×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

موبایل سیم کارت12 - دو برابر جمعیت ایران سیم‌کارت واگذار شده داریم! - ارتباطات

آمار و ارقام مرتبط با توسعه فناوری‌های ارتباطاتی به عنوان یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های توسعه در عصر اقتصاد دیجیتالی در فهم جایگاه و وضعیت کشورمان در این حوزه می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

به گزارش ایسنا، تأثیر ICT بر توسعه اقتصادی امری انکارناپذیر است؛ استفاده از فناوری اطلاعات می‌تواند علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بهره‌وری و ارتقای کیفیت محصولات و خدمات، فضای رشد تقاضا در جامعه را هم فراهم کند. کشورهای توسعه‌یافته از این فناوری جهت افزایش کارایی نیروی کار، نوآوری در روش‌های تولید، بهبود سیستم‌های بازاریابی و توزیع و کاهش هزینه‌های مبادلات تجاری بهره گرفته‌اند. در این راستا دانستن آمارها و ارقام مرتبط با ضریب نفوذ فناوری‌های ارتباطاتی به عنوان زیرساخت اصلی توسعه فناوری اطلاعاتی، در فهم از وضعیت کشور در این حوزه بسیار مهم است.

مطابق با آمارهای دو برابر جمعیت ایران سیم‌کارت واگذارشده داریم! شاخص‌های مهم بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان نیم سال اول امسال (۱۳۹۶) به این شرح است: تعداد تلفن ثابت دایری ۳۰ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۸۴۴ خط، تعداد سیم‌کارت واگذار شده تلفن همراه ۱۵۶ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۵۱۱ خط، تعداد سیم‌کارت فعال تلفن همراه ۸۵ میلیون و ۶۴ هزار و ۴۶ خط، تعداد تلفن همگانی کشور ۱۱۵ هزار و ۵۵۰ دستگاه، تعداد روستاهای دارای تلفن خانگی ۴۸ هزار و ۹۷۶ روستا، ضریب نفوذ تلفن ثابت ۶۹. ۳۸ درصد، ضریب نفوذ مشترکین فعال تلفن همراه کشور ۱۰۶.۴۳ درصد، مشترکین پهن باند سیار ۴۷ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۵۵۵ مشترک و مشترکان پهن باند ثابت ۱۰ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۱۱۸ نفر هستند.

57630667 - دو برابر جمعیت ایران سیم‌کارت واگذار شده داریم! - ارتباطات

57630669 - دو برابر جمعیت ایران سیم‌کارت واگذار شده داریم! - ارتباطات

57630670 - دو برابر جمعیت ایران سیم‌کارت واگذار شده داریم! - ارتباطات

57630671 - دو برابر جمعیت ایران سیم‌کارت واگذار شده داریم! - ارتباطات

57630672 - دو برابر جمعیت ایران سیم‌کارت واگذار شده داریم! - ارتباطات

57630674 - دو برابر جمعیت ایران سیم‌کارت واگذار شده داریم! - ارتباطات

در مورد تعداد بالای سیم‌کارت‌های واگذار شده در کشور می‌توان گفت که بخش زیادی از شهروندان ایرانی به دلایل مختلفی از بیش از یک خط استفاده می‌کنند یا اینکه برخی از خطوطی که خریداری کرده‌اند را بلااستفاده گذاشته‌اند. علت این مساله از طرفی هم خود اپراتورها می‌توانند باشند که به خاطر جلب مشتری و نفوذ در بازار این خدمات به ارائه سیم کارت رایگان یا با قیمت نازل و غیره اقدام می‌کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.