×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

101434 - صد هزار نفر تسهیل گر روستایی در کشور آموزش می بینند -

معاون امور سرمایه گذاری ،فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از تربیت و آموزش صد هزار نفر تهسیلگر و کارآفرین روستایی خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه گیلان،دکتر ناصر زرگر در مراسم اختتامیه اولین رویداد توانمندسازی تسهیلگری کارآفرینی روستایی (تکتا) در سالن همایش نمایشگاههای دائمی گیلان برگزار شد،گفت: فناوری در بین جامعه روستایی و شهری در کشور ما به طور متوازن نبود و این عدم توازن موجب شد که روستاییان ما در بازاریابی،صادرات و فروش محصولات آنگونه که باید نتوانستند موفق عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه آمار جمعیت جابجایی جمعیت در دنیا به طور میانگین بین صفر تا ۲درصد است، گفت:در جمهوری اسلامی ایران هر ده سال بین ۶ تا ۷درصد جابجایی جمعیت آمار گزارش شده است البته جمعیت جابجایی جمعیت و مهاجرت روستاییان به شهر ها در گیلان از بسیاری از استانها کمتر است.

زرگر خاطر نشان کرد:به منظور تحقق اهداف تسهیل گری و کارآفرینی روستایی مشارکت جوامع محلی ضروری است.

معاون امور سرمایه گذاری،فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه توانمندی روستاییان در این امر جدی است و نباید برای تحقق اهداف تسهیل گری در روستاها شهری ها ورود کنند زیرا نتیجه آن این خواهد بود روستاییان که کارگران شهری ها شوند.

وی با اشاره به اعتبار یک ونیم میلیارد دلاری دولت به منظور تسهیل گری کارافرینی و توانمندسازی جوامع روستایی کشور، افزود: تعلیم صد هزار نفر تسهیل گر و افزایش خلاقیت در تسهیل گری از اهداف مهم این بخش در برنامه ششم است و حتما باید این افراد توانمند انتخاب شوند.

دکتر ناصر زرگر به وجود تاریخ قوی کشورمان اشاره کرد و گفت:بازیهای محلی قدمی ایران مانند بازی هفت سنگ در دنیا تبدیل به بولینگ شدند و این امر نشان می دهد که ما می توانیم بازی های محلی کشورمان که بسیار جذاب هم هستند در جذب هر چه بیشتر گردشگر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در کنار بازی های محلی،تنوع موسیقی و رقص های محلی می توانند اقتصاد بخش گردشگری کشور را رونق ببخشند،تصریح کرد: طب سنتی ایرانی از دیگر بخش هایی است که تمرکز برآن می تواند تحول بزرگ در بخش گردشگری کشور ایجاد کند.

دکتر ناصر زرگر گفت:بوم گردی، پوشش لباس های محلی ،رقص های محلی، صنایع دستی و دیگر موارد بسیاری که وجود دارد از ایران باید به دنیا شناسانده شود و برای تحقق این امر نیاز به تحقق توانمندسازی تسهیلگری کارآفرینی روستایی (تتکا) داریم.

دکتر زرگر با اشاره به اینکه فضای کسب و کار رتبه خوبی در دنیا نداریم ،گفت: به طور مثال نظام شهری ،نظام روستایی را غارت کرده است.

وی افزود: در حال حاضر نظام شهری ما محصولات روستایی را بسته بندی می کند و می فروشد و منفعت محصولات کشاورزی از ان شهر ها و فقر از ان روستایی شده است.
معاون امور سرمایه گذاری ،فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بر تشکیل و طراحی نظام مالی ویژه برای روستاییان تاکید کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.