×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

آنفولانزای‌فوق حاد پرندگان - تلف شدن 2 هزار قطعه پرنده مهاجر پارک بوجاق -

رئیس اداره پارک ملی خشکی دریایی بوجاق بندر کیاشهرگفت: تاکنون آنفولانزا سبب تلف شدن بیش از ٢ هزار قطعه پرنده در پارک ملی شده است.

به گزارش ایسنا-منطقه گیلان، ابراهیم غلامی گفت:برای جلوگیری از شکار و صید پرندگان مهاجر و پایش آنفولانزا فوق حاد پرندگان و جلوگیری از انتشار آلودگی گشت و کنترل ها همچنان ادامه دارد.

وی افزود:امروز یگان حفاظت در حین انجام ماموریت با خودروهایی مواجه شدند که قصد بازدید از پارک ملی را داشتند که با وجود خطر آنفولانزا در منطقه ضمن اعلام بلافاصله خودروی گردشگران متوقف شد.

رئیس اداره پارک ملی خشکی دریایی بوجاق بندر کیاشهر تصریح کرد:به دلیل قرنطینه بودن منطقه،این افراد به محل استقرار  دستگاه ضدعفونی منتقل شدند و خودروها نیز ضد عفونی و به خارج از محدوده پارک هدایت شدند.

وی افزود:آنفولانزای فوق پرندگان با نوع H5N6 برای اولین بار در ایران گزارش شده است و تاکنون سبب تلفات بیش از ٢ هزار قطعه پرنده در پارک ملی شده است.

غلامی از مردم خواست با توجه به خطرات و حساسیت بالا بیماری،به هیچ وجه در محدوده پارک ملی خشکی دریایی بوجاق تردد نکنند.

کومه نماها در پارک بوجاق تخریب می‌شوند

ابراهیم غلامی تصریح کرد:در راستای دستور قضایی و با توجه به خطرات آنفولانزا فوق حاد پرندگان مهاجر،یگان سرمحیط بانی سفیدرود و اداره پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر پس از شناسایی کومه های شکار و صید به جهت پیشگیری از شکار و جلوگیری از انتقال آنفولانزا پرندگان به مکانهای دیگر آنها را تخریب کرد.

تردد، شکار و صید در پارک ملی بوجاق اکیدا ممنوع است

غلامی خاطر نشان کرد:هرگونه شکار و صید و تردد در پارک ملی بوجاق اکیدا ممنوع است و با توجه به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و ممنوعیت کلی شکار و صید پرندگان مهاجر در سطح کشور،در صورت مشاهده موارد تخلف،با آن برخورد قانونی خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.