شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اجرای طرح‌های هادی روستایی همواره یکی از مطالبات جدی مردمی است
    03 دی 1396 - 23:49
    شناسه : 111312
    0

    بخشدار بخش رودبنه شهرستان لاهیجان گفت: در حال حاضر بیش از چندین سال است که از افق ۱۰ ساله تهیه طرح های هادی روستایی بسیاری از روستای لاهیجان گذشته است، اجرای این طرح‌ها همواره یکی از مطالبات جدی مردمی است. سید محمد علوی در رابطه با موضوع تغییر کاربری زمین های روستایی در گفت و […]

    پ
    پ

    محمد علوی بخشدار رودبنه 1 - اجرای طرح‌های هادی روستایی همواره یکی از مطالبات جدی مردمی است - بامردم

    بخشدار بخش رودبنه شهرستان لاهیجان گفت: در حال حاضر بیش از چندین سال است که از افق ۱۰ ساله تهیه طرح های هادی روستایی بسیاری از روستای لاهیجان گذشته است، اجرای این طرح‌ها همواره یکی از مطالبات جدی مردمی است.

    سید محمد علوی در رابطه با موضوع تغییر کاربری زمین های روستایی در گفت و گو با «بامردم» اظهار داشت: یکی از نگرانی هایی که در روستاها وجود دارد، تعدد درخواست های صدور مجوز ساخت و تغییر کاربری اراضی است.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از چندین سال است که از افق ۱۰ ساله تهیه طرح های هادی روستایی بسیاری از روستای لاهیجان گذشته است، افزود: اجرای این طرح‌ها همواره یکی از مطالبات جدی مردمی است،

    بخشدار رودبنه اظهار داشت: یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید بر اساس نیاز امروز جامعه روستاها به سرمایه گذاری های جدید است که منجر به ایجاد شرایط بازگشت جوانان به روستاها به منظور زندگی، راه اندازی کسب و کار و اشتغالزایی می شود.

    علوی خاطرنشان کرد: با افزایش متوسط سن کشاورزان فعال به بیش از ۵۴ سال و کاهش بُعد خانوار در استان گیلان به کمتر از ۳ نفر، ایجاد شرایط بازنگری طرح ها به منظور تسهیل در فرایند صدور مجوزها و موافقت اصولی و پروانه ساختمانی از ضروریات است.

    وی ادامه داد: از طرفی به دلیل تعدد پرونده ها و طولانی شدن فرایند تغییر کاربری و بعضاً تصمیمات سلیقه ای در کمسیون ها بنا به نظر افراد دخیل در تصمیم سازی و عدم اجرایی شدن ضوابط ثابت و مدون در بررسی درخواست‌ها و از آنجایی که سال‌ها از تاریخ قانونی بازنگری طرح ها گذشته است و موجب تشدید ساخت سازهای غیرمجاز و تبعات برخوردهای بعدی در سالیان اخیر شده است، این موضوع ضمن نارضایتی عمومی و تنش‌های اجتماعی دلیلی به شکل گیری رابطه و رانت شده که در کل بدبینی مردم به نظام اداری و مسئولین را فراهم کرده است.

    بخشدار رودبنه تاکید کرد: شایسته است در راستای بازنگری در این شرایط و با هدف تسهیل و تسریع فرایند، بازبینی طرح های هادی و همچنین نظارت بر تکمیل پروژه های عمرانی مرتبط با توسعه روستایی در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط قرار گیرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.