×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

امیررضا علیزاده - سفیران انرژی ، سفیران ایران - امیررضا علیزاده

یادداشت «بامردم» | امیررضا علیزاده:

از سال ۹۵ طرحی به عنوان سفیران انرژی در گیلان کلید خورد که به صورت آزمایشی در لاهیجان و سیاهکل برگزار و به دلیل استقبال خوب اجرای آن در کل استان اجباری شد.
طرح سفیران انرژی چیست و دلیل اجرای آن چیست؟ همه می دانیم سوخت های فسیلی روزی به اتمام میرسند و این نعمت خداوند را با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری و نام گذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی کاهش در مصارف انرژی نوعی اقتصاد مقاومتی به حساب می آید.
کاهش مصارف حتی به مقدار کم میتواند کمک بزرگی به چرخه مصارف سوخت رساند به عنوان مثال اگر همه ما با کم کردن بخاری یا پکیج به مقداری که دمای خانه یک درجه کاهش یابد میتوانیم ۶ درصد در مصرف گاز صرفه جویی داشته باشیم امیدوارم همه ما بتوانیم از این نعمت های پر برکات خداوند حداکثر استفاده را داشته باشیم و از اصراف کردن آن پرهیز کنیم.
دلیل اصلی اجرایی کردن طرح سفیران انرژی ، فرهنگ سازی در بین اقشار مختلف جامعه از جمله نوجوان و کودکان است زیرا این گروه سنی را به سطحی برسانند در مصرف سوخت کوچک ترین اصرافی و مصرف ناخالصی وجود نداشته باشد امیدوار است این سفیران وظیفه خود را به درستی انجام دهند و بتوانند نسل بعدی را نسلی با آموزش های کامل در مورد زمین پاک تربیت و تحویل جامعه بدهند.
این کار هرچه قدر کوچک اما کمکی بزرگ به کشور و زمین پاک محسوب می گردد.
وظیفه اصلی کسانی که توسط سفیران انرژی آموزش میبیند انتقال راهکار ها و روش های مصرف بهینه و ترویج آن در میان گروه هم سالان خود میباشد. با توجه به جوابگویی این روش فرد خود و دوستان خود را مکلف به مصرف درست می نماید و این کار زمینه و بستر درست فرهنگ سازی در رابطه با پیشگیری از هدر رفتن منابع انرژی را ایجاد میکند.
امیدوار است با توجه به مصرف بالا انرژی در ایران این طرح با موفقیت به اتمام برسد.


پایگاه خبری تحلیلی با مردم : انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.