چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41347 تعداد نوشته های امروز : 16 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • میراث مکتوب در کنج بایگانی اداره های گیلان
    05 بهمن 1396 - 17:31
    شناسه : 115491
    0

    مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان بیان کرد: متاسفانه بسیاری از سازمان ها هنوز بصورت سنتی در حال آرشیو اسناد خود هستند و این درحالیست که بسیاری از این اسناد میراث مکتوبیست که در کنج بایگانی اداره های استان آرشیو می شوند. ژاله حساس خواه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار […]

    پ
    پ

    ژاله حساس خواه - میراث مکتوب در کنج بایگانی اداره های گیلان - ژاله حساس خواه

    مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان بیان کرد: متاسفانه بسیاری از سازمان ها هنوز بصورت سنتی در حال آرشیو اسناد خود هستند و این درحالیست که بسیاری از این اسناد میراث مکتوبیست که در کنج بایگانی اداره های استان آرشیو می شوند.

    ژاله حساس خواه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سازمان همکاری امین در کنار ارگان ها و اداره های دولتی استان است و با همکاری همه مسئولان خواهیم توانست علاوه بر آزادسازی فضای اداری، بسیاری از میراث مکتوب را از این بایگانی ها شناسایی و برای غنی سازی آرشیو ملی گیلان که نماد هویت ملی استان است به این گنجینه ارزشمند انتقال دهیم.
    وی با اشاره به نقش بایگانی و نگهداری اسناد بعنوان مدارک حائز اهمیت در سازمان های دولتی به نداشتن آگاهی بسیاری از مسئولان به روش های نوین آرشیو ، افزود : کماکان بسیاری از سازمان ها بصورت سنتی در حال آرشیو اسناد خود هستند؛ شناخت روش های مدرن بایگانی اسناد علاوه بر ایجاد آرشیوی مدون و با برنامه باعث تسهیل در روند فعالیت فعالان حوزه آرشیو می شود.
    وی اظهار کرد: مدیران اداره ها و سازمان ها آگاه باشند ،روش های مدرن بایگانی قابلیت دسترسی به اسناد را در کوتاهترین زمان برای درخواست کنندگان ایجاد می کند.
    حساس خواه برگزاری نخستین دوره کارگاه آموزشی آشنایی با اصول نوین بایگانی اسناد آرشیوی و امحائی ویژه مسئولان بایگانی اداره ها و سازمانهای دولتی استان را از اقدامات سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان در راستای آموزش مدرن بایگانی اسناد عنوان کرد.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.