×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

جلسه توجیهی بوم گردی بندر آستارا - دهیاران اجرای طرح های بوم گردی را با جدیت پیگیری کنند - آستارا

فرماندار آستارا گفت: دهیاران و دستگاه های متولی به منظور توسعه گردشگری در این شهرستان، اجرای طرح های بوم گردی در روستاها را با جدیت پیگیری کنند.

یونس رنجکش روز سه شنبه در جلسه توجیه طرح های بوم گردی آستارا با دهیاران و تعدادی از رئیسان دستگاه های اجرایی در فرمانداری این شهرستان افزود: پس از ساخت خانه های بوم گردی باید زنجیره خدمات گردشگری در روستاهای آستارا تکمیل شود تا زمینه ماندگاری گردشگران را فراهم کند.
وی اضافه کرد: دهیاران ۳۱ روستای تعیین شده در شهرستان آستارا باید بعد از ارائه طرح های بوم گردی خود، به دریافت تسهیلات ساخت خانه های بوم گردی اقدام کنند و در اجرای طرح ها نباید به محیط زیست آسیب وارد شود.
فرماندار آستارا اظهار کرد: در هر کدام از روستاهای دارای دهیاری آستارا در نهایت، می توان پنج واحد خانه بوم گردی ساخت و دولت برای ساخت هر خانه بوم گردی تا یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت ارائه می دهد.
رنجکش خواستار همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آستارا در اجرای طرح های بوم گردی شد و بیان کرد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز متناسب با ظرفیت های روستاها، برای حمایت از طرح ها برنامه ارائه دهد.
هومان بصیر مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آستارا نیز در این جلسه گفت: اراضی محدوده طرح های هادی برای ساخت خانه های بوم گردی در اولویت است و در مرحله نخست، ۵۳ واحد روستایی با برخورداری از قابلیت های تبدیل به خانه های بوم گردی شناسایی شده و با اجرای آن علاوه بر اشتغالزایی، زیرساخت های گردشگری تقویت خواهد شد.
آستارا با ۶۲ روستا و ۲ بخش مرکزی و لوندویل در غرب استان گیلان قرار دارد و جزو ۲۰ شهر گردشگر پذیر ایران است.

** تاکید فرماندار آستارا بر لایروبی رودخانه ها و آب بندان های این شهرستان
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا یونس رنجکش فرماندار آستارا در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان گفت: احیای آب بندان ها و لایروبی رودخانه ها برای تامین آب کشاورزی لازم است و جهاد کشاورزی با همکاری شرکت آب منطقه ای به آن اقدام کند.
وی افزود: شرکت توزیع فرآورده های نفتی نیز سهمیه سوخت ادوات کشاورزی را در اختیار کشاورزان متقاضی قرار دهد.
وی اضافه کرد: تعدادی از چاه های نیمه عمیق کشاورزی فاقد پروانه است و کشاورزان به منظور بهره مندی از تسهیلات و حمایت های دولت در حوزه کشاورزی، باید پروانه بهره برداری از چاه دریافت کنند.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.