×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

این سوال پیش میاد که چرا زمانی که شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه های سنگین تحریمی علیه ایران صادر می کرد احمدی نژاد نامه نگاری نمی کرد، چرا زمانی که صادرات نفت ایران با تحریم های گسترده غرب مواجه شد اقای احمدی نژاد که مسئول مستقیم بسیاری از این قطعنامه ها بود نامه نگاری نکرد، چرا وی درباره پرونده هسته ای ایران که محل اصلی مناقشه تهران و غرب بود نامه کاربردی ارسال نکرد و یا تهدید می کرد و یا موعظه.

به گزارش «بامردم»، احمدی نژاد باز هم نامه نوشت، با این تفاوت که دیگر رئیس جمهور نیست ولی خود رابرای ورود به پاستور در بهار آینده آماده می کند؛ نامه ای ظاهرا از سر صلح و به گفته خود مطلقا غیرسیاسی! اما با شکل و شمایل انتخاباتی.

روز گذشته محمود احمدی نژاد با نوشتن و ارسال نامه ای به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا خبرساز شد و صدر رسانه ها بازگشت؛ وی در این نامه طی نصیحت مشفقانه ای به رئیس جمهور آمریکا که در آخرین ماه های حضورش در کاخ سفید به سر می برد از وی خواست تا پول هایی که اخیرا از ایران به نفع این کشور مصادره شده است را بازگرداند، احمدی نژاد به اوباما تاکید می کند که انتظار داشته در دوران ریاست جمهوری اوباما بسیاری از مسائل جبران شود و اعلام می کند که این نامه به هیچ وجه سیاسی نیست.

اینکه احمدی نژآد به این موضوع توجه ندارد که حکم مصادره اموال ایرانی که اکنون به اجرا درآمده است در دوران ریاست جمهوری وی صادر شده است، اینکه احمدی نژاد خود را در قامت چه شخصیت سیاسی مهمی اکنون در کشور می بیند که دست به نامه نگاری به رئیس جمهوری آمریکا می زند و اینکه چرا در بهبوحه تبلیغات انتخاباتی اش برای حل مساله مهمی چون مصادره اموال ایرانی دست به آسانترین و بی نتیجه ترین راه می زند و نامه نگاری می کند، همگی علامت سوال هایی است که از روز گذشته تاکنون ذهن بسیاری را به خود متوجه کرده است.

اما در این گزارش قصد داریم نگاهی بیندازیم به تاریخچه نامه نگاری هایی احمدی نژاد به شخصیت های سیاسی خارجی و نتیجه و واکنش هایی که به آن شده است.

نامه به جرج بوش برای حل مشکلات ایران و آمریکا بدون ابتکار و ارائه راه حل

ریاست جمهوری احمدی نژاد ۱ ساله شده بود که اولین نامه خارجی اش را خطاب به جورج بوش، رئیس جمهور وقت آمریکا ارسال کرد. نامه ۱۸ صفحه ای محمود احمدی نژاد از سوی وزارت خارجه آمریکا یک اقدام ظعیف برای حل مشکلات عمیق میان دو کشور خوانده و تاکید شد که هیچ راه کار جدید و عملی از سوی رئیس جمهور جدید ایران ارائه نشده است.

مقامات آمریکایی با استقبال سرد از این نامه آن را نامه‌ای حاوی موعظه بر اساس آموزه‌های اسلامی دانستند و عنوان کردند که بر خلاف انتظار آنان، این نامه هیچ فکر جدیدی برای حل بحران هسته‌ای ایران به همراه ندارد. نامه احمدی نژاد بیشتر، یک اقدامی ایدئولوژیک برای اثبات درستی دیدگاه‌های جمهوری اسلامی تلقی شد تا ابتکاری جدید برای بر طرف کردن اختلافات عمیق بین ایران و ایالات متحده آمریکا. احمدی نژاد درین نامه ضمن بررسی وضعیت موجود درجهان، با اشاره به هولوکاست و مساله اسراییل بنوعی به محکوم کردن سیاست خارجی آمریکا می‌پردازد.

رئیس جمهور وقت ایران در این نامه به بوش نصیحت کرد که بهتر است که راه انبیا را برگزیند. محموداحمدی‌نژاد در بخش پایانی این نامه می‌نویسد که « نظام دموکراسی غربی و لیبرالیسم نتوانسته خواسته‌های بشریت را برآورده کند و و صدای شکستن آن بگوش می‌رسد. برخی رسانه ها در آمریکا عنوان کردند که این نامه احمدی نژاد بیانگر تلاش تهران برای باز کردن باب گفت وگو و مذاکره میان دو کشور است.

