×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

16 azar 0 - حماسه صدور پیام‌های تبریک "روز دانشجو" در لاهیجان بدون برگزاری کوچکترین ویژه برنامه ای در این خصوص! - دانشگاه لاهیجان

متاسفانه در شهرستان لاهیجان همچون بسیاری از دیگر شهرستان های کشور آن طور که باید به دانشگاه و دانشجویان توجه نمی شود،ظاهرا حتی در روز دانشجو نیز برنامه ای برای گرامیداشت این روز تدارک دیده نشده است!

اختصاصی «بامردم»، ۱۶ آذر هر سال به برکت خون سه شهید بزرگوار دانشگاه در آذر ۱۳۳۲ روز دانشجو نامگذاری شده است در تمام سالهای پس از انقلاب اسلامی بیشتر از اینکه بزرگداشت این روز باشد، نشانه ای از زنده بودن دانشجویان و دانشگاهیان ایران حتی در فضای خفت بار پس از کودتای آمریکایی –انگلیسی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ بوده است، موضوعی که ظاهرا از اهمیت خاصی برای برخی از مسئولین به خصوص مسئولین دانشگاهی برخوردار نیست!

در حالی که بسیاری از مسئولین شهرستان لاهیجان همچون گذشته در تمامی مناسب ها سعی در فعال نشان دادن خود و همچنین جلب توجه رسانه ای دارند و به صدور و انتشار صرفا یک پیام خشک و خالی می پردازند (که زحمت آن هم معمولا با روابط عمومی ها است!)، ظاهرا در روز دانشجوی امسال نیز در این شهرستان دانشگاهی، با وجود چندین دانشگاه و جمعیت نسبتا بالای دانشجویی، هیچ ویژه برنامه خاصی برای این روز حتی در حد یک نشست و سخنرانی تدارک دیده نشده است!

شاید عمده دلیل این اتقاق و فضای خشک و سرد دانشجویی در این شهرستان با وجود دانشگاه هایی مطرح و بزرگ همچون دانشگاه آزاد واحد لاهیجان که یکی از دانشگاه های بسیار بزرگ گیلان محسوب می شود را بتوان در عدم وجود تشکل های دانشجویی در شهرستان و همچنین عدم توجه کافی مسئولین دانشگاهی و غیر دانشگاهی این شهرستان به این قشر جوان جامعه دانست.

این در حالی است که در این شهرستان گاه و ناگاه و در روزهای عادی شاهد برگزاری ویژه برنامه ها و تریبون هایی با موضوعاتی تحریک برانگیز سیاسی از سوی جناحی خاص هستیم و در مقابل به دلیل عدم وجود تشکل دانشجویی قانونی عملا امکان برگزاری همچین برنامه هایی و نیزدعوت از سخنران ها محدود و ملزم به هماهنگی و درخواست از این جناح خاص یا معاونت های دانشگاه ها می شود!

امیدواریم در آینده نگاه مسئولین به روزهای مهمی همچون روز دانشجو که یادآور رشادت ها و از خودگذشتگی های جوانان چه در دوران گذشته و چه در حال بوده و می باشد، صرفا محدود به صدور یک پیام تبریک نبوده و شاهد گرامیداشت واقعی این روز و حضور در میان دانشجویان و شنیدن صدای آن ها باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.