×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سید امیر مصباح - پس از سال‌ها انتظار،تاسیس انجمن هنرهای تجسمی گیلان -

چهار انجمن استانی خوشنویسی، سینمای جوانان، موسیقی و نمایش به طور رسمی زیر نظر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان فعالیت دارند.استفاده از ظرفیت هنرمندان تجسمی سراسر استان، ارتقای کیفی و کمی امور مربوط به آنان و تلاش برای تامین امور رفاهی شایسته برای اهالی هنرهای تجسمی از اهداف تاسیس این انجمن عنوان کرد.

به گزارش «بامردم»،سید امیر مصباح،معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان اظهار کرد:در حال حاضر چهار انجمن استانی خوشنویسی، سینمای جوانان، موسیقی و نمایش به طور رسمی زیر نظر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان فعالیت دارند.

وی با اشاره به گستردگی حوزه فعالیت هنرهای تجسمی که مشتمل بر رشته‌هایی از قبیل نقاشی، گرافیک، تصویرسازی، مجسمه‌سازی، کاریکاتور، نگارگری و تذهیب، سفال و سرامیک، عکاسی و… است،گفت: تاسیس انجمن هنرهای تجسمی گیلان، پس از سال‌ها انتظار هنرمندان این عرصه، در راستای واسپاری امور به خود هنرمندان در دستور کار قرار گرفت.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: فراخوان عضویت در هیئت موسس انجمن هنرهای تجسمی استان از آبان سال گذشته منتشر و با استقبال هنرمندان این عرصه مواجه شد.

این مقام مسئول یادآور شد:از میان هنرمندان متقاضی ۱۳ نفر دارای شرایط لازم بودند و در نهایت ۱۰ نفر از آنها انتخاب شدند که به ‌همراه یک نفر نماینده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، هیئت موسس این انجمن را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اعطای احکام هیئت موسس انجمن هنرهای تجسمی گیلان در پنجشنبه گذشته، ادامه داد:این هیئت، ۶ ماه فرصت دارد که اساسنامه انجمن را ثبت نموده و با انتشار فرخوان عمومی، از میان هنرمندان تجسمی استان عضوگیری کنند.

مصباح افزود: هیئت موسس در ادامه باید با برگزاری مجمع عمومی و انتخابات، نسبت به تشکیل هیئت مدیره انجمن هنرهای تجسمی گیلان برای مدت دو سال اقدام کند.

معاون امور هنری و سینمایی ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: پس از طی این مراحل، فعالیت رسمی انجمن مذکور با استقرار دفتر مرکزی در رشت آغاز خواهد شد و بنا بر تقاضای هنرمندان، امکان تاسیس شعب شهرستانی نیز وجود دارد.

وی با اشاره به جایگاه تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی در ارتقای روابط شهروندی، عنوان کرد: انجمن هنرهای تجسمی گیلان با تعریف یک انجمن تخصصی، غیر انتفاعی، مردم‌نهاد و دارای ضوابط حقوقی و مالی مستقل و منطبق بر اصول و سیاست‌های کلی اعلام شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تحت نظارت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاسیس می‌شود.

مصباح استفاده از ظرفیت هنرمندان تجسمی سراسر استان، ارتقای کیفی و کمی امور مربوط به آنان و تلاش برای تامین امور رفاهی شایسته برای اهالی هنرهای تجسمی را از اهداف تاسیس این انجمن عنوان کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.