شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • احمدی: لاهیجان در زمینه توریست و گردشگری بسیار مطرح می‌باشد / سجادی: ارمنی‌ها تمایل بسیار زیادی به ارتباط با کشور ایران دارند
    06 مرداد 1395 - 21:43
    شناسه : 10962
    0

    اختصاصی بامردم/صبح امروز فرماندار لاهیجان میزبان دکتر سید کاظم سجادی سفیر ایران در ارمنستان بود. به گزارش بامردم، فرماندار لاهیجان در ابتدای این نشست ضمن خوش‌آمد گویی به سید کاظم سجادی سفیر ایران در ارمنستان اظهار کرد: لاهیجان یک شهر نمونه گردشگری است و شهرستان ویژه و مهمی محسوب می‌شود، موضوعات بسیاری مثل گردشگری، جذب […]

    پ
    پ

    اختصاصی بامردم/صبح امروز فرماندار لاهیجان میزبان دکتر سید کاظم سجادی سفیر ایران در ارمنستان بود.

    سید محمد احمدی فرماندار لاهیجان

    به گزارش بامردم، فرماندار لاهیجان در ابتدای این نشست ضمن خوش‌آمد گویی به سید کاظم سجادی سفیر ایران در ارمنستان اظهار کرد: لاهیجان یک شهر نمونه گردشگری است و شهرستان ویژه و مهمی محسوب می‌شود، موضوعات بسیاری مثل گردشگری، جذب سرمایه گذاران خارجی و … در این شهر وجود دارند که اگر پی‌گیری شوند و بستر آن‌ها مهیا شود قطعا تاثیر بسزایی در توسعه و پیشرفت شهر خواهند داشت.

    سید محمد احمدی افزود: تلاشمان بر این است تا از همه‌ی ظرفیت‌ها برای توسعه شهرستان لاهیجان استفاده کنیم و برای جوانان شغل ایجاد نماییم، بر این باورم که ایجاد روابط و تعاملات دو طرفه بین دو کشور باعث تحولات فراوانی خواهد شد.

    وی ادامه داد: بنده شب گذشته در همین رابطه مطالبی را در رابطه با مشترکات آداب و رسوم … میان شهرستان لاهیجان و شهرهای کشور ارمنستان خواندم تا شرایط تعاملات و ارتباطات دو طرفه را بررسی کنم و شخصا بسیار علاقمند به روابط و تعاملات دو طرفه میان شهرستان لاهیجان و کشور ارمنستان می‌باشم.

    شهرستان لاهیجان در زمینه توریست و گردشگری بسیار مطرح می‌باشد

    فرماندار لاهیجان تصریح کرد: شهرستان لاهیجان در زمینه توریست و گردشگری بسیار مطرح می‌باشد چرا که دریا و کوه و جنگل و … را در کنار هم دارد و علاوه بر آن در حوزه کشاورزی و چای کاری در کشور بسیار مطرح می‌باشد.

    احمدی خاطرنشان کرد: انشاا… با دکتر نیکفر نماینده محترم مردم لاهیجان در مجلس نشستی را در این رابطه برگزار خواهیم کرد تا تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم و از ظرفیت‌های این تعاملات دوطرفه بهره ببریم.

    دکتر سید کاظم سجادی سفیر ایران در ارمنستان

    در ادامه سید کاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با ابراز خشنودی از فرصت بوجود آمده برای برگزاری این نشست صمیمی گفت: بنده از سال سال 1391 تا سال 1394مدیر کل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه بوده‌ام، از همان موقع مرتبا جلسات و برنامه‌های زیادی را برای جذب سرمایه‌گذار در ایران خصوصا استان گیلان برگزار می‌کردیم و در این مدت ده ماهه که به عنوان سفیر ایران در ارمنستان مشغول به فعالیت هستم تلاش‌های بسیاری برای ارتباطات هرچه بیشتر مسئولین و مقامات عالی ایران و ارمنستان انجام داده‌ام که نمونه آن سفر روز گذشته وزیر انرژی ارمنستان به ایران و برگزاری جلسات با مقامات عالی رتبه ایران را می‌توان نام برد.

    حدود 40 الی 50 هزار نفر ارمنی مقیم ایران هستند / ارامنه در بسیاری از کشور ها جزء بزرگترین سرمایه گذاران و صاحبان مقام می‌باشند

    وی ادامه داد: ارمنستان کشور کوچکی با جمعیت حدود سه  میلیون نفر می‌باشد اما ارامنه ظرفیت اصلی ای هستند که در دنیا تقسیم شده‌اند، حدود شش میلیون نفر آن‌ها در خارج از کشور زندگی می‌کنند از این شش میلیون حدود 40 الی 50 هزار نفر آن ها در ایران، 500 هزار نفر در فرانسه، دو میلیون نفر در روسیه، یک میلیون در آمریکا و …  ساکن و مقیم آن کشور می‌باشند.

