شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نقش روحانیت در تقویت قدرت ملی | حفظ وحدت ملی نیاز امروز کشور است
    21 بهمن 1396 - 21:18
    شناسه : 118429
    0

    معاون پارلمانی رئیس جمهوری با تأکید براینکه روحانیت در تقویت قدرت ملی نقش مهمی را ایفا می کنند، گفت: حفظ وحدت و انسجام ملی نیاز امروز کشور است. به گزارش مهر، حسینعلی امیری بعدازظهر شنبه در نشست با علما و روحانیون در سالن غدیر استانداری گیلان برگزارشد ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مباک فجر، اظهار […]

    پ
    پ

    IMG 9343 744x498 - نقش روحانیت در تقویت قدرت ملی | حفظ وحدت ملی نیاز امروز کشور است -

    معاون پارلمانی رئیس جمهوری با تأکید براینکه روحانیت در تقویت قدرت ملی نقش مهمی را ایفا می کنند، گفت: حفظ وحدت و انسجام ملی نیاز امروز کشور است.

    به گزارش مهر، حسینعلی امیری بعدازظهر شنبه در نشست با علما و روحانیون در سالن غدیر استانداری گیلان برگزارشد ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مباک فجر، اظهار کرد: به عنوان افراد متعصب به انقلاب و یا یک داور بی طرف اگر به ۳۹ ساله گذشته نگاه کنیم به این نتیجه خواهم رسید این کشور در طی این سال ها با کمک یک دست غیبی هدایت و از گردنه ها سخت گذشته ایم که در هیچ محاسباتی نمی گنجد.

    وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با کمک و پشتوانه مردمی و با دستان خالی انقلاب اسلامی را به ثمر نشاند، افزود: در طول سال های گذشته بارها دست غیبی را در کمک و پشتوانه از این انقلاب و کشور مشاهده کرده ایم اگر کسی چنین چیزی را نمی بیند بصیرت لازم را ندارد.

    ذخایر معدنی و دریایی ایران عامل طمع دشمن

    معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به جنگ تحمیلی، گفت: جنگ تحمیلی ایران با رژیم بعث عراق جنگ با استکبار جهانی بود.

    وی در ادامه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی ایران نیز اشاره و خاطرنشان کرد: موقعیت جغرافیایی و ژئوپولوتیکی و اقلیمی ایران و ذخایر دریایی و معادن همواره مورد طمع کشورهای زیاده خواه قرار گرفته است.

    امیری همچنین با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی در طول سال های گذشته همیشه برعلیه این نظام توطئه کرده اند، تصریح کرد: تحریم ها و تصویب قطعنامه ای که طی سال های گذشته برعلیه ایران صورت گرفته بارحقوقی آن همچنان گریبان کشور را گرفته است.

    وی با اشاره به قرار دادن قطعنامه های ایران در زیر فصل هفت منشور سازمان ملل، افزود: جمهوری اسلامی ایران با مقاومت و حمایت و مدیریت دولت و تیم مذاکره کننده از فصل هفت منشور سازمان ملل تنها با یک قطعنامه خارج شد.

    معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه ایران هراسی در طول سالهای گذشته در خلال تحریم ها و از دست دادن بازارهای جهانی و نفتی صورت گرفته است، افزود: با توجه به این شرایط و برای اداره کشور مجبور به دور زدن تحریم ها به رغم هزینه بر بودن آن بودیم که خوشبختانه امروز موفق شدیم.

    درک نقش تأثیرگذار ایران در منطقه از سوی جامعه جهانی

    وی با اشاره به ابراز علاقه به سرمایه گذاری کشورها در ایران، گفت: جامعه جهانی امروز به این نتیجه رسیده که ایران یکی از کشورهای تعیین کننده در منطقه است.

    امیری با بیان اینکه در سال های اخیر نیز با ایجاد گروه تروریستی داعش که برای نفوذ به ایران طراحی شده بود با کمک نیروهای نظامی و اطلاعاتی آن را نابود کردیم، اظهار کرد: این نیز یکی دیگر از نشانه های کمک های دست غیبی برای عبور از گردنه های سخت است.

    وی در ادامه با اشاره به بهبود وضعیت کشور در حوزه های مختلف در طی سال های اخیر، ادامه داد: دولت با تلاش تورم ۴۶ درصدی را به تک رقمی رساند.

    معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه رشد منفی اقتصادی نیز با تلاش دولت مثبت شد، تصریح کرد: با وجود اینکه با کاهش ۵۰ درصدی قیمت نفت مواجه شدیم و بحران سقوط قیمت نفت به کشورهای دیگر نیز تاثیر گذاشت اما ایران نه تنها با مشکل مواجه نشد امروز نیز شاهد توسعه همه جانبه عمرانی و اقتصادی با شتاب هرچه بیشتر هستیم.

    وی با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی قدرت اصلی ملی ایران است، افزود: داشتن قدرت های موشکی، ارتش و تکنولوژی بدون قدرت ملی نمی تواند کشور را در جایگاه بالا نگه دارد.

    امیری با تأکید برای اینکه وجود سرمایه های اجتماعی سبب پیوند میان این عوامل می شود، خاطرنشان کرد: اعتماد عمومی مهمترین مولفه دارای ارزش برای استقلال و عظمت کشور است.

    ضرورت حفظ و حراست از وحدت ملی

    وی با بیان اینکه همه ایرانی ها فارغ از هر زبان و قومیت و گروه و حزب سیاسی دیده می شوند، اظهار کرد: احساس حضور، دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن از سوی همه ایرانی ها سبب شکل گیری قدرت ملی و سرمایه اجتماعی می شود که می تواند تمامی منافع کشور را حفظ کند.

    معاون پارلمانی رئیس جمهور به نقش طلبه ها و روحانیون در ایجاد و حفظ سرمایه های اجتماعی اشاره کرد و افزود: جامعه ایرانی جامعه ای دینی است و روحانیت در جامعه ما جایگاه ویژه ای دارند و مردم به روحانیت اعتماد دارند.

    وی در ادامه خاطرنشان کرد: روحانیت می تواند در تقویت قدرت ملی تاثیر بسیاری داشته باشند.

    به گفته این مسئول وجود وحدت ، انسجام و یکپارچگی ملی نیاز امروز جامعه است اصل مهمی که دشمنان طی ۳۹ سال گذشته در تلاش است که آن را از بین ببرند.

    امیری با بیان اینکه اتحاد و انسجام امروز هدف دشمنان است و رسالت ما حفاظت و حراست از این اصل مهم است، گفت: مسئولان اجرایی، روحانیت و مردم باید در کنار هم اتحاد ملی را حفظ کنند.

    وی با تأکید بر اینکه تریبونی که بخواهد وحدت ملی را هدف قرار داده و انسجام ملی را از بین ببرد خواسته یا ناخواسته در مسیر دشمن گام برمی دارد، ادامه داد: در گیلان زمینه های لازم برای رضایتمندی مردم به عنوان یکی از مولفه های وحدت ملی وجود دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.