×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

فرماندار شهرستان لاهیجان در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر - دکتر سالاری استان گیلان را به صورت حرفه‌ای و کارشناسانه اداره می‌کند | فوتو تیتر - احمدی

فرماندار شهرستان لاهیجان گفت: نگاه استاندار گیلان حرفه ای و کارشناسانه است و همه باید به برنامه های توسعه و پیشرفت استان کمک کنند.

سید محمد احمدی در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر اظهار داشت: نگاه دکتر سالاری به عنوان استاندار نگاهی حرفه‌ای و کارشناسانه است و ایشان با آغاز فعالیت های خود در این استان ۴۸کارگروه تشکیل دادند که همه گره ها و موضوعات استان در آن دیده شده است و در همه این کارگروه ها دانشگاهیان حضور پر رنگی دارند.

وی افزود: این برنامه ها و اقدامات، ما را به آینده بسیار ارزشمند استان از نظر توسعه ای امیدوار می کند.

فرماندار لاهیجان اجرای طرح آمایش سرزمین را استفاده درست از قابلیت های سرزمین، سازماندهی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و محیط زیستی برای تحقق آینده مطلوب عنوان کرد: آمایش سرزمین زیربنای سازماندهی توسعه منطقه‌ای به شمار می رود که ابزار اصلی برنامه ‌ریزی و تصمیم ‌گیری‌های منطقه‌ای و ملی محسوب می شود که با درایت استاندار محترم در حال اجرا می باشد.

وی گفت: امیدواریم همه بتوانیم با همدلی و همراهی در برنامه‌های توسعه، در آینده نزدیک و یا تا پایان برنامه توسعه ارتقای شاخص های توسعه را در استان شاهد باشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان تصریح کرد: نگاه با نشاطی که در استان هم اکنون وجود دارد کاملا فکورانه و حرفه‌ای است و اگر همه ادارات، دانشگاه ها ، نهادهای امنیتی ، نظامی و دستگاههای قضاییه و مقننه و ائمه جمعه در شهرستان ها تلاش کنند این رسالت مهم تا رفع مشکلات استان به خوبی اجرایی می شود.

احمدی با اشاره به اهمیت پژوهش در پیشرفت طرح ها تاکید کرد: تمامی مراکز و ادارات دولتی برای پیشبرد برنامه توسعه کشور نیازمند همکاری های پژوهشی دانشگاه ها هستند.

وی یادآورشد: حاکمیت می خواهد از پژوهش ها و پایان نامه های دانشگاهی در جهت توسعه و پیشرفت کشور بهره بگیرد تا این پژوهش ها بتوانند پایه های علم و دانش و فناوری در کشور را تقویت کنند.

وی اظهارداشت: اگر امروز کشوری قوی و توانمند از نظر دفاعی و موشکی داریم نتیجه تلاش دانشمندان جوانی است که به پیشرفت کارشان ایمان دارند.

فرماندار لاهیجان با اشاره به اینکه جامعه برای توسعه و پیشرفت به آرامش نیاز دارد، افزود: هم‌اکنون در جنگ اقتصادی قرار داریم که باید همه در کنار هم برای تولید علم و آگاهی به منظور رفاه و معیشت مردم تلاش کنیم.

وی با اشاره به رشد شتابان کشورهای آسیای جنوبی بعد از جنگ جهانی دوم اظهارداشت: این رشد همراه با رونق و پایداری بوده که توانستند به توسعه دست پیدا کنند و رشد پایدار اتفاقی و بدون تغییر تفکر بدست نمی آید.

وی گفت: توسعه و رشد اتفاقی بوجود نمی یآید و حتما برنامه ای مدون پشت آن باید وجود داشته باشد که در کشور ما نیز اولین موضوع تغییر ساختار بهره وری است که باید تغییر پیدا کند تا رشد و توسعه شتابان و پایدار شود.

وی تصریح کرد: در بعد از جنگ تحمیلی چهار برنامه توسعه کشور بر مبنای منابع مالی تنظیم شد و منابع محور بود و در برنامه پنجم به سوی بهره وری محور و رسیدن به رشد ۸درصد که یک سوم آن از طریق بهره وری بدست می آید برنامه ریزی شد.

احمدی اظهارداشت: در حکمرانی خوب که امروز در جامعه مورد هدف است باید گزاره های دولت، بخش خصوصی و نهادهای مدنی در کنار هم قرار گیرند تا اجرای طرح های عمرانی و نیمه تمام را دنبال کنند.

مقام عالی دولت در شهرستان لاهیجان به برخی از نقدها به دولت اشاره کرد و متذکر شد: در کنار همکاری‌ها می تواند نقد منصفانه هم وجود داشته باشد و همراه با نقد راهکارهای اجرایی نیز باید ارایه شود زیرا بسیاری از اقدامات دولت در شرایط فعلی شجاعانه است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور نیاز به جراحی دارد و این جراحی نیز سختی هایی را به همراه خواهد داشت، ادامه داد: امروز کشور، سازمان ها و امور تحت مدیریت را نمی شود با شیوه های سنتی اداره کرد و باید دانایی محور همه امور در امور حکومت و کشور داری قرار گیرد و این در حکمرانی خوب یک امر بدیهی است.

همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد واحد لاهیجان و دیگر پژوهشگران برتر شهرستان لاهیجان روز شنبه در سالن خواجه نصیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان این شهرستان برگزار شد.

در این همایش طی مراسمی از ۱۵پژوهشگر برتر ادارات و مراکز علمی دانشکده فنی شهید رجایی لاهیجان، آموزش و پرورش رودبنه و لاهیجان، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت معدن وتجارت و جهادکشاورزی شهرستان لاهیجان و پنج پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد واحد لاهیجان با تقدیم لوح تقدیر و هدایایی تقدیر بعمل آمد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.