جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چگونه چربی شکم را آب کنیم؟
    17 آذر 1396 - 1:44
    شناسه : 109047
    0

    کاهش چربی شکم و به دنبال آن، داشتن شکم شش‌تکه بخشی اصلی از هدف افرادی‌ است که در آرزوی تناسب اندام هستند…. به گزارش بهداشت نیوز، کاهش چربی شکم و به دنبال آن، داشتن شکم شش‌تکه بخشی اصلی از هدف افرادی‌ است که در آرزوی تناسب اندام هستند. برای نمایان شدن ماهیچه‌های شکمی باید چربی […]

    پ
    پ

    - چگونه چربی شکم را آب کنیم؟ -

    کاهش چربی شکم و به دنبال آن، داشتن شکم شش‌تکه بخشی اصلی از هدف افرادی‌ است که در آرزوی تناسب اندام هستند….

    به گزارش بهداشت نیوز، کاهش چربی شکم و به دنبال آن، داشتن شکم شش‌تکه بخشی اصلی از هدف افرادی‌ است که در آرزوی تناسب اندام هستند. برای نمایان شدن ماهیچه‌های شکمی باید چربی شکم را از بین برد، برای آب‌کردن این چربی‌ها، شما مسیر سختی خواهید داشت. در ادامه به بررسی روش‌های ساده و موثر برای از بین‌بردن چربی شکم خواهیم پرداخت.
    معنی و مفهوم کاهش وزن

    برای اینکه چربی‌سوزی بیشتری داشته باشید، باید کالری بیشتری مصرف کنید. باید بیش از کالری که از مواد غذایی دریافت می‌کنید، بسوزانید تا بتوانید کاهش وزن داشته باشید؛ تحرک و انجام ورزش منظم، به کاهش وزن کمک بسیاری می‌کند.

    پیش از اینکه به بررسی راهکارهای کاهش چربی شکم بپردازیم، باید این نکته مهم را بدانید که لاغری موضعی وجود ندارد؛ زیرا ذخایر چربی در کل بدن وجود دارد و آب‌شدن آن نیز از تمام قسمت‌های بدن شروع خواهد شد.
    تمرینات هوازی انجام دهید

    تمرینات هوازی می‌تواند برای زمان مشخصی، ضربان قلب شما را افزایش دهد. بعضی از تمرین‌ها مانند دویدن، پریدن، دوچرخه‌سواری، حرکات موزون و پارو زدن تمرینات هوازی هستند؛ سعی کنید این تمرینات را برای حداقل یک ساعت، ۳ تا ۵ بار در هفته انجام دهید؛ تمرینات هوازی به سوزاندن بهتر چربی شکم و کاهش وزن کمک می‌کند.

    آخر شب کمتر غذا بخورید

    غذاهایی که در آخر شب میل می‌کنید، بیشتر از دیگر وعده‌های غذایی به چربی تبدیل می‌شوند؛ این موضوع به خاطر این است که در وعده‌های غذاییِ شبانه از غذاهای پرکالری مثل پیتزا و بستنی استفاده می‌شود. عمل سوخت‌وساز در بدن حتی موقع خواب هم انجام می‌شود، که در صورت مصرف غذاهای پرکالری، سوخت‌وساز کمتر و کُندتر خواهد بود.

    راهکار: سعی کنید وعده ناهار را حجیم‌تر انتخاب کنید یا اینکه پیش از شام مواد غذایی سالم میل کنید. سبزیجات یا میوه‌های تازه برای کم‌کردن اشتها هستند و در عین حال مزایای زیادی برای بدن به همراه خواهند داشت. پیش از مصرف وعده‌های غذایی آب زیادی بنوشید، این کار باعث می‌شود کمتر غذا بخورید.

    صبحانه بخورید: بیشتر افراد به خاطر کمبود وقت، وعده صبحانه را نادیده می‌گیرند؛ این اشتباه باعث می‌شود زودتر گرسنه شوید و غذای بیشتری بخورید؛ خوردن یک وعده صبحانه سالم به شما کمک می‌کند تا دیرتر گرسنه شوید. از پروتئین‌های بدون چربی استفاده کنید؛ از خوردن شیرینی و پنیر خامه‌ای پرهیز کرده و این موارد را جایگزین کنید:

    املت سفیده تخم مرغ با اسفناج

    ماست یونانی با بلوبری، موز و دانه کتان

    ماهی سالمون به همراه نان تست سبوس‌دار
    کنترل وزن در ورزش

    هرچقدر بدن شما عضلات بیشتری داشته باشد، کالری بیشتری می‌سوزاند. تمرینات مقاومتی برای محدود کردن و از دست دادن حجم ماهیچه‌ها به هنگام کاهش مقدار کالری دریافتی کمک می‌کند. اگر فقط تمرینات قلبی (دویدن، بازی بسکتبال و فوتبال) را انجام دهید، ممکن است حجم بیشتری از ماهچه‌ها را از دست بدهید.
    متابولیسم بدن را در حالت پایدار نگه دارید

    بعضی از مواد غذایی می‌تواند متابولیسم بدن را آهسته‌تر کند؛ پس بهتر است از خوردن این موارد خودداری کنید:

