×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

حوادث 1 - معمای مرگ آتشین معلم جوان در خانه اش - مرگ

معلم جوان در یک ماجرای یک آتش سوزی عمدی به کام مرگ فرو رفت و با توجه به شناسایی نشدن عامل این آتش افروزی مرگبار، پدر وی درخواست دریافت دیه از بیت المال را مطرح کرد.

به گزارش گروه جنایی رکنا، شامگاه چهاردهم آذر ماه سال ۹۱ به آتش نشانی خبر رسید طبقه همکف یک ساختمان مسکونی در خیابان بهار جنوبی آتش گرفته است. مأموران آتش‌نشانی به محل رفتند و به مهار شعله ها پرداختند .با مهار شعله های سرکش مأموران در اتاق خواب با پیکر سوخته یک مرد جوان به نام میثم روبه‌رو شدند. جنازه به پزشکی قانونی منتقل شد و کارشناسان آتش‌نشانی به بررسی پرداختند .
در این میان صاحب خانه ای که میثم در آن مستاجر بود به مأموران گفت : ساعت ۱۰ شب بود که یکی از همسایه ها به نام مسعود که در زیرزمین ساختمان صاحب یک باشگاه بدنسازی است با من تماس گرفت و گفت واحد آپارتمانی ام آتش گرفته است. من بلافاصله خودم را به آنجا رساندم و با مأموران آتش‌نشانی که در حال مهار شعله ها بودند روبه‌رو شدم.من حتی سعی داشتم وارد ساختمان شوم اما ماموران به من اجازه نداند. آنها پس از مهار آتش با جنازه مستاجرم که معلم بود و به تنهایی در این واحد زندگی می‌کرد روبرو شدند.
این مرد ادامه داد: من از مرگ مستاجرم در جریان آتش سوزی شوکه بودم تا اینکه یک بار همراه هیات سه نفره آتش نشانان که برای بررسی علت آتش سوزی به به آپارتمانم رفتم. آنجا بود که متوجه شدم ساعت رومیزی استیل که از قبل آن را دریکی از اتاق ها گذاشته بودم ناپدید شده است .دسته کلید خانه هم در جای خودش قرار نداشت. آنجا بود که فهمیدم شعله های آتش نمی‌توانسته باعث از بین رفتن ساعت استیل و دسته های کلید آهنی شود. من به اینکه آتش سوزی عمدی رخ داده و به آپارتمانم دستبرد زده شده مشکوک هستم.

به دنبال اظهارات مرد صاحب خانه ،پلیس به بررسی دوربین های مداربسته ساختمان پرداخت و دریافت دقایقی قبل از وقوع آتش سوزی یک مرد نقاب دار که کلاه و دستکش در دست داشت وارد ساختمان شد و دقایقی بعد در حالی که دو جعبه را در دست داشت خانه را ترک کرد .در بررسی ها همچنین روشن شد در زمان وقوع آتش سوزی فقط یکی از همسایه ها به نام مسعود در ساختمان حضور داشته است. به این ترتیب مسعود تحت بازجویی قرار گرفت اما ادعا کرد از رفت و آمد مشکوک به ساختمان بی‌خبر بوده است .
پزشکی قانونی علت مرگ معلم جوان را دود زدگی و خفگی اعلام کرد اما روشن نشد وی قبل از آتش سوزی به قتل Murder رسیده یا در اثر آتش سوزی جان سپرده است که در این مرحله پدرش خواستار رسیدگی به پرونده شد .
با گذشت شش سال از این ماجرا وقتی تحقیقات پلیس Police برای ردیابی عاملان آتش‌سوزی و رفت و آمد مشکوک به آپارتمان Apartment به نتیجه نرسید پدر میثم درخواست دریافت دیه از صندوق بیت المال را مطرح کرد.
وی از قضات دادگاه کیفری یک استان تهران خواست تا دیه فرزندش از صندوق بیت المال به او پرداخت شود .
بنا به این گزارش، قرار است قضات دادگاه به زودی درباره درخواست این مرد اظهار نظر کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.