چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • خانه احزاب هزینه مشارکت سیاسی مردم را کاهش می دهد
    19 مرداد 1395 - 1:03
    شناسه : 11862
    0

    رئیس خانه احزاب کشور با بیان اینکه نقش خانه احزاب کمک به تحزب است، گفت: می خواهیم با خانه احزاب هزینه مشارکت سیاسی مردم را پایین بیاوریم تا مردم بدون ترس و با خیال راحت وارد احزاب شوند. به گزارش «بامردم»، حسن غفوری فرد دوشنبه شب در همایش هم اندیشی احزاب و گروه های سیاسی […]

    پ
    پ

    رئیس خانه احزاب کشور با بیان اینکه نقش خانه احزاب کمک به تحزب است، گفت: می خواهیم با خانه احزاب هزینه مشارکت سیاسی مردم را پایین بیاوریم تا مردم بدون ترس و با خیال راحت وارد احزاب شوند.

    به گزارش «بامردم»، حسن غفوری فرد دوشنبه شب در همایش هم اندیشی احزاب و گروه های سیاسی استان گیلان در رشت افزود: مردم از اوایل انقلاب باتوجه به احزابی همچون حزب توده نگاه منفی به حزب داشتند.
    وی با اشاره به تشکیل خانه احزاب در زمان رئیس جمهوری سید محمدخاتمی اظهار کرد: در گیری هایی که درسال 78 بوجود آمد ، دولت را به این نتیجه رساند تا احزاب تشکیل شوند و مسائل را در داخل خودشان حل کنند بنابراین خانه احزاب تشکیل شد.
    وی تصریح کرد: کارهای بسیار خوبی هم در داخل و خارج از کشور انجام شد؛ چراکه همه ما به این مملکت علاقمند بودیم و همه خواهان اقتدار ایران اسلامی هستیم اما روش ها روی این موضوع فرق داشت.
    وی با بیان اینکه خانه احزاب در دولت احمدی نژاد تعطیل شد، گفت: دولت تدبیر و امید می خواست دوباره آن احیا شود و اساسنامه آن با تغییراتی تدوین شد.
    غفوری فرد گفت: گیلان اولین استانی است که خانه احزاب در آن تشکیل می شود.
    وی قدرت اصلی نظام را مردم دانست و گفت: در زمان جنگ تمام دنیا به کمک عراق آمدند اما ما با قدرت مردم در مقابل آن ها ایستادیم .
    وی به اهمیت مردم و حضور آنها در صحنه های مختلف در انقلاب اشاره و بیان کرد: بالاترین مقام مذهبی کشور در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری فرمودند حتی اگر مرا قبول ندارید به پای صندوق های رای بیایید.
    وی با بیان اینکه احزاب باید دارای برنامه و شناسنامه باشند، گفت: احزاب باید مواضع خود را شفاف در تمامی بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مشخص و بیان کنند.
    غفوری فرد خاطرنشان کرد: در صورت وجود احزاب ، لیست ها رای می آورند و اگر احزاب در کشور فعال باشند، در رفع بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی می توانند کمک کنند.
    وی یادآورشد: در دوره قبل تلاش کردیم و یارانه ای هرچند ناچیز را برای احزاب در نظر گرفتیم که این موضوع نشاندهنده اهمیت و ارزش قائل شدن نظام برای احزاب است.
    وی تصریح کرد: اکنون نیز دولت تدبیر و امید خانه مناسبی را در اختیار ما قرار داده است.
    وی یکی از نقش های اساسی احزاب را افزایش مشارکت مردم در انتخابات عنوان و بیان کرد: اصولگرا، اعتدال گرا و اصلاح طلب به نظام رای می دهند و این امر موجب اقتدار نظام خواهد شد.
    وی یادآور شد: در حال حاضر اساس نامه خانه احزاب گیلان تایید شده است و این جلسه به منزله افتتاح خانه خانه احزاب در گیلان است.
    در ایران 186 حزب ، عضو خانه احزاب هستند.

    انتهای پیام /*

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.