پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41436 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • فیلتر یا فیلتر شکن؟ مساله این است!
    17 دی 1396 - 20:05
    شناسه : 112678
    1

    عزیزانی که استفاده از فیلترشکن را ساختار شکنی فضای مجازی و دری گشوده به روی بی بند و باری می دانید! چگونه نظرات خود را در فضایی که فیلتر است انتشار می دهید؟ این عزیزان خودشان اولین کسی هستند که با استفاده از گوشی های آمریکایی و فیلترشکن، نظرات و اظهارات خود را نقض می […]

    پ
    پ

    فلاح - فیلتر یا فیلتر شکن؟ مساله این است! - بامردم

    عزیزانی که استفاده از فیلترشکن را ساختار شکنی فضای مجازی و دری گشوده به روی بی بند و باری می دانید! چگونه نظرات خود را در فضایی که فیلتر است انتشار می دهید؟ این عزیزان خودشان اولین کسی هستند که با استفاده از گوشی های آمریکایی و فیلترشکن، نظرات و اظهارات خود را نقض می کنند!

    یادداشت «بامردم» | سید محمدرضا فلاح:

    چند روزی است که بازار فیلتر و فیلترشکن ها داغ شده است. شاید خیلی از مردم تاکنون نام فیلترشکن را نشنیده بودند ولی با اتفاقات اخیری که برای فضای مجازی کشور افتاده، اکنون این نام، به نامی آشنا برای همگان تبدیل شده به طوری که به منوی تلفن های همراه، حداقل یک آیکون جدید به نام فیلتر شکن اضافه شده است!
    در این چند روز، بسیاری از کارشناسان و غیر کارشناسان، با بیان نظرات خود، به معایب و محاسن فیلتر و فیلترشکن پرداختند و نظرات خود را در جای جای فضای مجازی، به خصوص شبکه ها و رسانه های اجتماعی که از سال ها قبل نیز فیلتر بوده است، به اشتراک گذاشتند.
    به نوعی که اکنون می توان گفت، صحبت کردن در مورد فیلتر و فیلتر شکن و انتشار این صحبت ها، جزو علائم جدید باسوادی و باکلاسی می باشد!
    اگر هم اکنون فکر کردید که قرار است ما نیز به جرگه ی باکلاسان بپیوندیم، اشتباه می کنید!
    اینکه فیلتر و فیلتر شکن خوب است یا بد، مساله ای است که نیاز به واکاوی تخصصی توسط کارشناسان مربوط به خود را دارد و نمی توان به راحتی در مورد آن نظر داد. پس ما هم از نظرات کارشناسان مربوط به این حوزه استفاده می نماییم و خود، نظری نمی دهیم.
    اما روی دیگر سخن امروز، با عزیزانی است همواره مخالف استفاده از فیلترشکن و دیگر فرآورده های جانبی آن بوده اند!
    اینکه نظرات این عزیزان درست است یا اشتباه، به عهده ی خواننده ی مطالب آنان است و ما هم نظری نمی دهیم ولی صحبت اینجاست که ای عزیزانی که استفاده از فیلترشکن را ساختار شکنی فضای مجازی و دری گشوده به روی بی بند و باری می دانید! چگونه نظرات خود را در فضایی که فیلتر است انتشار می دهید؟
    یعنی از فیلترشکن استفاده نمی کنید؟ یا شاید آن که بر حسب اتفاق، تلفن همراه شما ضدفیلتر است! راستی، اصلا چه اصراری دارید که در فضای فیلتر شده، دست به انتشار مطالب خود بزنید؟ آیا در فضای غیر فیلتر نمی توانید نظرات خود را بیان کنید؟
    این ماجرا به اینجا ختم نمی شود و بعضا دیده می شود که این عزیزان در حالی که گاهی شعار حمایت از کالای ایرانی سر می دهند با گوشی های آیفون ساخت آمریکای خود، این مطلب را به گوش همگان می رسانند! دقت کنید، گوشی های چینی، کره ای و تایوانی نه! گوشی های ساخت آمریکا!
    شاید بیان نظرات آنها با این گوشی های تلفن همراه، جذاب تر و تاثیرگذار تر باشد! شاید این گوشی ها واقعا فیلتر را دور می زنند و‌ نیازی به فیلتر شکن ندارند!
    این عزیزان خودشان اولین کسی هستند که با استفاده از گوشی های آمریکایی و فیلترشکن، نظرات و اظهارات خود را نقض می کنند!
    نمیدانیم! ولی این را می دانیم که اگر حرفی را می زنید پای آن بایستید تا دیگران نیز از ثابت قدم بودن شما تاثیر بگیرند و اگر این کار را نکنید، تاثیر عکس خواهد گذاشت.


    پایگاه خبری تحلیلی با مردم : انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.