پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • روستاهای بخش رودبنه در انتظار رفع مشکل آب آشامیدنی
    08 مرداد 1395 - 15:19
    شناسه : 11113
    0

    بخش رودبنه از روستاهای لاهیجان و دارای 53 پارچه روستا و جمعیتی بالغ بر 28 هزار نفر و 7 هزار خانوار است. به همت دولت تدبیر و امید، روستاهای بخش رودبنه از ابتدای سال 95 از گاز برخوردار شدند و این بخش عنوان بخش سبز را به نام خود کرد. در رابطه با این روستا […]

    پ
    پ

    بخش رودبنه از روستاهای لاهیجان و دارای 53 پارچه روستا و جمعیتی بالغ بر 28 هزار نفر و 7 هزار خانوار است.

    به همت دولت تدبیر و امید، روستاهای بخش رودبنه از ابتدای سال 95 از گاز برخوردار شدند و این بخش عنوان بخش سبز را به نام خود کرد. در رابطه با این روستا و مشکلاتی که دارد با رئیس و نایب رئیس شورای بخش رودبنه گفت و گو کرده ایم.

    100 میلیون تومان برای لایروبی
    رئیس شورای بخش رودبنه گفت: بخش رودبنه دارای 23 هزار هکتار زمین کشاورزی است و عمده کار ما در روستاها لایروبی انهار و رودخانه سیدعلی اکبری است. برای این موضوع بودجه 100میلیون تومانی اختصاص داده شد و لایروبی در رودخانه سید علی اکبری بخش رودبنه آغاز شده است. وضعیت آب زراعی کشاورزی امسال خوب است. «احمد شریعت ناصری» بیان کرد: معمولا در روستاها طرح‌های هادی به همت بنیاد مسکن و پیگیری‌های شورای بخش و روستا و بخشداران اجرا شده و به این ترتیب 80 درصد خانه‌ها و زمین‌ها سنددارشده‌اند. وی افزود: بیشترین مشکل تامین آب آشامیدنی است. البته طبق وعده‌هایی که داده شده، قرار است 6 ماه اول سال 95 بیشتر روستاهای بخش رودبنه از آب برخوردار شوند.

    تخصیص اعتبارات مناسب برای عمران
    شریعت ناصری اضافه کرد: از مسئولان شهرستانی اعم از فرماندار، بخشدار رودبنه و روسای ادارات دولتی که تلاش‌های بسیاری برای توسعه بخش رودبنه کردند تشکر می‌کنم. اما خواستار این هستیم که همچون گذشته، اعتبارات مناسبی تخصیص یابد تا برای عمران و آبادانی روستا بکوشیم. وی همچنین در مورد دهستان ناصر کیاده که خود رئیس شورای اسلامی این روستا است، گفت: دهستان ناصر کیاده دارای بیش از 800 خانوار و 2500نفر جمعیت است. در روستا یک آب بندان برای آبیاری مزارع ایجاد کردیم و دور آن را درختکاری کردیم.
    درآمد 100میلیون تومانی از درختکاری
    شریعت ناصری افزود: در سال 95 حدود 100میلیون تومان از درختکاری درآمد داشتیم که در عرصه عمران و آبادانی روستا هزینه می‌کنیم، اعم از شن‌ریزی، آسفالت و…که با همیاری و همکاری مردم در روستا انجام می‌شود. به گفته وی، در روستای ناصرکیاده حدود 2هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که 1500 هکتار از آنها تسطیح شده است. در این روستا هم حدود 98درصد از مردم سند دریافت کرده اند. رئیس شورای بخش رودبنه ادامه داد: زمانی که مسئولان شهرستانی و استانی همگام با مردم می‌شوند و به روستا سفر می‌کنند، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.
    تقاضای بازنگری طرح هادی
    در ادامه نایب رئیس شورای بخش رودبنه نیز افزود: چند سال گذشته طرح هادی را اجرا کردند اما در بعضی روستاها مدت بازنگری طرح هادی گذشت و از بنیاد مسکن تقاضای بازنگری کردیم. «محمد عمویی» در این باره افزود: رئیس اداره بنیاد مسکن لاهیجان درصدد است تا بازنگری‌ها انجام شود بلکه بعضی از مشکلاتی که در زمینه طرح هادی وجود دارد، رفع شود. وی بیان کرد: در بعضی از روستاهای بخش، سازمان آب و فاضلاب لوله گذاری کرده، اما هنوز آب شهر به روستا نرسیده است.
    خرید ماشین حمل زباله
    نایب رئیس شورای بخش رودبنه اضافه کرد: از مسئولان تقاضا داریم هرچه سریع‌تر آب آشامیدنی را به روستا برسانند تا مشکلات و معضلات مردم درمورد مصرف آب آشامیدنی سالم برطرف شود. عمویی ادامه داد: برای دفن زباله هم اخیرا 2یا 3 ماشین حمل زباله خریداری و تحویل تعاونی دهیاران شده است. امیدواریم در آینده نزدیک زباله‌ها از بخش رودبنه جمع آوری، حمل و به یکی از محل‌های دفن زباله در لاهیجان منتقل شود.

    بامردم – سیدمهدی شفیعی

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.