ما باید از تاریخ درس گرفته و از تفکر اعتدالی میرزا کوچک خان جنگلی الگو گرفته و امروزه در زندگی استفاده کنیم.

    وی با اشاره به برخی اظهارات در خصوص تضعیف جریان اعتدال گفت: عجیب است در شرایط کنونی کشور که با مشکلات داخلی و خارجی بسیاری دست و پنجه نرم می کند فردی می گوید چیزی به نام تفکر اعتدالی ندارم و حتما یا باید تند برویم یا خیلی کند!

    وی خاطر نشان کرد: من باور دارم که تفکر اعتدالی می تواند این کشور را به جایگاه مناسبی برساند.

    وی عنوان کرد: اگر من میرزا بودم در آن شرایط با ان همه خیانت میتوانستم چنین مدیریتی درجنگل انجام دهم؟چرا پس میرزا توانست؟میرزا در طول مدیریت خود حوزه اقتصاد جنگل را هم رها نکرده بود تمام کارهای کشاورزی را در آن شرایط جنگ انجام داد و غافل نبود. ما باید باتمام ویژگی های مثبت و منفی قدردان زحمات میرزا باشیم.

    وی با اشاره به برخی نقد ها خطاب به دکتر روحانی گفت: بخش اعظمی از تصمیمات رییس جمهور عقلانی است و متناسب با شرایط زمان و مکان تصمیم میگیرد و این بدان معنا نیست که او به وعده هایش پشت کرده بلکه بدنبال ایجاد فضایی است که بتواند در فضای آرام آن ها را به سرانجام برساند و نفی او ریختن آب به آسیاب دشمن است و باید همانند دوره گذشته که حمایتش کردیم تا پایان این راه پشتیبانش باشیم.

    photo 2017 12 04 15 53 20 - تفکر اعتدالی می تواند این کشور را به جایگاه مناسبی برساند | شباهت زیادی بین دوره میرزا با شرایط کنونی وجود دارد -

    سلام گیلان

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.