    سجادی با اشاره به اینکه ارامنه در بسیاری از کشور ها جزء بزرگترین سرمایه گذاران و صاحبان مقام می‌باشند و ظرفیت بسیار خوبی برای ایرانی ها محسوب می‌شوند گفت: به دلیل مشکلات قدیمی، درگیری‌ها و … و محدود شدن و بسته شدن مرزهای ارمنستان با  برخی از کشور‌های همسایه، ارمنی‌ها تمایل بسیار زیادی به ارتباط با کشور ایران دارند و این یک فرصت برای ایجاد تحولات محسوب می‌شود.

    سفیر ایران در ارمنستان عنوان کرد: خوشبختانه این تحولات و ارتباطات دو طرفه از استان گیلان شروع شده است و به دعوت مقامات عالی ارمنستان از استاندار گیلان نشست‌های رسمی خوبی برگزار شد که موجب تشکیل کارگروهی در همین رابطه گردید.

    وی افزود: در حوزه گیلان، متاسفانه سال‌های گذشته در لاهیجان تلاش‌های بسیاری در خصوص تحول و برقراری این ارتباطات دو طرفه صورت پذیرفت که مورد استقبال قرار نگرفت  و بر اساس ظرفیت‌هایی که در لنگرود دیده شد و همچنین همکاری نماینده مجلس لنگرود و شهردار این شهر ارتباطات و تعاملات خوبی با کشور ارمنستان برقرار شد.

    سجادی ادامه داد: در حال حاضر همکاری‌ها و ارتباطات زیادی بین شهرستان لنگرود و کشور ارمنستان برقرار شده لذا هم اکنون آقای کحالی شهردار لنگرود هماهنگ‌کننده برنامه‌های گردشگری و فرصت‌ ها و ویژگی‌های اقتصادی با ارمنستان می‌باشند و این فعایت‌ها را دنبال می‌کنند.

    سجادی خاظرنشان کرد: بنده معتقدم اگر در حوزه گیلان، شهرستان‌های لنگرود و لاهیجان تعاملات خوبی داشته باشند در برنامه های فرهنگی، گردشگری، سرمایه گذاری و … شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

    شهرهای گیلان و ارمنستان شباهت‌های بسیاری دارند

    سفیر ایران در ارمنستان افزود: شهرهای گیلان و ارمنستان شباهت‌های بسیاری به خاطر موقعیت آب و هوایی حاصل‌خیزی و امکانات گردشگری شیلات دام پروری و …دارند، برای ایجاد ارتباط و تعامل می‌بایست ظرفیت‌ها با توجه به موجودیت‌ها تعریف شوند، مثلا می‌توان بررسی کرد که شهرستان لاهیجان چه ظرفیت‌ها و توانایی‌هایی دارد که می‌تواند مورد توجه ارمنی ها واقع شود.

    وی تصریح کرد: همچنین در مناسبت های مختلف می‌توان جشنواره‌های فرهنگی و هنری مشترکی را برگزار کرد و توانمدی‌ها و پتانسیال‌های شهر لاهیجان را در این بخش‌ها به نمایش گذاشت و از بخش گردشگری و ظرفیت‌های آن نهایت استفاده را کرد.

    تاکنون از حوزه میراث فرهنگی و گردشگری هیچ حرکتی را در گیلان ندیده‌ایم

    سجادی گفت: متاسفانه تاکنون از حوزه میراث فرهنگی و گردشگری هیچ حرکتی را در گیلان ندیده‌ایم و خواستار این هستیم که مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان به حوزه‌های برون‌مرزی ورود و ظرفیت‌های خود را به ما معرفی کنند تا ما این ظرفیت‌ها را بیان کنیم و فرصت تحول و توسعه استان را فراهم سازیم.

    سفیر ایران در ارمنستان  فرصت دیگری که امروزه ایجاد شده فرصت های علمی و دانشگاهی است که فعالیت های بین دانشگاه های ایران و ارمنستان باعث ایجاد پویایی و شکوفایی جوانان خواهد شد و این پیوند علمی ما نباید قطع شود.

    وی خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم ارمنستان کشور کوچک اما پر اهمیتی است چرا که این کشور پل ارتباطی ما با اوراسیا می‌باشد و راه ترانزیت کالا‌های ما را فراهم می‌کند و فرصتی برای معرفی محصولات صادراتی استان گیلان و دیگر استان‌ها فراهم خواهد شد.

    سجادی در پایان اظهار کرد: امیدواریم تا با ایجاد ارتباطات و تعاملات دوطرفه میان گیلان و ارمنستان ظرفیت‌های گیلان را معرفی کرده و نهایت بهره را از فرصت‌ها ببریم و موجبات توسعه استان خصوصا شهرستان لاهیجان ایجاد کنیم.

    برای مشاهده تصاویر در سایز بزرگتر بر روی آن کلیک کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.