با اعلام کاخ سفید مبنی بر اینکه هیچ پاسخی به این نامه داده نمی شود، این نامه احمدی نژاد به جورج بوش بی پاسخ باقی ماند. احمدی نژاد در واکنش به بی جواب گذاشتن این نامه عنوان کرده بود که رئیس جمهور آمریکا به نداهای صلح جویان جهان بی اعتناست.

نامه های بی جواب به کاخ الیزه

احمدی نژاد در سال ۸۵ بار دیگر سنت عجیب و بی پایه و اساس نامه نگاری خود را تکرار کرد و به ژاک شیراک رئیس جمهور فرانسه نامه نوشت، احمدی نژاد در بحبوهه بحران پرونده هسته ای ایران در نامه نگاری به شیراک ضمن اشاره به بحران خاورمیانه آمادگی جمهوری اسلامی را برای میانجیگری در کنار اروپاییان اظهار داشت. نزدیکان رئیس جمهوری فرانسه اما اعلام کردند مضمون نامه کلی است و هیچ نکته تازه ای پیرامون پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ندارد

پس از یک وقفه یکساله در ارسال نامه‌ها، در آبان ماه ۱۳۸۶ ( نوامبر ۲۰۰۷) خبر ارسال نامه به نیکلای سارکوزی رییس جمهور اخیر فرانسه از سوی روزنامه لوموند به نقل از سخنگوی الیزه منتشر شد.

بر اساس گزارش لوموند به نقل از منابع دیپلماتیک، لحن نامه احمدی نژاد به سارکوزی بسیار زننده بوده است وتهدیدهای علنی در محتوای آن وجودداشته است. لوموند مدعی شد احمدی نژاد در این نامه سارکوزی را « فردی جوان و بی تجربه » خطاب کرده و توصیه هایی به وی کرده، از او خواسته است « روابط دو کشور را ازبین نبرد» اما ثمره هاشمی مشاور ارشد رییس جمهور، خبر لوموند درباره محتوای نامه احمدی نژاد به سارکوزی را تحریف شده دانست و تاکید کرد: در این نامه با اشاره به سوابق روابط ایران و فرانسه و تشریح وضعیت موجود، به افق آینده روابط دو کشور نیز اشاره شده است. احمدی نژاد در واکنش به این مطالب گفت که « نامه به سارکوزی شدیداللحن یا مربوط به مساله هسته‌ای نبوده است».

نامه نگاری احمدی نژاد به صدر اعظم آلمان و پاپ بندیکت شانزدهم

احمدی نژاد که خود را فراتر از یک رئیس جمهور و مسئول ارشد اجرایی کشور می دانست و به دنبال مدیریت جهانی و صلح و موعظه و نصیحت بود بار دیگر نامه نوشت، این بار خطاب به آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و پاپ بندیکت شانزدهم رهبر کاتولیک های جهان،نامه هایی با مضمون های مشابه با دیگر نامه ها و البته نامه هایی که همگی با بی اعتنایی همراه شدند و بی جواب ماندند.

نامه ای پر از غلط های املایی به باراک اوباما

پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با نامه نگاری احمدی نژاد به وی همراه شد، رئیس جمهور وقت ایران پیام تبریکی برای اوباما ارسال کرد که بر اساس آنچه گفته می شود حاوی غلط‌های نگارشی و املایی بوده‌است. وزارت امور خارجه این نامه را پیش از ارسال کنترل و غلط‌ها را اصلاح می‌کند و برای امضای مجدد به ریاست جمهوری ارسال می‌کند اما احمدی نژاد از امضای آن خودداری می کند؛ و گفته می شود که احمدی نژاد در واکنش به امضای مجدد این نامه گفته است که «نامه قبلی را با «حالی» امضا کردم که این «حال» دیگر تکرار نمی‌شود. همان را بفرستید»

احمدی نژاد اکنون بار دیگر نامه نگاری کرده است، هرچند این سوال پیش میاد که چرا زمانی که شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه های سنگین تحریمی علیه ایران صادر می کرد وی نامه نگاری نمی کرد، چرا زمانی که صادرات نفت ایران با تحریم های گسترده غرب مواجه شد اقای احمدی نژاد که مسئول مستقیم بسیاری از این قطعنامه ها بود نامه نگاری نکرد، چرا وی درباره پرونده هسته ای ایران که محل اصلی مناقشه تهران و غرب بود نامه کاربردی ارسال نکرد و یا تهدید می کرد و یا موعظه.هرچند که در اصل این نوع نامه نگاری و لحن ها و متن این نامه نکاری ها هم ابهامات و سوالات بسیاری موجود است.

نامه نیوز

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.