    کربوهیدرات‌های تصفیه شده (نان سفید، پاستا و برنج)؛

    غذاهای پرچرب (فست‌فودها و غذاهای سرخ‌شده)؛

    شکر که سریع جذب می‌شود، اما متابولیسم را کندتر می‌کند.
    آب کافی بنوشید

    نوشیدن بیش از حد آب در هنگام عرق‌کردن، می‌تواند بسیار خطرناک باشد زیرا آب، برخی از نمک‌ها و مواد معدنی را رقیق می‌سازد. اگر به شدت ورزش کرده و عرق کرده‌اید، باید به همراه آب از دست رفته، مقداری نمک را نیز جایگزین کنید؛ همچنین نوشیدنی خود را با نوشیدنی‌های ورزشی یا مایعات غنی از پتاسیم (موز) ترکیب کنید.
    خواب کافی داشته باشید

    هورمون‌هایی که اشتها را کنترل می‌کنند تحت تاثیر خواب قرار دارند؛ افرادی‌که خواب کافی و مناسب در شب داشته باشند، چربی شکم بیشتری از دست می‌دهند.
    استرس را کنترل کنید

    وجود استرس به‌همراه خواب در کاهش وزن بسیار موثر است. افرادی‌که کمتر از ۶ ساعت می‌خوابند و سطح استرس پایینی دارند، بیشتر از سایر افراد وزن کم می‌کنند.

    پرسش‌های چربی‌سوز!

    آیا می‌توان هفته‌ای یک‌بار فست‌فود خورد؟

    اگر می‌خواهید سطح متابولیسم ثابتی داشته باشید، بهتر است از خوردن غذاهای فست‌فودی یا سرخ‌شده صرف‌نظر کنید. اگر دوست دارید فست‌فود بخورید، بیشتر از یک‌بار در هفته از این غذاها استفاده نکنید.

    از کجا بدانیم که ورزش در کاهش چربی شکم موثر است؟

    اگر نتایج مثبتی مشاهده کردید، پس مطمئن باشید که تمرینات ورزشی منظم، موثر هستند؛ فراموش نکنید که با انجام ورزش و استفاده از رژیم غذایی در کنار هم به نتیجه مطلوب خواهید رسید.

    با انجام ورزش منظم، چقدر طول می‌کشد که شکم شش تکه داشته باشم؟

    ۶ تا ۱۲ هفته برای افرادی که وزن مناسبی دارند یا اضافه وزن کمی دارند، زمان منطقی است. شما می‌توانید درصد چربی خود را برای مشاهده پیشرفت بررسی کنید؛ بیشتر مردان با چربی بدن ۸ تا ۱۰ درصد و زنان معمولا در ۱۲ درصد به این هدف می‌رسند.

    آیا تفاوتی بین زنان و مردان در شش‌تکه‌شدن شکم وجود دارد؟

    هر دو جنسیت می‌توانند با استفاده از این روش شکم شش‌تکه داشته باشند، اما مردان راحت‌تر از زنان به شکم شش‌تکه دست پیدا می‌کنند.
    نکات مهم درباره چربی‌سوزی شکم

    غذای سالم بخورید؛

    به بدن، آب کافی برسانید؛

    خود را از خوردن غذا محروم نکنید؛

    دویدن یک روش خوب برای کاهش چربی شکم است؛

    قبل از تمرین حتما تمرینات گرم‌کردن انجام دهید؛

    شنا کنید، شنا یکی از موثرترین روش‌ها برای شکم است؛

    مطمئن شوید که ماهیچه‌های پشت را مثل ماهیچه شکمی، تمرین می‌دهید؛

    همه در ناحیه شکم، چربی دارند، ابتدا این چربی را کم کرده و سپس عضلات شکم را تقویت کنید؛

    با خوردن صبحانه شروع کنید و سبک زندگی خود را تغییر دهید؛ مثلا بعد از بیدار شدن، چند لیوان آب بنوشید؛

    مقداری فیبر به رژیم غذایی خود اضافه کنید، این کار کمک فراوانی به شما خواهد کرد؛

    اگر در انجام برنامه ورزشی و رژیم غذایی ثابت قدم باشید، به نتایج خوبی خواهید رسید.
    هشدارها

    از گرم‌کردن بدن غافل نشوید؛
    محدودیت‌های خود را بشناسید؛
    خودتان را خسته نکنید، این کار به بدن شما آسیب وارد می‌کند؛
    حتما یک برنامه ورزشی اصولی و برنامه رژیم غذایی مناسب را انتخاب کنید؛
    اگر شکم شما ظاهر خوبی نداردر اصلا خجالت نکشید، زمان همه چیز را تغییر خواهد داد؛
    پیش از شروع هر تمرین سعی کنید با یک پزشک متخصص یا کارشناس ورزشی مشورت کنید؛
    بهتر است برای یک زمان مشخص، تمرینات قلبی انجام دهید تا چربی کل بدن را از دست بدهید، انجام برخی تمرینات ماهیچه‌ای، چربی را کم نمی‌کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.