×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

مهدوی فرماندار تالش - روش‌های دفن زباله جوابگوی استان‌های شمالی کشور نیست - استان شمالی

فرماندار تالش با بیان اینکه مدیریت پسماند سه استان شمالی حیاتی است، تصریح کرد: روش هایی که در حال حاضر برای دفن زباله انجام می شود به دلیل ساختار سکونتگاهی، تراکم جمعیت، کمبود زمین مناسب و گران بودن آن جوابگوی استان های شمالی کشور نیست.

سید عیسی مهدوی، فرماندار تالش در همایش مدیریت پسماند این شهرستان که با حضور دهیاران، اعضای شورهای روستا و شهر و مسئولین در محل سالن معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: پسماند یکی از بحث های بسیار مهم جامعه است.

وی افزود: مدیریت پسماند و تفکیک زباله یکی از چالش های بزرگ جامعه بشری است.

فرماندار تالش با بیان اینکه مدیریت پسماند سه استان شمالی حیاتی است، تصریح کرد: روش هایی که در حال حاضر برای دفن زباله انجام می شود به دلیل ساختار سکونتگاهی، تراکم جمعیت، کمبود زمین مناسب و گران بودن آن جوابگوی استان های شمالی کشور نیست.

مهدوی با اشاره به اینکه روش های دفن زباله به روش کنونی در جوامع بشری منسوخ و کم کم در حال از بین رفتن است، گفت : جوامع بشری به روش های مدرن و نو در مدیریت پسماند و دفن زباله روی آورده اند.

وی با بیان اینکه اینکه حجم بسیار بالایی از پسماندها را پسماندهای عمومی و خانگی تشکیل می‌دهند، افزود: تخلیط این پسماندها با پسماندهای عفونی از قدرت تهدید پذیری بالایی برخوردار می شوند.

مهدوی با اشاره به اینکه استان های شمالی و استان گیلان در رابطه با مدیریت پسماندها با چالش های اساسی و بزرگی مواجه و روبرو است، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در این بحث ورود کرده و تاکید دارند هر چه سریعتر این مشکل با حمایت دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی برطرف شود.

عالی ترین نماینده دولت در تالش به ابلاغ قانون بودجه شهرداری ها در روزهای گذشته اشاره کرد و افزود: در قانون بودجه شهرداری ها روی مدیریت پسماند و استفاده از ظرفیت های بخش های خصوصی و سرمایه گذاری تاکید کرده اند که این نشان دهنده اهمیت و جایگاه این موضوع است.

وی ادامه داد: دنیا به دنبال این است تا پسماند را به سوخت تبدیل کرده و آن را جایگزین نفت کند.

فرماندار تالش اضافه کرد: در فرمانداری تالش به روی مراجعه کنندگان باز است و هر کس در مورد ایجاد کارخانه کمپوست در این شهرستان سوال دارد می تواند با سرمایه گذار این طرح در میان بگذارد.

وی با بیان اینکه حل مشکل پسماند در قانون برنامه پیش بینی شده است، اظهارکرد : ایجاد کارخانه کمپوست در بخش کرگانرود تالش، شهرستان های غرب گیلان را از شر و خطر زباله نجات می دهد.

مهدوی گفت: ساحل، زندگی مردم و مخزن دریای خزر بواسطه زباله ها در معرض خطر بوده و افراد صاحب تریبون از طرح مذکور حمایت کنند.

وی با بیان اینکه زمین احداث کارخانه کمپوست در بخش کرگانرودتالش سال ۸۲ به شهرداری تالش واگذار شده است، تصریح کرد: برخی از منتخبین مردم و بزرگواران پشت تریبون رفته و به جای حمایت از ایجاد کارخانه کمپوست چوب لای چرخ این طرح گذاشته اند.

مهدوی با بیان اینکه شیوه‌های منسوخ دفن پسماند امنیت زندگی و اقتصادی مردم را به خطر انداخته است، اظهارکرد: دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی و پایگاه‌های مقاومت بسیج در توجیه مردم جهت احداث و راه اندازی کارخانه کمپوست در بخش کرگانرود تالش ورود کرده و منافع این طرح را برای مردم تبیین کنند.

وی با اشاره به اینکه ارزش زمین‌های مجاور کارخانه کمپوست در تالش چندین برابر شده و به‌لحاظ اقتصادی رشد می‌کند، ادامه داد: یک‌عده از دوستان در قبال یک کار اساسی که زندگی حداقل ۵۰۰ هزار نفر را نجات می‌دهد علم مخالفت سر داده‌اند.

فرماندار تالش با بیان اینکه ایجاد کارخانه کمپوست در بخش کرگانرود تالش اگر کوچک‌ترین آلودگی زیست‌محیطی داشته باشد محیط‌زیست اجازه ایجاد چنین کارخانه‌ای را نمی‌داد، افزود: محیط ‌زیست هنوز هم روی خیلی از کارخانه‌های کمپوست سطح استان حرف دارد ولی روی اجرای این طرح رضایت داده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.