×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

گزارش هواشناسی - کاهش دما و وزش باد طی ۲ روز پیش رو - بامردم

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از کاهش دما، وزش باد شدید و بارش برف در ارتفاعات و دامنه های استان طی ۲ روز پیش رو خبر داد.

به گزارش «بامردم»، مازیار غلامی عصر دوشنبه بیان کرد: نقشه های هواشناسی بیانگر نفوذ هوای سرد و بارشی از فردا (سه شنبه) به منطقه است که بر این اساس بارندگی طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه گاهی شدید/خیلی شدید پیش بینی می شود.
وی با اشاره به احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه ها افزود: کاهش محسوس دما در نواحی جلگه ای سه تا پنج و ارتفاعات و دامنه ها ۱۰ تا ۱۸ درجه سلسیوس بوده و بارش در نواحی کوهستانی بصورت برف پیش بینی می شود.
غلامی همچنین از وزش باد شدید در استان خبر داد و گفت: طی سه شنبه و چهارشنبه سرعت وزش باد در بعضی از نقاط بویژه نواحی ساحلی و مناطق کوهستانی، خیلی شدید بوده و انتظار می رود که بیشینه سرعت باد در بعضی نقاط ، ۳۵ تا ۷۵ کیلومتر بر ساعت باشد.
وی با بیان اینکه این سامانه بارشی طی چهارشنبه عصر تضعیف شده و بتدریج از منطقه خارج خواهد شد، افزود: برای صبح پنجشنبه در نواحی کوهستانی، یخبندان مورد انتظار است.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان به شهروندان و هم وطنان توصیه کرد با توجه به احتمال اختلال در تردد جاده ای، از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و از رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی را دارند، خواست تجهیزات لازم نظیر زنجیرچرخ، آذوقه و لباس گرم همراه داشته باشند.
وی آسمان امروز گیلان را نیمه ابری تا ابری، وزش باد گرم بویژه در ارتفاعات و دامنه ها، بعضی نقاط مه آلود و رگبار باران عنوان و برای فردا نیز آسمان استان را نیمه ابری تا ابری و مه آلود، بارندگی و وزش باد (عصر و شب بعضی نقاط شدید) ، کاهش دما، اواخر وقت ارتفاعات بارش برف پیش بینی کرد.
غلامی بیشینه دمای گیلان در شبانه روز گذشته را با ۱۷ درجه مربوط به منجیل و کمینه دما را با یک درجه زیرصفر مربوط به ماسوله ذکر کرد.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: بیشینه و کمینه دمای ثبت شده در ایستگاه هواشناسی فرودگاه رشت نیز طی شبانه روز گذشته به ترتیب ۱۱ و شش درجه بوده است.

ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.