×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

IMG 7984 768x512 - قصد داریم هر سال یک یا ۲ نفر از دهیاران جوان را به عنوان بخشدار منصوب کنیم -

استاندار گیلان در نشست با اعضاء شورای عالی استان گفت: قصد داریم هر سال یک یا ۲ نفر از دهیاران جوان و موفق را ارتقاء داده و به عنوان بخشدار منصوب کنیم.

به گزارش «بامردم»، دکتر مصطفی سالاری در این نشست که شامگاه چهارشنبه در محل سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد، شورای اسلامی شهر و روستا را یک ظرفیت ارزشمند قلمداد کرد که پیوند خوبی با مردم برقرار کرده است و اظهار داشت: شورا یک نهاد مردمی است که می تواند در همه مسائل پیگیر و یاری‌رسان باشد؛ البته این پیگیری فقط محدود به مسائل عمرانی نیست بلکه نهاد شورا می‌تواند با استفاده از پیوند خود با مردم و شناخت ظرفیت‌های موجود، جهت رفع مشکلات معیشتی و اشتغال مردم گام‌های مؤثری بردارد.

*همه با هم در سایه تلاش دسته جمعی و عزمی جدی برای توسعه همه جانبه استان پیش رویم*

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای ظرفیتی به مراتب بالاتر نسبت به سایر استان‌های کشور است، گفت: متأسفانه از این ظرفیت عظیم که در شهرها و روستاهای استان وجود دارد تاکنون آنطور که شایسته است بهره برده نشده است و لازم است همه با هم در سایه تلاش دسته جمعی و عزمی جدی برای توسعه همه جانبه استان پیش رویم.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه برای حل مشکلات شهر و روستا بایستی اولویت‌بندی درستی از مسائل و مشکلات داشته باشیم، تصریح کرد: جز با تعامل و همکاری امکان رفع آنها مسیر نخواهد بود.

دکتر سالاری موقعیت جغرافیایی- مکانی گیلان و موهبت‌های الهی و خدادادی آن را ظرفیتی بی‌نظیر دانست و گفت: این شرایط علی القاعده بایستی برای مردم درآمدزایی ایجاد کند و تحقق این مهم همراهی همه مردم و مسئولان را می‌طلبد.

وی با اشاره به گردشگری و کشاورزی به عنوان ۲ ظرفیت مهم برای توسعه اشتغال، اظهار داشت: امور استان را به سه بخش تقسیم کرده‌ایم که بخش اول آن گرفتاری‌ها و مشکلات موجود نظیر پسماند است؛ دسته دوم ظرفیت‌های استان نظیر گردشگری، کشاورزی و دریا است و بخش سوم نیز که تسهیل‌گر و کمک کننده برای بخش های پیشین است، زیر ساخت‌های استان نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی و مواردی همچون آب و برق است که بدین منظور ۴۸ کمیته نیاز سنجی شده است و همه موارد به طور دقیق و کارشناسی و با حضور خود مردم، مسئولان، صاحب‌نظران، دانشگاهیان و صاحبان مشاغل مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

*حدوداً ۱۰ میلیون جمعیت در همسایگی گیلان قرار دارد*

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه حدوداً ۱۰ میلیون جمعیت در همسایگی گیلان قرار دارد، گفت: باید این جمعیت به ‌گونه ای هدایت و ساماندهی شود که ضمن ورود به استان و بهره‌مندی از ظرفیت‌های گردشگری منطقه، عایدات معیشتی مطلوبی برای مردم داشته باشند.

*مدیریت شبکه‌ای صنعت گردشگری، یکی از راه‌کارهای عملیاتی برای تحقق رونق گردشگری*

دکتر سالاری مدیریت شبکه‌ای صنعت گردشگری را یکی از راه‌کارهای عملیاتی برای تحقق رونق گردشگری دانست و گفت: فرودگاه، راه آهن و منطقه آزاد انزلی بخشی از اجزای این شبکه هستند که می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند.

*بوم گردی روستایی، یکی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری*

وی بوم گردی روستایی را یکی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری استان عنوان کرد و ادامه داد: اعطاء تسهیلات کم بهره به روستائیان برای راه‌اندازی واحدهای بوم‌گردی، احداث شناگاه‌های متعدد، آلاچیق‌ها و غرفه‌های خدماتی در طول نوار ساحلی و تحویل آنها به دهیاری‌ها و متولیان بومی از جمله اقداماتی است که می‌تواند علاوه بر جذب گردشگر و تأمین رفاه آنها، رونق اقتصادی را برای مردم به همراه داشته باشد.

*پسماند، یکی دیگر از اولویت‌های استان*

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش از پسماند به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های استان نام برد و گفت: در این خصوص باتوجه به لایحه بودجه سال ۹۷ خوشبین هستیم با بهره‌گیری از ظرفیت ملی بتوانیم اتفاقات خوبی در استان رقم بزنیم. دکتر سالاری ادامه داد: سه زباله سوز برای سه نقطه استان پیش‌بینی کردیم و دستورات لازم برای تهیه و تدوین اسناد مناقصه هر سه زباله‌سوز نیز صادر شده و در حال انجام‌گیری است.

*استفاده از ظرفیت جوانان* *قصد داریم هر سال یک یا ۲ نفر از دهیاران جوان و موفق را ارتقاء داده و به عنوان بخشدار منصوب کنیم*

وی استفاده از ظرفیت جوانان را یکی دیگر از شاخصه‌های دولت برشمرد و گفت: قصد داریم هر سال یک یا ۲ نفر از دهیاران جوان و موفق را ارتقاء داده و به عنوان بخشدار منصوب کنیم؛ از این طریق می‌توان انگیزه کار در بین سایر دهیاران را افزایش داد و زمینه تحقق اشتغال پایدار آنها را فراهم کرد.

*نباید شرایط را به قدری سخت بگیریم که از هدف جا بمانیم*

نماینده عالی دولت در استان به تالاب‌های زیبا و پرظرفیت انزلی، عینک و استیل اشاره کرد و با بیان اینکه باید با حفظ و حراست از این ظرفیت‌های مهم گردشگری، شرایط را برای بهره‌مندی مردم از آن فراهم کرد، اظهار داشت: نباید شرایط را به قدری سخت بگیریم که از هدف جا بمانیم؛ می‌توانیم ضمن حفظ و حراست از منابع طبیعی و خدادادی که امری ضروری است، فضای خدماتی- گردشگری مطلوبی در تالاب‌ها تعبیه کنیم که پیوند خوبی با زندگی و معیشت مردم برقرار شود.

دکتر مصطفی سالاری به ابریشم نیز اشاره کرد و گفت: به جهت اهمیت این صنعت قدیمی در استان، کمیته‌ای تشکیل داده ایم و راه‌کارهای مختلف را برای برطرف کردن مشکلات در نظر گرفته‌ایم که امید داریم مؤثر واقع شود.

*روحیه مطالبه‌گری داشته باشید و نگذارید سرمایه‌گذار فراری شود*

وی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه کاری نکنیم سرمایه گذار فراری شود، تصریح کرد: روحیه مطالبه‌گری داشته باشید و نگذارید سرمایه‌گذار فراری شود.

استاندار گیلان با اشاره به برخی مشکلات استان که در جلسه مطرح شد، اظهار کرد: به مشکلات واقف هستم و انشاءا… با کمک همه شما برای حل آنها گام‌های مؤثر و عملیاتی خواهیم برداشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.