پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41355 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • به‌دنبال معرفی محصولات جانبی در زمینه‌های دارویی، بهداشتی و غذایی از چای هستیم
    24 دی 1396 - 0:24
    شناسه : 113547
    0

    رئیس پژوهشکده چای کشور گفت: به‌دنبال افزایش ارزش افزوده از چای با تولید و معرفی محصولات جدید و جانبی در زمینه‌های دارویی، بهداشتی و غذایی هستیم. به گزارش ایرنا، رضا آزادی در جلسه تبیین فرصت‌های سرمایه گذاری در صنعت چای کشور در رشت، با تاکید بر ضرورت تنوع در فرآورده‌های چای افزود: ۱۷ نوع محصول […]

    پ
    پ

    دکتر رضا آزادی رییس پژوهشکده چای - به‌دنبال معرفی محصولات جانبی در زمینه‌های دارویی، بهداشتی و غذایی از چای هستیم - پژوهشکده چای

    رئیس پژوهشکده چای کشور گفت: به‌دنبال افزایش ارزش افزوده از چای با تولید و معرفی محصولات جدید و جانبی در زمینه‌های دارویی، بهداشتی و غذایی هستیم.

    به گزارش ایرنا، رضا آزادی در جلسه تبیین فرصت‌های سرمایه گذاری در صنعت چای کشور در رشت، با تاکید بر ضرورت تنوع در فرآورده‌های چای افزود: ۱۷ نوع محصول را از چای به عنوان نوشابه داریم.
    وی ادامه داد: تولید صنعتی فرآورده‌های جانبی چای از قبیل روغن چای، رنگ خوراکی، تولید صنعتی انبوه غذا‌ها و نوشیدنی‌های فرا سودمند برپایه عصاره چای از قبیل کلوچه و انواع نوشابه‌ها و تولید مواد بهداشتی، آرایشی و دارویی از چای بویژه چای سبز از اقدامات در حال انجام این پژوهشکده است.
    به گفته آزادی، دستیابی به ارقام چای پر محصول و با کیفیت، بهینه‌سازی فرآوری تولید چای، دستیابی به روش‌های نوین فرآوری و افزایش ارزش افزوده چای از برنامه‌های این پژوهشکده است.
    وی بیان داشت: هفت دستاورد تحقیقاتی شامل معرفی چهار کلون امیدبخش و جدید چای، استحصال روغن خوراکی بذر چای به روش پرس سرد، تولید رنگ خوراکی از ضایعات چای، تکنیک پیوند خزانه‌ای چا، تهیه و تولید کلوچه فراسودمند چای، بهترین ترتیب جداسازی متوالی ترکیبات مهم پسماند چای و مصرف بهینه انرژی در کارخانه چایسازی این پژوهشکده که قابلیت تجاری شدن را دارند، از دستاورد‌ها مهم این پژوهشکده است.
    آزادی با اشاره به مصرف سالانه حدود ۱۱۰ هزار تن چای در کشور گفت: فقط ۲۵ تا ۳۰ هزار تن چای در داخل تولید می‌شود و برای تامین مابقی مصرف، نیازمند واردات این محصول هستیم.
    وی تنوع چای را حائز اهمیت دانست و گفت: باید بتوانیم چای ایرانی را به عنوان محصول ارگانیک به دنیا معرفی کرده و بازار اروپا را بدست بگیریم از این رو، تنوع در محصول چای می‌تواند به این امر کمک بسزایی کند.
    آزادی از برگزاری همایش ملی چای و دمنوش‌های گیاهی خبر داد و گفت: این همایش ۱۱ و ۱۲ بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.
    استان‌های گیلان و مازندران بین ۲۵ تا ۲۸ هزار هکتار باغ چای دارند که ۹۰ درصد این باغ‌ها در استان گیلان واقع است.
    برداشت برگ سبز چای از باغ‌های شمال کشور در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه صورت می‌گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می‌شود.
    جلسه فرصت‌های سرمایه گذاری در گیلان به صورت هفتگی در مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان در رشت برگزار می‌شود.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.