×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

آنفولانزای‌فوق حاد پرندگان - امحای ۱۷ میلیون مرغ آلوده مبتلا به آنفولانزای‌فوق حاد پرندگان در کشور -

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: از ابتدای امسال ۱۷ میلیون قطعه مرغ مبتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در ۱۵ استان کشور امحا شده است.

به گزارش «بامردم»،علیرضا رفیعی‌پور گفت: بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان متاسفانه از سال ۹۵ در کشور گسترده شده و در سال ۹۶ هم ادامه یافته به طوری که ۱۷ میلیون مرغ آلوده بعد از تشخیص قطعی بیماری در ۱۵ استان کشور معدوم شده اند .

رفیعی‌پور افزود: در کشور بیش از ۲۴ هزار واحد مرغداری مشغول فعالیت هستند که بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در ۱۵ استان کشور شناسایی و ۳۵۰ کانون مبتلا به این بیماری تشخیص و نسبت به معدوم سازی مرغ‌های آن اقدام شده است .

وی از استان خراسان رضوی به عنوان استانی حساس و پیشرفته در صنعت مرغداری یاد کرد و تصریح کرد : هیچگونه گزارشی از تشخیص و شناسایی این بیماری در خراسان رضوی تا به حال گزارش نشده است و این استان یکی از پاکترین استانهای کشور در زمینه این بیماری است .

به گفته وی تاکنون ۳۰ میلیارد تومان از اسناد خزانه اسلامی به این امر تخصیص داده شده و به مرغداری‌هایی که پرونده های آنها تکمیل شده پرداخت شده است .

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه خبر داد و گفت : صندوق بیمه کشاورزی هم بیش از ۳۰ میلیارد تومان به خسارت دیدگان این حوزه پرداخت کرده است .

ایلنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.