×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

علی وارسته فرماندار رودسر 3 - لزوم سرعت بخشی در اجرای طرح بوم‌گردی - با مردم

فرماندار رودسر به سرعت بخشیدن در اجرای طرح بوم گردی توسط مدیران تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری رودسر به «بامردم»،، فرماندار رودسر امروز در جلسه کارگروه طرح بوم گردی این شهرستان تصریح کرد: بوم گردی یک نوع نگرش خاص و آینده نگرانه و اخلاقی، فرهنگی، انسانی به مقوله گردشگری است که باید مورد توجه مردم و مسئولین قرار گیرد.
وارسته با تاکید بر اینکه ارتقا سطح بوم گردی در شهرستان رودسر باید سرعت بخشیده شود، افزود: یکی از مهمترین نتایج گردشگری ایجاد اشتغال برای ساکنان بومی منطقه و کسب در آمد برای آنان است که از این طریق ساکنین منطقه ترغیب به حفظ محیط زیست، آداب و رسوم و آنچه برای گردشگران جذاب است می شوند.
وی با تاکید بر تقویت حوزه گردشگری به عنوان اولویت اول در شهرستان رودسر، گفت: ارتقا سطح گردشگری در شهرستان، کشاورزی را نیز تقویت می بخشد و گردشگری و کشاورزی هم تراز با یکدیگر حرکت می کنند تا به اهداف بوم گردی که نهایتا جذب توریست و گردشگر است دست یابیم.
فرماندار رودسر با اشاره به نیازسنجی و ظرفیت سنجی جاذبه های گردشگری در شهرستان رودسر عنوان کرد: جاذبه های گردشگری فراوانی در این شهرستان وجود دارد که از آنها غافل هستیم و مدیران باید نسبت به شناسایی این ظرفیت ها و تقویت آن در مناطق مختلف در طرح بوم گردی استفاده نمایند.
وارسته افزود: بوم گردی می تواند در حفظ و پاسداری محیط زیست طبیعی و انسانی و همچنین توسعه پایدار تاثیرگذار باشد.
وی با بیان این مطلب که یکی از کسب و کارهای کوچک گردشگری که در چند سال اخیر به جهانیان معرفی شده و در چند سال گذشته در ایران به شدت در حال توسعه است، ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی است، خاطر نشان کرد: این طرح بسیار اشتغالزا و درآمدزا است که جوانان می توانند مسیر آن را طی کنند و نتایج خوبی از آن حاصل نمایند.
وارسته خطاب به مدیران شهرستانی اضافه کرد: کارگروه بوم گردی به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد و مدیران شهرستان موظفند نسبت به نیازسنجی و اجرای این طرح تمام همت خود را به کار ببندند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.