×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی صدیق - نباید تک بعدی فکر کرد | رهبری درباره هاشمی گفتند که از مؤثرترین چهره‌های نظام بودند - امام جمعه لاهیجان

امام جمعه لاهیجان گفت: در سال ۸۸ و فتنه آن سال شعار مردم که شعار مرگ بر کی و چه سر دادند و خواص بی‌بصیرت نیز برخی سکوت می‌کردند، مقام معظم رهبری درباره هاشمی گفتند که از مؤثرترین چهره‌های نظام بودند و تا مرز شهادت پیش رفتند.

حجت‌الاسلام مهدی صدیق در خطبه‌ این هفته نماز جمعه شهرستان لاهیجان از ازدواج به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات اصلی جوانان یاد کرد و گفت: موضوع ازدواج و مشکلات اقتصادی جوان‌ها که مخارج ازدواج کمرشکن است و چشم هم‌چشمی‌ها معضل امروز جامعه است.

وی تصریح کرد: قرآن خواندن خوب است اما فقط برای خواندن بر سر مزار اموات نیست، بیشتر دل مرده و فکر مرده به خواندن قرآن نیازمند است.

امام جمعه لاهیجان تاکید کرد: نباید تک بعدی فکر کرد، عده ای فقط به فکر دنیا هستند و از آخرت غافل هستند، عده ای هم برعکس همش جمکران هستند و یا در حال دعا کردن، بدون توجه به این که بچه پول می خواهد، همسر زندگی و وسیله زندگی می خواهد فقط به فکر آخرت هستند، اسلام با هردو این گروه مخالف است.

وی افزود: اگر کسی فقط به دنیا یا فقط به آخرت توجه کند اسلام با آن مخالف است، اسلام می گوید هر دو هم معاد و هم معاش باید باشد.

خطیب جمعه لاهیجان تصریح کرد: بزرگان ما گفتنه اند اگر انسانی بخواهد هم دنیا و هم آخرت را داشته باشد باید با ۵ چیز در تعامل باشد، تعامل با خود، تعامل با هم نوع ها، تعامل با نظام و حکومت اسلامی، تعامل با حیوانات و آخری تعامل با محیط زیست.

حجت‌الاسلام صدیق با بیان اینکه هرکسی باید بر اساس تخصص در سر جای خودش باشد، اظهار داشت یکی از بدبختی‌های جامعه ما این است که هرکسی در جای خود قرار نگرفته‌، اگر کسی در جای خود قرار نگیرد ظلم است و به‌نظام ضربه وارد می‌آید.

وی افزود: مثلا نمی شود بنده را به عنوان ریاست فلان اداره بگذارند یا مثلا اگر آقای جانبازی بلد نباشد که البته بلد است و بیاید فرمانداری کند به خدا این ظلم است، نباید بگوییم که چند ماه بماند و ببینیم کارش چگونه است و تغییرش می دهیم، به خدا در همین چند ماه به صدها هزار نفر ضربه وارد می شود، کسی که می خواهد رانندگی کند باید رانندگی بلد باشد.

امام‌جمعه لاهیجان با بیان اینکه من صدیق که پیش شما هستم دکتری دارم ولی چه به دردم می‌خورد، پوشیدن لباس روحانیت برای من ارزشمند و افتخار من است، تصریح کرد: جوانی که لیسانس گرفته‌ای چرا ابزار کشاورزی دست گرفتن برای تو کسر شأن است؟

وی با اشاره به قیام ۱۹ دی مردم قم اظهار کرد: حادثه ۱۹ دی یکی از حوادث غمبار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود، طلاب و مردم قم شهید شدند و چهلم آنان ادامه یافت تا که جمهوری اسلامی ایران به پیروزی دست‌یافت.

خطیب جمعه لاهیجان با اشاره به سالروز رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: بنده از خصوصیات آقای هاشمی هیچ نمی گویم و مطالبی را می گویم که قضاوت را به مردم مخصوصا به جوانان می سپارم، بروید و سخنان مقام معظم رهبری را گوش دهید در این مورد، ایشان رهبر، فرمانده، خط شکن، جهت ده و راهگشا هستند و باید تابع ایشان باشیم.

وی افزود: در سال ۸۸ و فتنه آن سال شعار مردم که شعار مرگ بر کی و چه سر دادند و خواص بی‌بصیرت نیز برخی سکوت می‌کردند، مقام معظم رهبری درباره هاشمی گفتند که از مؤثرترین چهره‌های نظام بودند و تا مرز شهادت پیش رفتند.

امام‌جمعه لاهیجان با اشاره به اینکه چرا بعضی عبارات را عوض توجیه و تغییر می‌دهید، این‌ها کلام رهبر است، گفت: هرچه فحش دادند بس است، بعد از مرگ، پیامبر فرمود مردگان خود را به نیکی یاد کنید، بس است.

وی به دخالت‌های رئیس‌جمهور آمریکا در امور کشورهای مختلف و شکست طرح ترامپ در شورای امنیت در محکومیت ایران اشاره کرد و افزود: چند روزی اعتراضات داخلی در کشور بود که اغتشاش‌گرانی چهار تا شیشه شکستند و مردم ایران چند روز بعد آن‌ها را در سطل زباله ریختند.

امام‌جمعه لاهیجان افزود: حکومت و نظام اسلامی است و تابع قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام هستیم ولی عملی درخور شأن نداریم و این خوب نیست.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.